BasBQ
Beef en Steak

Foto topic van het Dutch Bacon Weekend 2013

structor zei:
Jazeker, alleen nu moet papa de afwas doen hadden ze verzonnen  =))

Hele slimme dames!
 
Tjongejonge, de bacon vliegt je hier in alle vormen een smaken om de oren. Prachtige sessies mensen!
Nou, mijn maple-cured-waar-ik-eigenlijk-geen-gaatjes-in had-moeten-prikken versie heb ik inmiddels ook van het ei getrokken.
20130915_163416-1_PerfectlyClear_0001_zps83964ebd.jpg

Het smaakt uitermate puik! Lekker zoet met een pittig randje zout en rook. Echt een bacon om zo puur mogelijk ergens bij te genieten.
20130915_163623_zpsec71b4c0.jpg

En de gaatjes? Daar zien we niets meer van terug, dus die schade valt heel erg mee, gelukkig :)
 
Mijn bijdrage aan het bacon weekend is een ludieke, alles smaakt beter met bacon is mijn credo, dus toen ik deze tegenkwam moest hij meteen in het winkelwagentje :)

baconspam-1.jpg


Ingesneden.
baconspam-2.jpg


Op een folietje het ei in.
baconspam-3.jpg


Na een uurtje Gator Hammock Cooter Rubb, bruine basterd en JD erop.
baconspam-4.jpg


Smullen!
baconspam-5.jpg


Was het lekkerder met bacon? Yep! De lekkerste spam tot nu toe :D
 
Dennis, loop je nou alweer te spammen! :D
 
Hier is de bacon net klaar, naast een aantal mooie toepassingen. Ik zal zo de kiekjes gaan uploaden...
 
SPAM....mmhhh....lekker!
Na de meating van vorige week ben ik om. SPAM staat hoog op het lijstje; nu nog zoeken waar ik dit het beste kan halen :p

BTW, heeft de gebruikte rub een boventoon van zout of zoet?
 
DanBras zei:
SPAM....mmhhh....lekker!
Na de meating van vorige week ben ik om. SPAM staat hoog op het lijstje; nu nog zoeken waar ik dit het beste kan halen :p

BTW, heeft de gebruikte rub een boventoon van zout of zoet?

Je kan ook smack gebruiken.(supermarkt)
 
bacon weekend begint uiteraard met een pannekoeken ontbijtje met... bacon! (en verse vijgen)

DSCN1977.JPG


DSCN1979.JPG


vervolgens als zoete snack heb ik even een lading chocolade fudge gemaakt, voorzien van een crispy topping van... bacon! (voor fudge recepten en adviezen kunt u altijd bij mij terecht)

DSCN1983.JPG


dan het echte (mannen)werk, de bacon! man vond dit een waardige gelegenheid om eindelijk het groene antieke monster dat hij kado gekregen had in gebruik te nemen. omdat het een feestdag is, is de bacon het hele rookproces lang liefdevol door manlief van bourbon voorzien.

DSCN1989.JPG


DSCN1990.JPG


DSCN1993.JPG


DSCN1996.JPG


jum!
dan is er uiteraard nog de pi?ce de la r?sistance, een duivenexperiment. op dit moment worden drie uitgerangeerde postduiven voorzien van een beschermend jasje, van bacon! die gaan zo de pan in en hopelijk wordt dat een passende afsluiter van dit feestweekend.

morgen tenslotte, staat de afterparty met huisgemaakte slavink op het menu.

bacon! driewerf hoezee etc!
 
structor zei:
Dennis, durfde je een echte bacon niet meer aan naar vorig jaar, of heeft je huisarts je een verbod opgelegd =))

Na een week bacon vorig jaar zit de schrik er hier behoorlijk in Emiel ;)

@Danny, ik heb dit keer een cajun-achtige rub erop gedaan, het recept van Frits zegt, cayenne peper en geen rub. Dus heb ik nu eens iets pittigs geprobeerd en de rub er niet vanaf het begin op gedaan. Ook een lekker blokje hickory erbij, spam kan best wel wat hebben @-)
 
Ziet er meer dan super uit Marieken!! :D
 
Ziet er ook allemaal errug lekker uit! Maar wat niet wat er op dit forum gepost wordt ;)
Nu snel ff ons eigen maaltje klaar maken.

Dominique zei:
Thanks Dominique!! Gelukkig is dat lekker dichtbij. Ik kwam hier lang geleden ook al eens toen ze nog in de Scheveningse haven zaten. Was al weer vergeten dat ze ergens anders opnieuw zijn begonnen.
 
Aangezien mijn voorraad bacon nog niet op was maar iets met bacon gemaakt.
Bacon Turtle Burgers en Barceque Beans, was een heerlijk maaltje.
IMAG0267.jpg

IMAG0268.jpg

IMAG0269.jpg
 
Dag 2, en we hadden nog wat bacon over....

Een paar stukken kophaas van het Beemsterlantvarken.
image.php


Insmeren met grove Zaanse mosterd en de bacon er omheen.
image.php


En toen hadden we een klein probleem in de planning... :(
Mijn vrouw werkt in de zorg, dus ook in het weekend en dan vaak ook nog de avonden.
Omdat we met 3 kinderen een hoop wasgoed hebben, moet dat ook zo nu en dan gewassen en gedroogd worden.
Zaterdag was een dag met veel regen, zondag was het droog...
In de avond werken, betekend dus de ochtend wassen en drogen...
Hang je was naast een rokende BGE en je kunt het opnieuw wassen, haal de was binnen en je hebt morgen een natte broek aan je kont.

Dus helaas heb ik, deels uit eigenbelang, moeten kiezen om deze de oven in te schuiven.
Gelukkig zijn hier geen foto's van, dus het is NIET gebeurd! =))

Het resultaat was een prima stukje vlees voor bij de lunch. ;)
image.php
 
Hier mijn bijdrage
Vandaag dus ook de Buikspek op de smoker gegooid met wat hickory :

Na een krappe 3 uur was de kern van 65 graden bereikt:

Even kort laten rusten en hierna aangesneden om te kijken mjam, hierna plakken gesneden;


Ff wat plakjes snel geprobeerd om te proeven. heerlijke balans met zout en een sappige malse smaak.

Net als Marco (MarBQ) al eerder wilde ik ook een keer Bacon Candy proberen om deze eens van de todo list te halen. Ik had nu lekker zelf dikkere plakken gesneden en bestrooid met basterd suiker, kaneel, chili poeder en Pecan nootjes. errug lekker kan ik melden.:


De rest heb ik in verschillende soorten plakken en blokjes gesneden voor de komende probeer sessies.

Groeten, Mike
 
Deze kan zo door voor een prijs Mike!! :D
 
In het kader van het Dutch Bacon Weekend, ben ik lekker aan de slag gegaan.

Ik wilde eerst zelf bacon gaan maken, maar mijn vrouw is momenteel zwanger en de behoefte aan
vlees is hierdoor opmerkelijk afgenomen. Om dan vervolgens een complete buikspek te maken leek me dan niet
in goede aarde te vallen.

Toen kwam ik op het idee om varkenshaas te vlinderen (zo heet dat toch?) deze lekker in te smeren met Pesto.
Vervolgens op te vouwen, Ontbijtspek eromheen wikkelen. Daarna mijn stuk licht rubben en vervolgens op de Q!

Heerlijk, met aardappelschijfjes met champignons en ui en met witlof met ham en kaas.

Kijk en geniet! :)






















 
Terug
Bovenaan Onderaan