BasBQ
Beef en Steak

Lentekriebels: BCC chickie & ratatouille

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
904
Ik houd wel van een lekker chickie! Die mooie ronde vormen en dat kleurtje dat ze opdoet in het voorjaar zorgt bij mij voor de nodige lentekriebels 😊

Ik heb niet lang hoeven nadenken dat ik voor de fotowedstrijd van deze maand een lekker chickie zou maken. Bijkomend voordeel is dat ik dan nu eindelijk mijn stickertje kan verdienen (eerdere pogingen steeds vergeten een bbq foto te maken).

Het kippetje heb ik voorzien van lekker pittige, zelfgemaakte rub zonder suiker. Zonder suiker, omdat wij bezig zijn met een koolhydraatarm dieet. Blokje rodewijnvat er bij en het laatste kwartiertje even de temperatuur verhoogd voor een krokant velletje. Dat velletje is redelijk goed gelukt, ondanks de suikervrije rub.

Als bijgerecht vanavond dus geen frietjes met appelmoes vanwege het koolhydraatarme dieet. Maar wel een ander heerlijk bijgerecht: ratatouille. Schijfjes aubergine, courgette en tomaat in een licht pittige Italiaanse passata.

Ik ben verliefd 😍

515D20C8-9A67-4012-A267-D4D9558FC0CF.jpeg


A76D1F8A-FDAF-4D01-8A38-DAE9F1870879.jpeg


732BE443-C19A-4BB3-AD72-B02B3677C6A3.jpeg


683B5083-609F-4243-8EFC-CE46DFC49266.gif


1483053A-6A92-4F60-A279-B20B1D4559D7.jpeg


5B1D2D5B-84B0-4993-83A0-C76FFDCB04F0.jpeg


927DA4DC-47EE-4772-9908-01B52F379F9B.jpeg
 
Phoahh dit is zooo lekker, moet ook maar weer eens BCC maken.
Hoe lang heb je die ratatouille mee laten garen?
 
Ziet er goed uit @Laurens ! Chickie is goed gelukt zo te zien en meteen de eerste inzending voor de wedstrijd, leuk !

ps. Nog effe de link bij de foto in topic van de fotowedstrijd hier naar toe zetten

en gefeliciteerd met je Tokkie !
 
Laatst bewerkt:
Ze staat wat onderuit gezakt, maar dat zal de smaak niet beïnvloed hebben. Welkom bij de Tokkies.
 
Ziet er goed uit @Laurens ! Chickie is goed gelukt zo te zien en meteen de eerste inzending voor de wedstrijd, leuk !

ps. Nog effe de link bij de foto in topic van de fotowedstrijd hier naar toe zetten

en gefeliciteerd met je Tokkie !
Oh ja, dat ben ik inderdaad vergeten. Thx!
 
prima run met een heerlijk resultaat
mooi plankje eten heb je daar. mooie foto
gefeliciteerd met je sticker
 
Ziet er goed uit. Heb hier ook nog een kip in de vriezer liggen. Wordt wellicht tijd om een keer eruit te halen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
Ziet er idd mooi uit zo zonder de suiker.
Zou je het recept van het rubje erbij willen zetten. Kan ik hem ook proberen. En misschien wel meer met mij😁
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
Ziet er idd mooi uit zo zonder de suiker.
Zou je het recept van het rubje erbij willen zetten. Kan ik hem ook proberen. En misschien wel meer met mij😁

Bij deze, voor 1 kippetje:
1 tl peper
1 tl zout
1 el paprika
½ tl ui
½ tl knoflook
1 tl komijn
¼ tl chili
 
Dit is een lekker kippetje en gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Gefeliciteerd met je chickie!
 
Wat een lekker chicky heb je daar. Alles netjes van de Q. Heerlijke plaatjes geschoten. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Mooi gebruinde chicky. Hangt er een beetje bij, maar dan kan ook van de warmte komen.
Neem aan dat hij lekker gesmaakt heeft.
Gracias met de tokkie award.
 
Terug
Bovenaan Onderaan