BasBQ
Beef en Steak

Eerste Pulled Pork van de Oklahoma smoker!

Haha ja dat kan ook natuurlijk ;)



 
Owh man, wat ziet dat er goed zeg. Goed bezig zo. Dat wordt straks lekker eten :)
 
Stand 87 graden... bijnaaa


Het werd heel snel donker


Resultaat tot nu toe! Voelt al ontzettend zacht aan!

Nou de laatste loodjes! ;D
 
Met dat ik op Enter drukte ging het alarm af. De 88gr zijn bereikt. Heb hem nu ingepakt in alufolie en ga over een uurtje pullen. Uiteindelijk 9,5 uur erover gedaan..
 
Smokey89 zei:
Met dat ik op Enter drukte ging het alarm af. De 88gr zijn bereikt. Heb hem nu ingepakt in alufolie en ga over een uurtje pullen. Uiteindelijk 9,5 uur erover gedaan..
Omdat je niet had ingepakt en de dome temperatuur over een lange periode van de sessie onder de 110C lag is 9,5 uur eigenlijk nog wel snel.
De procureur lijkt ook niet al te zwaar, zal ook een rol hebben gespeeld.
Maar....eind goed, al goed. Voor straks alvast smakelijk eten!
 
RedFox zei:
Omdat je niet had ingepakt en de dome temperatuur over een lange periode van de sessie onder de 110C lag is 9,5 uur eigenlijk nog wel snel.
De procureur lijkt ook niet al te zwaar, zal ook een rol hebben gespeeld.
Maar....eind goed, al goed. Voor straks alvast smakelijk eten!

Dat vond/vind ik ook... De Q is over de gehele periode niet ontzettend heet geweest. In het begin nog wat schommelingen maar later eigenlijk niet. Dus waar het aan ligt??
 
Smokey89 zei:
RedFox zei:
Omdat je niet had ingepakt en de dome temperatuur over een lange periode van de sessie onder de 110C lag is 9,5 uur eigenlijk nog wel snel.
De procureur lijkt ook niet al te zwaar, zal ook een rol hebben gespeeld.
Maar....eind goed, al goed. Voor straks alvast smakelijk eten!

Dat vond/vind ik ook... De Q is over de gehele periode niet ontzettend heet geweest. In het begin nog wat schommelingen maar later eigenlijk niet. Dus waar het aan ligt??
Tenzij je thermometer toch niet goed gecalibreerd was en je in feite een hogere temp had dan je dacht, maar dan nog....
 
RedFox zei:
Smokey89 zei:
RedFox zei:
Omdat je niet had ingepakt en de dome temperatuur over een lange periode van de sessie onder de 110C lag is 9,5 uur eigenlijk nog wel snel.
De procureur lijkt ook niet al te zwaar, zal ook een rol hebben gespeeld.
Maar....eind goed, al goed. Voor straks alvast smakelijk eten!

Dat vond/vind ik ook... De Q is over de gehele periode niet ontzettend heet geweest. In het begin nog wat schommelingen maar later eigenlijk niet. Dus waar het aan ligt??
Tenzij je thermometer toch niet goed gecalibreerd was en je in feite een hogere temp had dan je dacht, maar dan nog....

of  de probe misschien niet precies in het midden van het vlees gezeten?
 
@ Redfox:

De probe was goed gekalibreerd, dit heb ik gisteravond nog gechecked. De Dometemp zou kunnen afwijken al geloof ik dat niet erg. Misschien de positie van de dometemp tov het vlees. Temp zit vrij achterin, vlees lag in het midden.

@Camiel:

Die zat in het midden dubbelgechecked ;)
 
Jawel we hebben PP!

Na een uurtje te hebben gerust, folie eraf en gepulled! Ging super! Heerlijke aroma's en wat smaakt dat onmeunig lekker!!!

Tijdtabbeletje:



Totale tijd op de Q: 9.5 uur.

Resultaat:

Voor het inpakken

True the miracle of time!

Na pullen


Close-up

Wat een lekker mals vlees zeg!!! HMMM!

De bedoeling is om dit woensdag te eten op mijn verjaardag, en een deel te gebruiken voor de hapjes (op een stokbroodje, met een beetje salade en BBQsaus)

Kan er niet afblijven!! :love:

Thnx for watsjing! ;-)

Martijn
 
Ziet er goed uit Martijn en alvast smakelijk eten woensdag (als je er tenminste zo lang af kunt blijven).....en ik hoor om de hoek ook wat knorren!  ;)
Hoe zwaar was de procureur?
 
Ziet er goed uit! Nu hopen dat jullie voldoende zelfbeheersing hebben zodat er genoeg overblijft voor de gasten woensdag ;)
 
De Boston Butt was 2.5 kilo!

Ik moet het zo ook echt weg leggen, want ik snoep die hele schaal zo leeg!! haha
 
Het regent knorretjes momenteel, gefeliciteerd met die van jouw!
 
Mooi resultaat hoor. Ik zou er zeker te weten ook steeds van snoepen! Beetje op de muziek vooruit, maar alvast gefeliciteerd met je knor!
 
Ik kon het ook niet laten ook haha! Snel een lunch gemaakt. Helaas geen bolletjes meer in de la, maar wel lekker bruin brood. Uitje en championnetje gebakken, op de boterham.  PP verwarmd, op de boterham, lekkere klodder SBR erboven op en weer afgesloten met een boterhammetje.


HEERLIJK!! :D



 
Terug
Bovenaan Onderaan