BasBQ
Beef en Steak

First time smokey ribs op de mini WSM

Miki zei:
Dat ziet er prachtig uit; vraagje, hoeveel kooltjes heb je uiteindelijk gebruikt in je mini smoker?

Ik heb geen idee, ik heb hem niet meer bijgevuld en nadat we klaar waren (zeker 7 uur aangestaan) waren ze bijna op.

Dominique zei:
Waarom wil je volgende keer dunnere ribs? Wat was ermee dat je dat zegt?

Deze ribs waren erg fors bevleesd (900 gram per slab). Er zat een laag van zeker zo'n 2cm tot 3cm aan vlees op het bot en dat mag wel wat minder van mij. Volgende keer gewoon de normale ribs bestellen dus (die zijn ongeveer 500 gram per slab). Ik ben altijd bang te weinig te hebben en daarom dus ook de dikke spareribs besteld ;-)
 
LeonQ zei:
Deze ribs waren erg fors bevleesd (900 gram per slab). Er zat een laag van zeker zo'n 2cm tot 3cm aan vlees op het bot en dat mag wel wat minder van mij. Volgende keer gewoon de normale ribs bestellen dus (die zijn ongeveer 500 gram per slab). Ik ben altijd bang te weinig te hebben en daarom dus ook de dikke spareribs besteld ;-)

Ik hou ook meer van de normale ribs, had laatst aan slab van 1,2 kilo en dat was me iets te veel speklap.
 
De ribs zien er inderdaad heerlijk uit.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is wanneer je de dunnere ribs neemt, je ook je kook methode aan moet passen? Kan je de dunnere versie ook middels de 3-2-1 methode doen?
 
Mooie ribs en gaaf op de mini wsm. Met dik bevleesde ribs ook wel wisselende resultaten behaald.
 
smeinkie zei:
De ribs zien er inderdaad heerlijk uit.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is wanneer je de dunnere ribs neemt, je ook je kook methode aan moet passen? Kan je de dunnere versie ook middels de 3-2-1 methode doen?

Ja dat kan alleen moet je dan andere tijden aanhouden 2-2-1 of 2-1-1
 
Jaakke zei:
smeinkie zei:
De ribs zien er inderdaad heerlijk uit.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is wanneer je de dunnere ribs neemt, je ook je kook methode aan moet passen? Kan je de dunnere versie ook middels de 3-2-1 methode doen?

Ja dat kan alleen moet je dan andere tijden aanhouden 2-2-1 of 2-1-1

Bedankt Jaakke!
 
Die lust ik wel
 
LeonQ zei:
Dominique zei:
Waarom wil je volgende keer dunnere ribs? Wat was ermee dat je dat zegt?

Deze ribs waren erg fors bevleesd (900 gram per slab). Er zat een laag van zeker zo'n 2cm tot 3cm aan vlees op het bot en dat mag wel wat minder van mij. Volgende keer gewoon de normale ribs bestellen dus (die zijn ongeveer 500 gram per slab). Ik ben altijd bang te weinig te hebben en daarom dus ook de dikke spareribs besteld ;-)

Aha, duidelijk! Ik neem altijd dikke ribs, vandaar mijn vraag.
 
Hoe beviel de smoker? Ik zit zelf te twijfelen om ook ??n te maken, ik kreeg van mijn neef namelijk een 100 litler vat (37b x 66h).
Heb nu een weber kettle 47 en twijfel om een smoker te maken/kopen.
 
De smoker bevalt erg goed! Ik heb inmiddels een pizzasteen van 33cm onderin liggen welke heel blijft en de temperatuur redelijk stabiel houd. Het is nog wat spelen met de toe en afvoer van lucht maar dat leren we wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan