BasBQ
Beef en Steak

Foodsaver v2860 of de v3840

 
 
 

ZBBQZ

Stoker
Berichten
304
Ik sta op het punt een Foodsaver vacumeermachine te kopen. Ik heb hier veel positieve ervaringen gelezen over de v2860. Over de v3840 is echter minder te vinden. Het gaat om deze machines:


De v2860:

mobile.78ssksg.jpg



En de v3840:

mobile.79uxkoq.jpg



De 2860 is voor ongeveer 150 euro te verkrijgen (laatst via Bol nog voor 140, maar die aanbieding is weg) en de 3840 heb ik voor 179 kunnen vinden. Ik ben geneigd om voor de v3840 te gaan omdat deze volautomatisch is, de vacu?mslang netjes opgeborgen is en de machine in rechtop stand kan worden gebruikt.

Maar ja, dan wordt het lastig. Iedereen zal wel niet voor niets voor de v2860 gekozen hebben  :-? Is de 3840 dan wel een goede keus? Is het automatische (je hoeft de machine niet te openen en vacumeren start automatisch) misschien een nadeel?

Zijn er hier mensen die de 3840 bezitten?

Ik hoor graag wat jullie over deze machines denken. Alle input is welkom!

Z.
 
ik heb de V2860 en ben daar prima tevreden over, die andere kan ik je helaas niks over vertellen
 
Ik heb ook de V2860, die kun je op zijn kant opbergen, dus neemt niet zoveel plek in, hij is zo te zien smaller dan de 3840. Je moet je afvragen hoeveel je gaat vacumeren per keer, en of het dan echt noodzakelijk is om dat rechtopstaand  en volautomatisch te kunnen doen. Bij de V2860 kun je het slangetje ook bevestigen, hij zit achter de pootjes vast, dus slingert niet door je keuken. 
 
V2860 +1
Heel fijn apparaat. (zou zo snel ff niet weten, wat hier anders aan zou moeten)

Mac
 
Nou dan denk ik maar dat ik ook de grote club van v2860 owners ga joinen. Ik ben wat verder gaan zoeken en op youtube zijn ook filmpjes te vinden dat het plaatsen van een zak niet altijd direct door het apparaat wordt herkend. Soms lijkt het plaatsen van de zak lastig te zijn. Nu weet ik niet hoe onhandig deze gebruikers zijn, maar hoe dan ook twijfel ik toch steeds meer aan het volledig automatische.

Het gaat dus een v2860 worden. Iedereen bedankt voor de reacties!

@langemakki, ben jij zelf degene die het apparaat op MP aanbied (ik lees op MP niets over een bon en 6 maanden oud)?
 
Heb ook een 2860. Prima apparaat.
 
Nee. Ik ben het niet. Ik heb contact gehad met de ve er koper. Als jij deze niet koopt dan ga ik bieden ;-)
 
V2860 is een fijn ding hoor. Voor gewoon particulier gebruik is 'ie prima. Je moet er geen 20 zakken achter elkaar mee willen leegzuigen, maar om wat groter aangemaakte hoeveelheden mee in porties te verpakken is het echt een fijn apparaat. Er is ook een leuke marinadebox voor te koop en kwalitatief goede vacumeerbare voorraadpotten die lang vacuum blijven. Ik heb 'm nu een dik jaar in gebruik en ik zou niet meer zonder willen.
 
Langemakki zei:
Nee. Ik ben het niet. Ik heb contact gehad met de ve er koper. Als jij deze niet koopt dan ga ik bieden ;-)

Laat je aub daarvan niet weerhouden! Het is voor mij ook wel erg ver rijden..
 
