BasBQ
Beef en Steak

Genootschapsworkshop Vuur&Rook; zaterdag 31 oktober 2015

Voor diegene die een Coppa aan het maken zijn.
Probeer de Coppa iedere dag een kwart slag te draaien.
Als je hem (of haar) elke dag omdraait, dan wordt ze uiteindelijk een beetje plat (omdat ze maar op 2 zijdes komt te liggen).
Door een kwart slag te draaien blijft ze een iets betere rondere vorm houden.

Nu is het niet een hele grote zorg, aangezien jullie varkensvellen mee hebben gekregen, echter als je de Coppa in een zakkend zou stoppen, is het beste een ronde vorm. (en het lijkt mij ook egaler te kunnen drogen bij een gelijkmatigere ronde vorm)
Dat laatste kan ik trouwens niet onderbouwen, maar dat zegt mijn gevoel. :)

Suc6 allemaal.
Ook voor hun die de worsten gaat drogen.
Heeee? daar ben ik er 1 van, thx hoor  :-/

Mac
 
Goeie tip, dat had ik anders fout blijven doen, ga hem nu weer ff masseren en een KWART slag draaien  :D
 
Ehhhh, varkensvellen mee gekregen? Ik heb alleen maar mijn coppa in een zak mee gekregen, verder niets
 
McPeet zei:
Ehhhh, varkensvellen mee gekregen? Ik heb alleen maar mijn coppa in een zak mee gekregen, verder niets
Dit was aan het eind.... Was je al weg misschien? Dan zal Abraham ook niets hebben gehad.
Het was een zakje met peper granulaat en een varkensvel om je coppa in te verpakken voor het drogen.
Doe even een mailtje naar Martijn, dan verwacht ik dat het goed gaat komen!
 
Ik had er aan gedacht en ze van Martijn meegekregen..
Wel m'n jasje laten hangen, maar ook dat komt goed!
Net de coppa een kwart slag gedraaid.. Goeie tip, thanks!
 
Ceriel zei:
McPeet zei:
Ehhhh, varkensvellen mee gekregen? Ik heb alleen maar mijn coppa in een zak mee gekregen, verder niets
Dit was aan het eind.... Was je al weg misschien? Dan zal Abraham ook niets hebben gehad.
Het was een zakje met peper granulaat en een varkensvel om je coppa in te verpakken voor het drogen.
Doe even een mailtje naar Martijn, dan verwacht ik dat het goed gaat komen!
Done. Ondertussen coppa massage gegeven en op z'n kop gelegd B-)
 
Er waren ook wat grillworsten tijdens de workshop, de kip kan ik het recept van vinden op het forum maar de varkens grillworst niet.
Heeft iemand daar het receptje van?

Daarnaast ben ik nog een beetje zoekende naar de kruiden waar de worst ingerold wordt voor het afgrijzen.
Ik ben bang dat de rubs die ik heb liggen veel te pittig zijn maar ook hier lees ik weinig tot niets over terug in de receptjes op het forum.
Hier nog tips/recepten?
 
Jaakke zei:
Er waren ook wat grillworsten tijdens de workshop, de kip kan ik het recept van vinden op het forum maar de varkens grillworst niet.
Heeft iemand daar het receptje van?

Daarnaast ben ik nog een beetje zoekende naar de kruiden waar de worst ingerold wordt voor het afgrijzen.
Ik ben bang dat de rubs die ik heb liggen veel te pittig zijn maar ook hier lees ik weinig tot niets over terug in de receptjes op het forum.
Hier nog tips/recepten?

De andere worsten waren van Henry Harzevoort van LetzQ. Dus dat is zijn recept uit de slagerij. Geen idee of hij dat wil delen....

"Daarnaast ben ik nog een beetje zoekende naar de kruiden waar de worst ingerold wordt voor het afgrijzen."

Afgrijzen? Ik grijs mijn worst nooit af. Over algemeen bak ik ze bruin :)
 
Afgrijzelijk, dat autocorrect..
 
Jaakke zei:
Uhh, afgrillen
Inderdaad autocorrect  :)

Ik vermoedde al zoiets ;)

Bij de slager gebruiken ze veelal gewoon kant en klaar spullen van versteegen o.i.d. Meestal met aardig wat paprikapoeder erin, vandaar de over het algemeen oranjerode kleur van grillworsten.
Maar als je zelf aan de gang gaat kun je natuurlijk vanalles gebruiken. Zo lang het maar lekker is bij varkensvlees en het de kruiding van de worst zelf niet bijt. Dat is gewoon een kwestie van proberen.
 
Ceriel zei:
McPeet zei:
Ehhhh, varkensvellen mee gekregen? Ik heb alleen maar mijn coppa in een zak mee gekregen, verder niets
Dit was aan het eind.... Was je al weg misschien? Dan zal Abraham ook niets hebben gehad.
Het was een zakje met peper granulaat en een varkensvel om je coppa in te verpakken voor het drogen.
Doe even een mailtje naar Martijn, dan verwacht ik dat het goed gaat komen!
Is goed gekomen, vandaag een gepeperd pakketje van Vuurenrook ontvangen met alle benodigdheden :)
 
Ceriel zei:
McPeet zei:
Is goed gekomen, vandaag een gepeperd pakketje van Vuurenrook ontvangen met alle benodigdheden :)
Service met een hoofdletter S!  ;)

Wauw! Die Martijn is echt een topper!
 
Dat is ie zeker. Altijd topservice bij die kerel.
 
El Fumarole zei:
Jaakke zei:
Uhh, afgrillen
Inderdaad autocorrect  :)

Ik vermoedde al zoiets ;)

Bij de slager gebruiken ze veelal gewoon kant en klaar spullen van versteegen o.i.d. Meestal met aardig wat paprikapoeder erin, vandaar de over het algemeen oranjerode kleur van grillworsten.
Maar als je zelf aan de gang gaat kun je natuurlijk vanalles gebruiken. Zo lang het maar lekker is bij varkensvlees en het de kruiding van de worst zelf niet bijt. Dat is gewoon een kwestie van proberen.

Thanks, Ik ga denk ik maar eens met het kant en klare spul beginnen. Eerst ff shoppen dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan