BasBQ
Beef en Steak

Foodsaver v2860 of de v3840

Lowietje, ik zie die aanbieding niet op hun site?
 
ZBBQZ zei:
De 2860 is voor ongeveer 150 euro te verkrijgen (laatst via Bol nog voor 140, maar die aanbieding is weg)

die 150 kom ik nergens tegen... 189 bij Marmelot met extra rol en 50 zakken lijkt het voordeligst.

Tips?
 
Sander72 zei:
Lowietje, ik zie die aanbieding niet op hun site?

Sorry, zag net pas je reactie. Was een nieuwsbrief e-mail. Moet even kijken of ik die mail nog heb.

Helaas was het een actie voor 5 december zie ik net.
 
Dank voor de tips, ik heb gisteren bij Marmelot gekocht met een mooi stel extra zakjes in allerlei maten erbij.
 
Ik heb de solis easyvac gekocht onder het merk proficook vacuum sealer en dan is deze nog goedkoper. Ben er zelf tevreden mee.
 
Bedankt kerstman !

c5ad7f270e3844b776e2c228022d122d.jpg
 
Mooi hoor, gefeliciteerd! Ben zelf ook erg blij met deze!
 
Ik heb ook mijn keuze gemaakt. Het is ook een v2860 geworden. Ik moet zeggen dat de Proficook (wat eigenlijk een Solis is) mij door de scherpe prijs de keuze wel lastig maakte. Ik ben toch voor deze foodsaver gegaan omdat ik bang was dat het dichtdrukken mij niet zou bevallen. De hendel van deze werkt smooth en ik ben er super blij mee!

mobile.113xzu7p.jpg





Iedereen bedankt voor de reacties!

Z.
 
Onlangs liep ik tegen een probleempje op met de foodsaver. Ik had wat restjes kalkoen over en wilde die met wat ingekookte kippenfont lekker smeuig houden. Dus fond er een beetje ingewreven en in een vacuum zakje. De eerste poging strandde omdat er teveel vocht werd onttrokken waardoor de las niet gemaakt kon worden. Toen gaf ik aan dat de inhoud nat was maar werd er ogenschijnlijk net zo hard vacuum getrokken als daarvoor. het lukte tot 3 keer toe niet om een goeie seal te maken doordat er vocht op de lasnaad zat. Toen heb ik maar gewoon droog gewreven en een seal (zonder vacuum) gemaakt in het zakje.
 
Volgens mij heeft de nat functie alleen met de tijdsduur van de seal te maken. Wat denk ik wel kan is de snelheid op traag zetten, je seal op nat en op het moment dat er voldoende vacu?m is (nog voordat al het vocht weggetrokken wordt) de seal knop indrukken. Het toestel zal dan stoppen met vacumeren en direct sealen.

Ik heb hier echter geen ervaring mee want ik heb hem ook net ;) Dit is volgens mij wel de methode die ik ergens een keer gelezen heb. Er zijn er hier vast wel die hier de beste methode voor weten en die willen delen?
 
Het kan zijn dat je tijdens het in het zakje doen van de kalkoen wat vocht hebt achtergelaten op de plek van de seal. Dan gaat sealen inderdaad niet lukken.

Wat ik doe bij het vacumeren van natte producten of iets met kookvocht, is het zakje af laten hangen. Hierdoor zit het vocht goed onderin de zak en zal dan niet bij de seal in de buurt komen.
 
Ik gebruik hiervoor de pulsknop, zodra je het vocht naar boven ziet komen kun je stoppen met vacumeren en de sealknop indrukken.
Werkt perfect.
 
Ik had zojuist een portie van een nooddle gerecht over. Daarin zitten ook stukken broccoli. Ik heb het nu eerst in een plat bakje in de vriezer liggen en trek het pas vacu?m als de broccoli niet meer meegeeft. Anders is alles plat. Dit kan je natuurlijk ook op vlees en saus (of vloeibare goedjes) toepassen. Van 1 dagje vriezen zonder vaccuum gaat de kwaliteit niet achteruit. Ook dit heb ik niet zelf bedacht maar ergens gelezen  :p
 
steady eddy zei:
Ik gebruik hiervoor de pulsknop, zodra je het vocht naar boven ziet komen kun je stoppen met vacumeren en de sealknop indrukken.
Werkt perfect.
+1, ook het zakje over de rand van het aanrecht laten hangen tijdens vacumeren helpt. En een rolletje keukenpapier net achter de sealrand voorkomt dat er vocht in de las komt
 
Ceriel zei:
steady eddy zei:
Ik gebruik hiervoor de pulsknop, zodra je het vocht naar boven ziet komen kun je stoppen met vacumeren en de sealknop indrukken.
Werkt perfect.
+1, ook het zakje over de rand van het aanrecht laten hangen tijdens vacumeren helpt. En een rolletje keukenpapier net achter de sealrand voorkomt dat er vocht in de las komt
Jup zelfde recept hier, behalve het keukenpapier die ga ik eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan