BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork!

niki0990

Tondelzoeker
Berichten
14
Vandaag productief dagje gehad met mijn groene ei! Het was tenslotte mooi weer en ik Had een dagje vrij! Gisteravond 1 kg procureur in de rub gezet!
e12f4113e8c09cf30d27770196aeba4a.jpg
met natuurlijk vieze handen als resultaat haha!
5b2ea741bc353b49f65b29aaf3fc9e79.jpg
vanmorgen om 9 uur was het ei op 105 graden dus kon de procureur erop. Na  3,5 uur was de kerntemperatuur 70 graden dus ingepakt in folie en weer terug op de bbq na 1,5 kerntemperatuur 81 dus weer uitgepakt
263c9e87f17eeb271ff63f890138ffa8.jpg
en nog even terug op het ei tot een kerntemperatuur van 88 graden vervolgens van de bbq gehaald en 2 uur laten rusten. Ook zelf kadetten geprobeerd te maken, dat moet ik nog even oefenen haha. Uiteindelijk samen met de zelfgemaakte coleslaw op een broodje
9670f1eced661cde9f00d7b73a1c6b6c.jpg
dab563a6e80dab9c9a15ad8eb63f1243.jpg
 
Dat ziet er heerlijk uit, heb je ook nog een foto dat het vlees op de BBQ ligt?
 
niki0990 zei:
Haha heb ik zoveel foto's gemaakt, ben ik dat vergeten

Dan moet je helaas nog een keer om een stickertje te verdienen... Owww wat vervelend  ;)

Deze zag er al top uit, dat wil je vast nog wel een keertje doen!
 
Waarom heb je je vlees niet gewoon in de folie gelaten tot het gaar was? Nu haal je het er eerder uit en leg je het terug. Dan wordt er vocht aan de buitenkant verdampt wat ervoor zorgt dat het langer gaat duren en belangrijker, dat de buitenkant droog wordt. ;)
 
ziet er wel heel erg lekker uit  :)
 
Het ziet er in ieder geval lekker uit. Ik zie volgens mij geen rookverkleuring op het vlees. Heb je wel rookhout gebruikt, of niet?

Ik heb ook wel ergens gelezen dat het wordt aangeraden om het vlees weer terug te leggen om zo een mooie bark te krijgen. Ik heb het niet gedaan, ik weet ook niet of het veel uitmaakt. Ik begrijp in ieder geval wel waarom je het hebt teruggelegd.
 
niki0990 zei:
Haha heb ik zoveel foto's gemaakt, ben ik dat vergeten

Klinkt bekend :) Maar PP ziet er top uit !
 
Ziet er goed uit, en lekker h?--> vieze handjes.. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan