BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd maart 2021 ‘lente-bbq / lentekriebels’.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.963
Het onderwerp voor deze maand is: "lente-bbq / lentekriebels”.

“Van welk bbq-gerecht krijg jij echte lente-kriebels? Maak een mooi en gezellig lente gerecht en wie weet lukt het jou om deze lente-kriebels op ons over te brengen ! Heel veel succes allemaal!”

Gekozen door de winnaar van vorige maand: @Reem

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-03-2021, 23:50h.
- Geen menselijke vlees foto’s.
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- 1 foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

Let op:
In dit topic uitsluitend de deelnemende foto plaatsen, alle ander foto's worden verwijderd.
Bij dubbele inzending volgt diskwalificatie.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zijn er meestal kriebels om nog meer te gaan fietsen, maar nog nooit lentekriebels van eten gekregen. Dus gaat een harde doordenker worden :ROFLMAO:
 
Dat wordt weer iets met rokjes ..

Leuke uitdaging ik ben er weer bij
Regelement ff doorlezen.... staat iets over mensen vlees en foto... 😉
 
Bij mij zijn er meestal kriebels om nog meer te gaan fietsen, maar nog nooit lentekriebels van eten gekregen. Dus gaat een harde doordenker worden :ROFLMAO:
Ik heb die van mij ook al gesmeerd.
 
Heren genoeg gelachen. Nu weer on topic graag met foto’s voor de wedstrijd.
 
Rood is prima, wanneer ze even demostreert hoe die rookmottoevoer werkt 😁.

En het is natuurlijk welke aanstoot je hier zelf aan neemt 😏. Aangezien ik hier alleen naar mag kijken, zie ik liever een mooi stuk vlees op mijn bord, waar ik wel mijn tanden in mag zetten.

Het topic vraagt om piepkuikens, lammetjes of reegeitje. Ik heb inspiratie genoeg. Leuk onderwerp!!
 
Bij deze mijn inzending: een lekker chickie!

243C4972-32E4-4FE3-8C1A-D1441F8F149F.jpeg


Hier het volledige verslag:
 
Laatst bewerkt:
Hahaha...het is niet lastig, het is gewoon nog niet makkelijk ! Maar dat wordt het wel ! ;)
je bent vindingrijk genoeg !
Toen ik dit onderwerp bedacht, scheen het zonnetje heerlijk. Ik kreeg toen echt al een lente-gevoel.
Met het weer van nu is het idd wat lastiger. Welk bbq-gerecht geeft jou het echte lente-gevoel ?
Zodra de eerste zonnestralen schijnen, is dat voor velen (die niet het hele jaar door kunnen bbq-en) het moment om de bbq onder het winterstof vandaan te halen. En dan mogen we weer ! En ook al kan je wel het hele jaar bbq-en, het lente-gevoel herkennen we allemaal wel.
Wat ga je dan maken ? Wat geeft de start voor een gezellig lente-gerecht ?
misschien iets met lente-uitjes ? Aardbeien ? Eitje ? Iets met asperges....?
 
Ik vind het een lastige opgave zeg. Ga vh weekend toch maar iets fabriceren.
Idem. Deze opdracht kun je gewoon maken wat je wil, want voor iedereen is het anders en dus ligt alles open.

Ik heb een echt topic nodig :D
 
Idem. Deze opdracht kun je gewoon maken wat je wil, want voor iedereen is het anders en dus ligt alles open.

Ik heb een echt topic nodig :D
Hier heb ik dus ook last van :) Iets teveel opties :D
 
haa, jullie hebben een beetje hulp nodig ! 💪

het onderwerp is lente-bbq: Maak een mooi en gezellig lente gerecht !
zoals al eerder aangegeven: zodra de eerste zonnestralen er zijn, krijgen we lente-kriebels/lente-gevoel en mogen we weer bbq-en ☀️.
(ook voor degene die het hele jaar door kunnen bbq-en, is de lente toch ook een afsluiting van de winter en weer een nieuw begin, het lente-gevoel herken je vast wel).
Een aantal opties vallen toch echt wel af: stamppot of snert met rookworst bijvoorbeeld, meer iets voor winter-bbq-en ☃️
Nog steeds genoeg opties, dat wel, maar laat de lente er maar in terugkomen. En onderbouwing in de fotoreportage kan ook nog altijd. Ben daar ook wel benieuwd naar. En is leuk om te lezen.

Toen ik het onderwerp voor deze maand mocht kiezen, heb ik eerst in: "de fotowedstrijd Hall of Flame" gekeken.
De fotowedstrijd bestaat inmiddels al 10 jaar, bijna 120 onderwerpen zijn al voorbij gekomen (sommige meerdere keren) !!!

Lente-bbq had ik er nog niet tussen zien staan. Het leek mij wel een leuk idee, zeker gezien de tijd van het jaar (niet iets om te kiezen in november of met oud en nieuw).
Op dat moment was het ook al een paar dagen zonnig en leek het even lente !

hopelijk kunnen jullie hier wat mee. Anders op internet even zoeken op lente-gerechten, zit vast iets tussen wat op de bbq gemaakt kan worden en wat ook bij jullie past.

Weet zeker dat dit jullie gaat lukken !
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Check anders de websites van de verschillende groothandels of supermarkten. Staan vol met inspiratie.

Overigens kun je prima een voorjaarsstampot maken hoor .
 
Ik vind dit niet een moeilijk onderwerp, bij lente denk ik meteen aan lammetjes dus iets met lamsvlees, asperges vind ik ook lente, ik denk dan meteen aan Pasen, dus iets wat je voor een paasontbijt kunt maken of voor een paasbrunch, een quiche met asperges en gerookte zalm, eieren horen ook bij de lente, eiergerechten genoeg......................... of kip, een kip legt een ei.

Het is dat we hier nog herstellende zijn van Corona en totaal geen conditie, concentratie en zin hebben om de bbq aan te steken maar ik heb ideeën genoeg.
 
Lentekriebels zijn voor iedereen anders. Ik krijg mss wel van stamppot kriebels in de lente :p

Maar uiteindelijk is alles wel al eens gepasseerd en is dit mss wel speciaal. Maar persoonlijk gezien ligt hier gewoon alles open waardoor het een enorme uiteen lopende waaier van gerechten wordt en dus moeilijk vergelijken gaat zijn :geek:

Ik ben in ieder geval zeer nieuwsgierig naar de inzendingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan