BasBQ
Beef en Steak

Falen met spareribs, keer op keer. Hellup!

@Frits en @noskos +1
Helemaal mee eens

( haal je wel het vlies er vanaf???)

Succes met al deze raad zal het vast goed komen.


Groetjes RJ

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 
Als je meerdere ribs klaar maakt kan je er ook eentje een kwartiertje langer ingepakt laten zitten en eens kijken wat dat doet.
 
Spay je de ribs wel elk half uur? Zo drogen ze ook niet uit.
De mix weet ik zo niet uit mn hoofd. Iets met Appelsap/appel azijn en whiskey.
 
Spay je de ribs wel elk half uur? Zo drogen ze ook niet uit.
De mix weet ik zo niet uit mn hoofd. Iets met Appelsap/appel azijn en whiskey.
Als ik de ribben 3-2-1 maak spray ik niet, is niet nodig ze liggen in fase 2 toch ingepakt met vocht in de folie en elk half uur het deksel lichten zie ik ook zo zitten. :unsure: i.v.m. de temperatuur.
 
Als ik de ribben 3-2-1 maak spray ik niet, is niet nodig ze liggen in fase 2 toch ingepakt met vocht in de folie en elk half uur het deksel lichten zie ik ook zo zitten. :unsure: i.v.m. de temperatuur.
Ik spray ze ook om het half uur. Geen idee of het verschil maakt, want heb nog niet zonder gedaan. Nu met de KJ heb ik geen last van die schommelingen, want dat is max 10 seconden open. Als ik ze inpak, giet ik het mengel nog mee in het pakketje.
 
Spay je de ribs wel elk half uur? Zo drogen ze ook niet uit.
De mix weet ik zo niet uit mn hoofd. Iets met Appelsap/appel azijn en whiskey.
Er zijn 101 veriaties om mee te sprayen. Maar ik kom meestal ook wel die appelsap-appelazijn tegen. Ik zelf doe deze 2 met gelijke delen. Dan nog een goei scheut JD erbij.

Maar het gaat ook vooral om de zuurte van de bestanddelen. Deze zorgt ervoor dat het vlees zachter wordt. Dus cola met citroensap ben ik ook al tegen gekomen en heb ik zelf al eens toegepast toen ik geen appelsap had.
 
Nu wel oppassen @RonaldJ niet allerlei methodes door elkaar gaat gebruiken :)

Als de "klacht" te taai is zou ik eerst de 3-2-1 methode proberen zoals Noskos die laat zien.
Die is volgens mij het minst gevoelig voor "te taai".
 
Ik geloof inderdaad dat er tips genoeg zijn voor Ronald nu :D
Mij is te taai nooit gelukt met 3-2-1, eerder te mals. Gelukkig vind vrouwlief dat verukkelijk :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan