BasBQ
Beef en Steak

Feest!

Mooi artikel noskos!!

Kip is een favoriet gerecht in huize Jachtfestijn. Met volle bezetting gaan er zo 2 kippen doorheen.

E?n dezer dagen gaan we de proef op de som nemen!!
 
Marieken zei:
geur is smaak! ik zat inderdaad te denken aan een donker biertje, van die rare dingen die bijna richting karamel, koffie of chocola gaan.

kan natuurlijk ook gewoon een ietsiepietsie koffie, karamel of chocola in een bierblikje pleuren bedenk ik net...

weet je wat, zet ik toch gewoon twee kippen op twee verschillende blikjes op de barbecue en nodig ik wat meer mensen uit om te testpanelen?

Ja marieken, de manier om creaties te testen. Voor grotere groepen gebruik ik graag meerdere stukken vlees die ieder een specifieke behandeling of juist niet hebben gehad. Het is leerzaam om te zien welk stuk of stukken het eerste op zijn en welke als rest blijft liggen.

Hetzelfde voor bijgerechten en nagerechten.
 
Het bier heeft geen invloed op de smaak naar het schijnt, met water kan het net zo prima, er was ook al een draadje over met een link naar een vergelijkend onderzoek.
Inmiddels de link ook even gevonden: http://www.nakedwhiz.com/beercanchicken.htm
 
Teddo zei:
Mooi artikel noskos!!

Kip is een favoriet gerecht in huize Jachtfestijn. Met volle bezetting gaan er zo 2 kippen doorheen.

E?n dezer dagen gaan we de proef op de som nemen!!

OEPS, ik moet beter lezen zie ik, Noskos had je al ge?nformeerd....nou ja, dubbel genaaid houdt beter zeggen ze wel eens  ;)
 
Uhm. Zie ik daar een Beer Can Chicken tussen neus en lippen door voorbij komen?
Is deze geen tokkie waard?

Wel een belachelijk smakelijke maaltijd voor zo doordeweeks hoor Teddo. Ik ben toch echt van de snelle hap door de week. Gelukkig maar, ik zo waarschijnlijk helemaal dichtgroeien.
 
Mw. BBQ68 zei:
Uhm. Zie ik daar een Beer Can Chicken tussen neus en lippen door voorbij komen?
Is deze geen tokkie waard?

Wel een belachelijk smakelijke maaltijd voor zo doordeweeks hoor Teddo. Ik ben toch echt van de snelle hap door de week. Gelukkig maar, ik zo waarschijnlijk helemaal dichtgroeien.

De BBQ draait hier vrijwel dagelijks en vormt een welkom rustpunt. Huize Jachtfestijn is een 24 uurs bedrijf en voor je het weet ga je ten onder aan de dagelijkse beslommeringen. Het kookeiland buiten met al zijn geuren en kleuren vormen een dagelijkse uitstap naar een haast tropische omgeving. Een ultiem moment om even afstand te nemen van de dagelijkse gang van zaken en de wereld weer relativeren tot het niveau wat het werkelijk is. Al mijmerend worden enige regels met een brede glimlach aan het digitale papier toevertrouwd. Waarna de gang naar een haast onwerkelijke wereld van hulpverlening, rechtsdienaren en verslavingszorg gemaakt kan worden en getracht wordt jeugdigen ervan te overtuigen dat huidige keuzes zo bepalend zijn voor hun welzijn in de toekomst, dat veel meer te bieden heeft dan door sommigen wordt aangenomen.

Ondanks dat is het iedere dag weer een feestje, waarbij jezelf wel de slingers dient op te hangen. Maar het gras groeit niet sneller door aan de sprietjes te trekken.
 
ik vind dat je gelijk hebt voor wat betreft de tokkie.
gefeliciteerd, wel verdiend
 
Teddo zei:
Ondanks dat is het iedere weer een feestje, waarbij jezelf wel de slingers dient op te hangen. Maar het gras groeit niet sneller door aan de sprietjes te trekken.

Helemaal eens. Mijn feestje beperkt zich door de week alleen tot een glaasje wijn bij het eten.

Gefeliciteerd met je tokkie.
 
;) Verslavingszorg, er zijn hier een hoop mensen met een verslaving. Bij mij was het beeld voor de toekomst in een jaar tijd bepaald, 15 kg. ::)
 
Tokkie, tokkie? Waren we die dan helemaal vergeten? Nou bij deze hoor! Gefeliciteerd ;)
 
Teddo zei:
Marieken zei:
geur is smaak! ik zat inderdaad te denken aan een donker biertje, van die rare dingen die bijna richting karamel, koffie of chocola gaan.

kan natuurlijk ook gewoon een ietsiepietsie koffie, karamel of chocola in een bierblikje pleuren bedenk ik net...

weet je wat, zet ik toch gewoon twee kippen op twee verschillende blikjes op de barbecue en nodig ik wat meer mensen uit om te testpanelen?

Ja marieken, de manier om creaties te testen. Voor grotere groepen gebruik ik graag meerdere stukken vlees die ieder een specifieke behandeling of juist niet hebben gehad. Het is leerzaam om te zien welk stuk of stukken het eerste op zijn en welke als rest blijft liggen.

Hetzelfde voor bijgerechten en nagerechten.

Heeft dit niet te maken met wat de eerste mensen pakken en vervolgens zeggen "oh... dit is lekker!!" 

Mensen zijn toch een soort schapen
 
klopt wel wat je zegt, het groepsproces is bepalend. er zijn natuurlijk truukjes om dat te omzeilen, alleen wordt het dan een hokus spokus user focus product test dag ipv een gezellig etentje...

ach, ik nodig genoeg mensen uit om twee kippen te maken en ze mogen allemaal roepen wat ze ervan vinden, maar eigenlijk zijn ze er als excuus zodat ik twee kippen moet maken in plaats van 1 zodat ik kan bepalen wat ik de beste vind  ;)
 
Dat ziet er smakelijk uit, wat staat zo'n kip goed in dat groene ding  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan