BasBQ
Beef en Steak

Foto topic van het Dutch Bacon Weekend 2013

structor zei:
Marco wat mij betreft ben jij de held van het bacon weekend, ik buig diep!!!

dank je ;)

maar ik heb echt wel respect voor de "echte" Marco die hier bedoeld wordt !
 
Comfortfood brunch.
Baconstukjes, uitje, eitje, beetje Proven?aalse kruidjes...yumm...
20130915_112802_zps765ace26.jpg

20130915_113234_zps1deaee84.jpg

Tegen Marco kan ik toch niet meer op :)
 
Mijn bacon is ook klaar. Hierbij wat fototjes. Uiteraard vergeten dit hele proces beetje goed vol te houden, maar beter iets dan niets toch?


IMG_0533_zps2bf99af1.jpg

Geen fotos van voor het pekelen. Hier was buikspek ook al uitziploc bag, alleen even hierin gedaan voor verder vervoer van koelkast boven naar eitje beneden.

IMG_0537_zpsf243af7a.jpg

Op het eitje

IMG_0535_zps45f2a5d6.jpg

Bij gebrek mooie foto's, maar fototje van rokend eitje. vind ik persoonlijk toch ook mooi :)

IMG_0538_zpsced1d1c8.jpg

Zo kwam bacon eruit. Even in twee stukken gesneden. 1 voor vriezer andere voor snijden en eten :)
 
mooie reportage MarBQ! daar kan mijn Bacon-avontuur niet aan tippen.....

Maar omdat het baconweekend is hier mijn sessie van vandaag!



Afgelopen week ook bezoek gebracht aan de verkoopcar van Westland-peppers en de gekochte peppers meteen meegenomen in de sessie om straks sambal van te maken!



Hij gaat lekker!



Het resultaat mag er weer zijn! hij is wel een stukje kleiner dan de sessie van vorig weekend maar de smaak is er niet minder om!

Geniet van de mooie Zondag!
 
Dan ik mijn bacon aftermath hier ook nog maar even plaatsen, ik had gister genoeg gebbq-ed dus hup aan de slag dames uit het structor harem.

Hier een deel van de ingredi?nten.
20130915-_MG_9726.jpg


Er moesten nog scrambled eggs bijgemaakt worden en was vandaag zowaar droog dus hup lekker buiten doen!!!

20130915-_MG_9727.jpg


Eerst even de scrambled eggs maken:
20130915-_MG_9730.jpg


Jaha en daar moet je heel serieus bij kijken ;) En let op die sokken, ik denk dat Marieken gewoon jaloers is op deze....
20130915-_MG_9731.jpg


Ook nog even een paar broodjes erop gehad...
20130915-_MG_9732.jpg


En dan het mooiste onderdeel van de klus, nom nom nom nom. Eigen gemaakt eten is toch het lekkerst!
20130915-_MG_9734.jpg

 
Een zeer geslaagde sessie Emiel!!
 
en ook hier is het gelukt.. de before foto's staan een paar pagina's terug maar hier het eindresultaat

ixm5.jpg


en voor het sfeer beeld..

byns.jpg


een fantastisch weekend ondanks de regen
en nu nog Chicharr?n van de restjes zodat er niets verloren gaat volgens het resept op de blog van Noskos
 
Even een experimenteer dagje vandaag. Een beetje noodgedwongen want oorspronkelijk was ik van plan om iets anders te maken maar dat ging door een slechte planning van mijn kant helaas niet door, maar niet getreurd dit was ook lekker. ;)

Work in progress, Redfox champignons en wat plakjes bacon voor een lekkere BLT
BaconWeekend2013-1.jpg


En op de pizza steen een zelf verzonnen hapje, een bladerdeeg snackje met monchou, tomaatjes en bacon.
BaconWeekend2013-2.jpg


Een fijn broodje BLT...
BaconWeekend2013-3.jpg


... en ook heel lekkere paddo's.
BaconWeekend2013-4.jpg


Het bladerdeeg snackje was redelijk te eten maar er moet nog wel wat aan gebeuren voordat ik er echt tevreden over ben, de rest was erg lekker.

Met dank aan Redfox voor het op zeer korte termijn door mailen van z'n champignon recept.
 
Heerlijk Piet!! ;)
 
Ziet er heerlijk uit Piet, je slechte planning had dat te maken met iets wat je een week eerder had moeten doen ;)

Volgens mij zijn de gevulde kastanje champignons het recept van BoldEagle of niet?
 
Ziet er allemaal geweldig uit!!! Hier mijn deelname en god wat is dat toch lekker zeg, eigengemaakte bacon.... Lekker bezig geweest met de nieuwe snijmachine want ja, als je het op je werk al een week over bacon maken hebt willen ze proeven, haha soort van niet geproefd, niet gebeurd.....
u2e5ezu3.jpg

qasy4aja.jpg

Beetje bakken voor de lunch :
e7y2uveb.jpg

u8y6etuv.jpg

De verschillende stukjes:
a6y8ysad.jpg

De 2 dikkere plakken worden straks gebruikt om pig candy van te maken, hij staat immers toch aan voor spareribs..... En een fattie maar die gelden nu niet:p

Al met al een heel leuk weekend bezig zo
 
structor zei:
Ziet er heerlijk uit Piet, je slechte planning had dat te maken met iets wat je een week eerder had moeten doen ;)

Volgens mij zijn de gevulde kastanje champignons het recept van BoldEagle of niet?

Nee, de slechte planning is weten dat je lokale slager geen varkensbuik met zwoerd op voorraad heeft, en dan vrijdagmiddag niet kunnen krijgen wat je hebben wilt. Als ik een dag eerder geweest was had ik het nog kunnen bestellen. :(

Geert had deze champignons gemaakt op de laatste meating, ik weet niet beter dan dat het zijn recept is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan