BasBQ
Beef en Steak

Geen betere raad dan voorraad!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Nadat ik afgelopen maanden de laatste dozen van mijn jarenlang favoriete Flamy Coco kokosbriketten uit mijn Belgische (Colruyt) voorraad had opgestookt en deze daar jammer genoeg uit het assortiment zijn genomen ben ik overgeschakeld op de ECObrasa's die ik eveneens in voldoende mate nog had liggen.
Alhoewel ik van de ECObrasa's nog een "restant" van zo'n 15 pakken van 3 kg heb van een partij die ik had aangekocht in 2014 ben ik toch benieuwd hoe de veel besproken Dammers kokosbriketten het zullen doen.
Omdat google zo af en toe ook mijn beste vriend is kwam ik gisteren terecht op een mooie lokatie in Volkel (N.Br.): BASBQ BBQ Speciaalzaak.
In een fraai en gezellig ingerichte voormalige stalruimte van een boerderij, op een zeer landelijk gelegen plekje heeft Bas de Ridder daar een zaakje waar je net als op een aantal andere plaatsen je BBQ hartje kunt ophalen, zie ook een paar impressie foto's van gisteren.
Voor degenen onder ons die net als ik bijvoorbeeld in de regio Brabant wonen en niet al te ver willen rijden of niet op PostNL willen of kunnen wachten lijkt me ook dit een prima adresje om eens een kijkje te nemen.
De mobiele "buy now" knop had ik dan ook snel gevonden en heb na een gezellige babbel met Bas naast wat potten Blues Hog Barbecue Sauce en Butt's Rub ook 2 dozen ? 10 kg Dammers meegenomen om die binnenkort ook hier eens te vergelijken met mijn nog voorhanden briketten.
Wat me na openen van de doos direct opviel was de wat compactere persing van de briket ten opzichte van de ECObrasa's die ik heb.
De hogere vastheid leidt er ook toe dat een doos van 10kg Dammers beduidend kleiner is dan de ECObrasa's of de Flamy.
Ik ben benieuwd naar de calorische waarden, de brandduur en de asrestvorming van deze 2 ten opzichte van elkaar en zal daarover binnenkort verslag doen, dit in aanvulling op al eerdere testen op het forum, o.a. die van Frits in 2012.
Voor nu dan nog wat plaatjes die verder voor zichzelf spreken!

dammers-4.jpg



dammers-3.jpg



dammers-2.jpg



dammers-1.jpg



dammers-9.jpg


links de Dammers, rechts de Ecobrasa's

dammers-8.jpg



dammers-6.jpg



dammers-7.jpg





 
Nieuwsgierig als ik ben houd ik je test resultaten van de dammers briketten in de gaten.
Ik ben een verstokt Ecobrasa gebruiker maar deze zien er ook wel heel erg goed uit moet ik zeggen.
Ben erg benieuwd of je de vastere persing ook merkt m.b.t. de brandtijd en asresten.
We horen het van je.  ;)!

gr,  Hans.
 
leuk verslag Geert, dank voor het delen
 
Ik moet ook toegeven dat de Ecobrasa's die ik tot nu toe heb gebruikt er niet zo uit zien als die op jouw foto.

mijn brasa's lijken meer op de dammers eigenlijk.
 
Ginko,

+1.
Bij ons ook het geval.  :-/ !
 
Eco%20brasa%20002_zpsvdwfyl1k.jpg

Eco%20brasa%20001_zpsn5k79trj.jpg


Toch even laten weten dat de Eco Brasa's er op de foto en van dichtbij er toch ietsjes anders uitzien dan dat ik in gedachte had.  :(
Ik blijf dus nieuwsgierig naar het gebruik van de Dammers briketten. :-? !
 
Ginko zei:
Ik moet ook toegeven dat de Ecobrasa's die ik tot nu toe heb gebruikt er niet zo uit zien als die op jouw foto.

mijn brasa's lijken meer op de dammers eigenlijk.
Ik heb ook de 3kg doosjes gehad, en deze briketten zagen er ook uit zoals bij Geert.
De Ecobrasa uit de 10kg doos zien er uit zoals Dammers.
 
Ceriel zei:
Ginko zei:
Ik moet ook toegeven dat de Ecobrasa's die ik tot nu toe heb gebruikt er niet zo uit zien als die op jouw foto.

mijn brasa's lijken meer op de dammers eigenlijk.
Ik heb ook de 3kg doosjes gehad, en deze briketten zagen er ook uit zoals bij Geert.
De Ecobrasa uit de 10kg doos zien er uit zoals Dammers.


De foto's van mijn Eco Brasa briketten zijn ook uit een 10 kg doos.
 
ben benieuwd naar de resultaten
 
Leuke winkel inderdaad!
Ik kom er ook met enige regelmaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan