BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

Artilux

Tondelzoeker
Berichten
3
Hallootjes,

Nieuw hier op het forum dus ik zal mijzelf eens voorstellen; Mijn naam is Rik, 31 jaar en woonachtig in Tilburg.
Na wat meters op een Weber 57 te hebben gemaakt, waaronder veel standaard grill werk, ben ik om en komt zaterdag mijn eerste Kamado.
De keuze viel op een Kamado Joe Classic 3, de rode kleur vind ik persoonlijk tof ;) Dit na wat wikken en wegen, maar ook met een zegen van mijn vrouw.
Tot op heden heb ik dus veel klassiek Nederlands BBQ werk onder mijn riem zitten met steaks, burgers en worsten.
Ook heb ik wat low and slow werk gedaan, zoals pulled pork, pork belly, spareribs e.d. Dit met de welbekende snake method.
Omdat mijn vrouw geen rund lust, nodig ik sinds kort vaker vrienden uit voor mijn BBQ behoeftes, die eten graag mee ;)

Hier hoop ik meer te leren over het gebruik van mijn toekomstige kamado, ook wil ik meer met vis en groenten werken op de Q.
Zo volg ik wat YouTube kanalen ter inspiratie en hoop ik binnenkort zalm te roken op hout.
Tevens staan de moink balls op de planning voor a.s. weekend na het inbranden van mijn KJ classic 3.

Daarnaast gelijk drie vraagjes:

Kan ik mijn Weber premium lumpwood charcoal gebruiken op de kamado?
Waar kopen jullie houtskool in de regio Tilburg?
Welk soort houtskool raden jullie mij aan? Zelf dacht ik een zak Big Block te kopen van Kamado Joe.

Ik heb veel zin om aan mijn avontuur te beginnen en hoop veel te leren van jullie, maar wellicht ook te delen.

Groetjes,
Artilux
 
Welkom!

Antwoord 1: Ja dat kan
Antwoord 2: Eindhoven (Sligro, Makro, Hornbach)
Antwoord 3: Geen supermarkt/benzinepomp spul. Ook niet van die superkleine 3kg zakjes. Je zult moeten experimenteren met verschillende soorten qua smaak/rook beleving. Ook brandt de ene soort anders dan de andere. Probeer gewoon wat voor jou goed werkt. Maar die Weber Lumps, zijn volgens mij best een OK allrounder.
 
Welkom.Artilux
 
Welkom!

Antwoord 1: Ja dat kan
Antwoord 2: Eindhoven (Sligro, Makro, Hornbach)
Antwoord 3: Geen supermarkt/benzinepomp spul. Ook niet van die superkleine 3kg zakjes. Je zult moeten experimenteren met verschillende soorten qua smaak/rook beleving. Ook brandt de ene soort anders dan de andere. Probeer gewoon wat voor jou goed werkt. Maar die Weber Lumps, zijn volgens mij best een OK allrounder.
Bedankt en bedankt voor het beantwoorden!
Fijn dat ik m'n houtskool nog kan gebruiken, binnenkort maar eens kijken of ik m'n handen aan mooier houtskool kan krijgen. Sligro en Makro wordt wellicht wat lastig zonder KvK nummer, de Hornbach heb ik hier om de hoek.
Ik zag dat richting Waalwijk een speciaalzaak zit, dus die ook maar eens bezoeken :) De GroenRijk was flink door hun voorraad heen.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
 
Rik, van harte welkom.
 
Gebruik zelf de big block kj zakken en ik vind de brokken soms wat te groot maar gaat prima.
Als je maar geen supermarkt kwaliteit houtskool koopt zit je goed.
 
Welkom Rik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan