De laatste 2 weken heb ik mijn eerste PP gemaakt, mijn eerste MOINK balls, mijn eerste Picanha, mijn eerste Beer can Chicken en nog wat ander grut, maar geen tijd gehad om te posten. Ik ga nu mijn PP beschrijven en zal de andere 3 ook online zetten. Aangezien ik een leek ben en veel hulpmiddelen nodig heb gehad, heb ik echt stap voor stap voor mezelf gedocumenteerd. En oh was het lekker. Wel moet ik zeggen dat ik het een dag lekkerder vond, omdat het vlees toen sappiger was. Op het einde 1 uurtje laten staan in de folie...misschien had dit langer gemoeten.
De Cole Slaw vond ik niet echt super en zal de volgende keer van domenique proberen....als ik dit kan vinden!!
nou hier komt ie dan....Overigens gaan de Credits naar Mac, want ik heb zijn manier gebruikt en wat live hulp van Noskos! Thanks guys!
Hij was afkomstig uit de Makro!
dit waren de ingredi?nten voor het injecteren.....
Halve liter Mango-Passievrucht-ananas smoothy
160 gram suiker
3 el Zout
60 ml Appel azijn
2 el van je favoriete Hot saus(tabasco)
ff injecteren....
ff lekker insmeren met mosterd zodat de rub goed blijft zitten!
Nou, dit potje van 10 euro ging er dus in 1 keer op! Ik zal de volgende keer denk ik toch een eigen rub maken, want ik vind 10 euro een beetje veel van het goede.
Daarna inpakken en een nachtje in de koelkast gezet.
Wel nog de avond van te voren de snake method gebouwd of het hoefijzer.....2 leermomenten voor mezelf. Achteraf was de helft pas op (sessie van circa 12 uur), dus dat was top! Ik heb de flamy cocos gebruikt en die stapelen echt easy en branden lang. Tweede leermoment is beginnersfout en dat is dat het roken geen zin heeft op het einde, maar juist in het begin doen! Als met al ben ik zeer trots op de sessie zelf....heb constant rond 110 graden gezeten.
de dag later dus "het beest" uit de koelkast gehaald. Was natuurlijk nog rauw, maar het rook nu al lekker.
na een uurtje of 6 op de Q maar eens gekeken...zag er goed uit....de bark was hard geworden door testen met mijn nagel (na handjes wassen).
Ben de saus toen gaan maken waar ie lekker in kon badderen....de ingredi?nten waren:
1 of 2 plakjes boter (maar die leg ik er pas om tijdens het inpakken)
60 gram bruine suiker
0,5 flesje donker bier
2 el Hot saus (tabasco dus)
2 el zoete Chili saus
3 el van mijn favoriete BBQ saus (Sweet Baby Rays)
Toen kwam de twijfel of ik hem nu INGEPAKT in een saus in alumiumschaal op de Q zou leggen of eerst in de saus ZONDER hem af te dekken. Noskos gaf aan dat hij hem 2 uurtjes zonder afdekken zou doen...dus dat heb ik ook gedaan!
Zo gezegd, zo gedaan..de saus erover heen en hem 2 uur laten staan.
zoals ik al zei zal ik de volgende keer een andere cole slaw recept willen proberen. de ingredi?nten waren:
? witte kool, fijn gesneden.
1 kleine zoete ui, fijn gesneden.
zakje wortelen
2 rode appels, ontdaan van de kern, en fijn gesneden.
een klein bosje platte peterselie, fijn gesneden.
Dressing:
een paar eetlepels mayonaise.
1 volle theelepel mosterd.
Peper en zout naar smaak
Doe alle ingredi?nten in een schaal, en meng deze goed.
Voeg de dressing toe naar smaak
en zo zag het er dan uit.....
en kijk hoe mooi mijn snake methode heeft gewerkt. Ik kan dus met mijn 57 cm makkelijk 20 uur halen op 110 garden. Hier was ik misschien nog blijer mee!
man man man, ik krijg weer honger als ik dit zie! Totaal heeft ie er dus 6+2+1 uur op gelegen en had toen 92 graden kern.
