TheFoodSnobFrog
Vuurmaker
Zo een mooie weer dit weekend 8)
Dankzij superlieden RedFox en Dick3G ben ik de nieuwe trots bezitter van een 2de hands DPR1.
Gisteren dus lekkere deeg zelf gemaakt...
Een van de 4 pizze was Vegetarisch sorry
En in de super heet Weber Dutch Pizza Oven
En daaruit...
En er was ook wel vlees hoor...
Het was een heel gelukt First Run, omdat ik veel heb geleerd. Ik hou van heel dunne korst, maar een paar waren echt te dun. Ook moet je heel "clean" randjes hebben anders gaat tomaat of kaas op de steen.
De trick was om de pizza niet te laten "leken" anders kan je de pizza niet te draaien in de Q. De achterkant met hout was veel warmer dan de kant met de opening, ook de ge-opend stuk van de grill was lastig achter. Zonder metaal schep was het heel moeilijk, als nog een is over van DPR2 ben ik bereid om veel geld aan te besteden
Maar het eind resultaat was fenomenaal, de brandende hout smaak was perfect.
Betere pizza kan je alleen maar in Italie eten hoor... en nog ;D
Nogmaals bedankt RedFox en Dick3G!
Dankzij superlieden RedFox en Dick3G ben ik de nieuwe trots bezitter van een 2de hands DPR1.
Gisteren dus lekkere deeg zelf gemaakt...

Een van de 4 pizze was Vegetarisch sorry

En in de super heet Weber Dutch Pizza Oven

En daaruit...

En er was ook wel vlees hoor...

Het was een heel gelukt First Run, omdat ik veel heb geleerd. Ik hou van heel dunne korst, maar een paar waren echt te dun. Ook moet je heel "clean" randjes hebben anders gaat tomaat of kaas op de steen.
De trick was om de pizza niet te laten "leken" anders kan je de pizza niet te draaien in de Q. De achterkant met hout was veel warmer dan de kant met de opening, ook de ge-opend stuk van de grill was lastig achter. Zonder metaal schep was het heel moeilijk, als nog een is over van DPR2 ben ik bereid om veel geld aan te besteden

Maar het eind resultaat was fenomenaal, de brandende hout smaak was perfect.
Betere pizza kan je alleen maar in Italie eten hoor... en nog ;D
Nogmaals bedankt RedFox en Dick3G!