BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde witte kool

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344
Van het weekend iets nieuws geprobeerd, witte kool grillen.

Als eerste de kool uitgehold

376c1300664a2da0b2fcf868d85189bc_zpsb30b859a.jpg


Vulling: minitomaatjes, sjalotje, teentje knoflook en Sweet Honey BBQ sauce.

344029d9e07f0493ea8fe345823f172a_zps49dd4fe2.jpg


Ruim ingesmeerd met boter, bestrooid met zeezout en vers gemalen peper

0469c2d547df79f0dc183c803b6d1b9f_zpsc5eee082.jpg


Indirect op de Q voor 2,5 uur op 170 gr C totdat je een cocktailprikker er makkelijk insteekt.

c6cac7da8eb0d4fc83ece660d3e23554_zps11015a61.jpg


Het eindresultaat

290bcb74caf72ab1ec6200c3fea33a90_zpseedfcb59.jpg


Op zich lekker al vond ik de smaak iets "hard" volgende keer toch het sjalotje weglaten denk ik en vervangen door iets minder sterks.
 
Toen ik de titel zag was ik meteen nieuwsgierig, ik vind het een grappig experiment, zou ik echt nooooooit op gekomen zijn!

Ik kan me helaas nog niks bij de smaak voorstellen...
 
Ziet er schitterend uit.
 
Geinig idee!
 
Heb je nog rook hout gebruikt??
 
MarBQ zei:
Heb je nog rook hout gebruikt??

Nee, dat durfde ik niet aan. Ik wou rustig beginnen maar de volgende keer doe ik dat wel denk ik.
 
is leuk om te maken, heb het ook wel eens gedaan, maar vond toen de kool nog te hard
 
Gehakt met tomaat erin lijkt me ook niet verkeerd, misxchien kunnen de piepers er ook bij heb je een kant en klare maaltijd ;)
 
Zag zoiets ook vandaag in mijn nieuwste aanwinst, how to grill van Steven Raichlen. Zijn versie is gevuld met bacon, ui, BBQ-saus en boter.
Lijkt me lekker
 
Leuk idee leuk dat het gelukt is was de ui echt zo sterk van smaak?
 
riona zei:
Leuk idee leuk dat het gelukt is was de ui echt zo sterk van smaak?

Ik denk dat het de combinatie was van de ui samen met de sterke smaak van de kool
 
Ceriel zei:
Zag zoiets ook vandaag in mijn nieuwste aanwinst, how to grill van Steven Raichlen. Zijn versie is gevuld met bacon, ui, BBQ-saus en boter.
Lijkt me lekker

Bacon, now we're talking :D
 
Ik vind het een bijzonder goed experiment! Bij mij kwam gelijk een idee naar boven om iets te doen met een rode kool en wat restjes PP. Maar eens een keer wat proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan