BasBQ
Beef en Steak

foto's cook off

Bedankt Afwasser1. Had wel een herinnering nodig inderdaad. Ik was zo druk ik dacht er zelf niet eens aan het 707. Ik heb een Poptart op de Q verwarmed  8-|  We hadden whiskey en wine mee genomen en bij thuis komst was alles nog ongeopend. Volgende keer beter!

Je kan beter niet naast Huddie gaan staan met een WSM 18.5" als je gezien wil worden  :)
 
Het is een beetje laat maar dan hier toch het o zo belangrijke  Peterselie onderdeel..
Snap alleenniet wat dit met BBQ te maken heeft,,,,









Er volgen nog wat foto's op onze Facebook pagina van Anoniem,,,,
Groetjes Team Anoniem,,,
 
Met BBQ heeft het inderdaad niet echt veel te maken, wel met presentatie.

Maarrrr... als het niet in je bakje ligt ZOU dat het resultaat van appearance niet mogen be?nvloeden, als ik het juist heb ? You can't judge what's not there... Als het er wel ligt, moet het ook in orde zijn, want anders kan je door die peterselie of ander toegelaten groensel nog punten verliezen. Op de judging class vertelden ze dat er ooit iemand Grand Champion geworden is op een wedstrijd en die had niet ??n stukje groen in zijn bakjes gedaan. Enkel en alleen het vlees. Zo zie je maar !

Het presenteert dus gewoon wat mooier, that's all.
 
Ik ben der ook achter, hihi,, en ga dan ook zeker op de volgende wedstrijd dit helemaal gebruiken of idd gewoon weglaten,,, denk dat het het eerste word,, B-)
 
Presentatie is maar een klein deel van het totaal, dacht iets van 20 %, maar het zijn wel de belangrijkste ;).

De Jury geeft eerst een punt voor 'appearance' ofwel hoe ziet het eruit. Dat is een punt van twee tot negen, als je bakje er nu prachtig uit ziet krijg je een negen en zo naar beneden. Daarna gaat de jury proeven voor tenderness, zeg gaarheid, en hoewel de jury het apart moet beoordelen zal het eerste punt toch van invloed zijn op het tweede en ook het derde.
Dus begin je goed, zeg een negen, zal je eerder goede punten houden. Begin je slecht, zeg een zes, is het waarschijnlijk moeilijker om voor taste en tenderness een negen te halen.
 
Tja, "het oog eet ook mee..."
 
Foto's nog eens bekeken....wat een geweldig evenement was het eigenlijk,h??  :D
 
je hebt echt wat gemist Willy
 
Terug
Bovenaan Onderaan