Toen ging ik het beest verschuren als een wilde kannibaal!!! hier ben ik dus heel goed in.....ik zou de deuren overigens goed afsluiten! Kijk naar de gele smurrie!!! cool, de mango dus......
tada!!!!!!
sorry voor de slechte foto's....sorry voor misschien het wat te lange verhaal, maar dit was de eerste keer en misschien nog wat hyper dankzij deze mooie ervaring!!
De Cole Slaw vond ik niet echt super en zal de volgende keer van domenique proberen....als ik dit kan vinden!!
nou hier komt ie dan....Overigens gaan de Credits naar Mac, want ik heb zijn manier gebruikt en wat live hulp van Noskos! Thanks guys!
Hij was afkomstig uit de Makro!
dit waren de ingredi?nten voor het injecteren.....
Halve liter Mango-Passievrucht-ananas smoothy
160 gram suiker
3 el Zout
60 ml Appel azijn
2 el van je favoriete Hot saus(tabasco)
ff injecteren....
ff lekker insmeren met mosterd zodat de rub goed blijft zitten!
Nou, dit potje van 10 euro ging er dus in 1 keer op! Ik zal de volgende keer denk ik toch een eigen rub maken, want ik vind 10 euro een beetje veel van het goede.
Daarna inpakken en een nachtje in de koelkast gezet.
Wel nog de avond van te voren de snake method gebouwd of het hoefijzer.....2 leermomenten voor mezelf. Achteraf was de helft pas op (sessie van circa 12 uur), dus dat was top! Ik heb de flamy cocos gebruikt en die stapelen echt easy en branden lang. Tweede leermoment is beginnersfout en dat is dat het roken geen zin heeft op het einde, maar juist in het begin doen! Als met al ben ik zeer trots op de sessie zelf....heb constant rond 110 graden gezeten.
de dag later dus "het beest" uit de koelkast gehaald. Was natuurlijk nog rauw, maar het rook nu al lekker.
na een uurtje of 6 op de Q maar eens gekeken...zag er goed uit....de bark was hard geworden door testen met mijn nagel (na handjes wassen).
Ben de saus toen gaan maken waar ie lekker in kon badderen....de ingredi?nten waren:
1 of 2 plakjes boter (maar die leg ik er pas om tijdens het inpakken)
60 gram bruine suiker
0,5 flesje donker bier
2 el Hot saus (tabasco dus)
2 el zoete Chili saus
3 el van mijn favoriete BBQ saus (Sweet Baby Rays)
Toen kwam de twijfel of ik hem nu INGEPAKT in een saus in alumiumschaal op de Q zou leggen of eerst in de saus ZONDER hem af te dekken. Noskos gaf aan dat hij hem 2 uurtjes zonder afdekken zou doen...dus dat heb ik ook gedaan!
Zo gezegd, zo gedaan..de saus erover heen en hem 2 uur laten staan.
zoals ik al zei zal ik de volgende keer een andere cole slaw recept willen proberen. de ingredi?nten waren:
? witte kool, fijn gesneden.
1 kleine zoete ui, fijn gesneden.
zakje wortelen
2 rode appels, ontdaan van de kern, en fijn gesneden.
een klein bosje platte peterselie, fijn gesneden.
Dressing:
een paar eetlepels mayonaise.
1 volle theelepel mosterd.
Peper en zout naar smaak
Doe alle ingredi?nten in een schaal, en meng deze goed.
Voeg de dressing toe naar smaak
en zo zag het er dan uit.....
en kijk hoe mooi mijn snake methode heeft gewerkt. Ik kan dus met mijn 57 cm makkelijk 20 uur halen op 110 garden. Hier was ik misschien nog blijer mee!
man man man, ik krijg weer honger als ik dit zie! Totaal heeft ie er dus 6+2+1 uur op gelegen en had toen 92 graden kern.
Toen ging ik het beest verschuren als een wilde kannibaal!!! hier ben ik dus heel goed in.....ik zou de deuren overigens goed afsluiten! Kijk naar de gele smurrie!!! cool, de mango dus......
tada!!!!!!
sorry voor de slechte foto's....sorry voor misschien het wat te lange verhaal, maar dit was de eerste keer en misschien nog wat hyper dankzij deze mooie ervaring!!