Ik heb een v3840 en ben daar ook erg tevreden over. Zoals je al aangeeft is die volautomatisch, dus wanneer je een zak in de gleuf aan de voorkant frot dan zal het apparaat zelf deze vastklemmen en beginnen met vacumeren. Dan heb ik mijn handen weer vrij om de volgende zak te vullen en alvast klaar te zetten  :D
Voor de rest ontlopen ze qua functionaliteit elkaar niet zo heel veel volgens mij,

Wel een puntje van aandacht (en dat geldt voor alle Foodsaver modellen voor zover ik weet, geen idee voor andere merken), is dat je officieel tussen elke vacumeeractie minimaal 30 seconden pauze moet hebben om de boel voldoende af te laten koelen. Nu is mijn ervaring dat die 30 seconden aan de ruime kant is, maar als je veel zakken achter elkaar wilt vacumeren en je laat de boel onvoldoende afkoelen, dan wordt op een gegeven moment de temperatuur te hoog en smelt de zak op de naad of blijft deze plakken aan de rubberafdichting van de machine.
 
Heb jij geen problemen met de invoer van de zakken en is het een kwestie van gewenning?  Tjonge zo blijven er straks toch weer twee opties over.  :-?
 
DanBras zei:
Ik heb een v3840 en ben daar ook erg tevreden over. Zoals je al aangeeft is die volautomatisch, dus wanneer je een zak in de gleuf aan de voorkant frot dan zal het apparaat zelf deze vastklemmen en beginnen met vacumeren. Dan heb ik mijn handen weer vrij om de volgende zak te vullen en alvast klaar te zetten  :D
Voor de rest ontlopen ze qua functionaliteit elkaar niet zo heel veel volgens mij,

Wel een puntje van aandacht (en dat geldt voor alle Foodsaver modellen voor zover ik weet, geen idee voor andere merken), is dat je officieel tussen elke vacumeeractie minimaal 30 seconden pauze moet hebben om de boel voldoende af te laten koelen. Nu is mijn ervaring dat die 30 seconden aan de ruime kant is, maar als je veel zakken achter elkaar wilt vacumeren en je laat de boel onvoldoende afkoelen, dan wordt op een gegeven moment de temperatuur te hoog en smelt de zak op de naad of blijft deze plakken aan de rubberafdichting van de machine.

Bij Solis adviseren ze ook 30 seconden afkoeltijd.
 
ZBBQZ zei:
Heb jij geen problemen met de invoer van de zakken en is het een kwestie van gewenning?  Tjonge zo blijven er straks toch weer twee opties over.  :-?
Nope....geen problemen met invoer van zakken, althans ik niet.  Af en toe is het een beetje gepiel om de zak er precies goed in te krijgen, maar dat is met name wanneer het een brede zak is en deze flink vol zit.
Er mogen gewoon geen vouwen e.d. in zitten omdat anders de naad niet goed gesloten is, maar dat zal met alle machines zo zijn.

Nu denk ik tegelijk aan wel een nadeel van deze automatische versie en dat is dat je minder controle hebt waar de naad komt. Met een handmatige zoals de V2860 kan jezelf helemaal precies bepalen waar je de naad wilt hebben. Met een beetje goede wil zou je dus de naad vlak tegen de rand van de opening kunnen krijgen waardoor je dus meer volume van de zak kan benutten. Of je kan makkelijker een dubbele naad maken door de zak iets anders te plaatsen en een tweede keer alleen een naad maken.
Met de V3840 heb je daar minder controle over omdat deze vereist dat je de zak voldoende naar binnen drukt waarmee je tegen een schakelaar aan komt, die er dan voor zorgt dat het vacumeerproces begint. Dat betekent dus dat je altijd de naad een aantal millimeter/centimeter van de rand krijgt en daar zit weinig speling in. Een tweede naad maken lukt ook nog wel met een beetje oefenen, maar is wat lastiger doordat je niet handmatig het mechanisme kan activeren en dus altijd de zak tegen die schakelaar moet drukken voordat er iets gebeurd.
 
http://www.rookovens-online.nl/a-37112278/solis/solis-easyvac-pro-metal-tijdelijk-gratis-solis-easyvac-starter-pack-basic-twv-29-95/
 
Ook de V2860 besteld, leuk kerst cadeau  B-)

bedankt voor jullie reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan