Vandaag maar eens voor de eerste keer BBQ ribs klaarmaken op de net afgemaakte mini WSM. De bedoeling is om dit d.m.v. de 3-2-1 methode te gaan doen.
Afgelopen donderdag de ribs opgehaald bij Home-Made in Terschuur. Gekozen voor de dikke variant en dik dat zijn ze wel!
Zo kwamen ze binnen.
Vervolgens gisteren al begonnen met het klaarmaken en rubben van de ribs.
Begonnen met het verwijderen van het membraam.
Ribs doormidden gesneden (passen anders niet op de Q)
En vervolgens in de Rub. Ik heb besloten om twee soorten rubs te gebruiken vandaag. Ik heb de LetzQ Pork Rub en de Blues Hog Dry rub gebruikt.
Dan is het vanochtend 11:00. Ongeveer 25 briketten in de brikettenstarter en heet laten worden.
BBQ klaargemaakt voor de minionmethode. Twee blokjes appelhout toegevoegd.
Hete briketten in het midden:
Even op temperatuur komen:
Q opgebouwd en ribs erin. 5 halve slabs onderin en 5 halve slabs bovenin. Onderin met de Blues Hog rub en bovenin de LetzQ rub.
En roken maar!
Nu maar spelen om de temperatuur op niveau te houden. Hij zit nu aardig stabiel op 110gr.
Straks meer!
Afgelopen donderdag de ribs opgehaald bij Home-Made in Terschuur. Gekozen voor de dikke variant en dik dat zijn ze wel!
Zo kwamen ze binnen.

Vervolgens gisteren al begonnen met het klaarmaken en rubben van de ribs.
Begonnen met het verwijderen van het membraam.

Ribs doormidden gesneden (passen anders niet op de Q)

En vervolgens in de Rub. Ik heb besloten om twee soorten rubs te gebruiken vandaag. Ik heb de LetzQ Pork Rub en de Blues Hog Dry rub gebruikt.

Dan is het vanochtend 11:00. Ongeveer 25 briketten in de brikettenstarter en heet laten worden.

BBQ klaargemaakt voor de minionmethode. Twee blokjes appelhout toegevoegd.

Hete briketten in het midden:

Even op temperatuur komen:

Q opgebouwd en ribs erin. 5 halve slabs onderin en 5 halve slabs bovenin. Onderin met de Blues Hog rub en bovenin de LetzQ rub.

En roken maar!

Nu maar spelen om de temperatuur op niveau te houden. Hij zit nu aardig stabiel op 110gr.

Straks meer!