BasBQ
Beef en Steak

eerste Pulled Pork op de WDSM

 
 
 

Marnix

Kooltjesharker
Berichten
210
Nu dat de WDSM zijn season/test run goed had door staan werd het tijd voor wat beter werk, de eerste Pulled Pork, ??n achter gebleven spekje en een paar ribbels die al een paar dagen uit de vriezer waren, tijd begon te dringen
Hier voor heb ik het recept van Noskos zijn Wedstrijd Pulled Pork op de letter gevolgd?.behalve op de appelazijn na, die was slecht geworden zag er niet uit  was heel bitter met een geurtje, deze heb ik dan maar vervangen door rode wijnazijn, dacht azijn met een smaakje moet kunnen.

Nekstuk ge?njecteerd, in de rub gezet en een nachtje de koelkast in.





WDSM +/- 7 kg Fire-Up kokosnootbriketten en paar blokjes appelhout, op temperatuur ging het spek en de ribbetjes er op
Na 3 uurtjes kon het spek plaatsmaken voor het nekstuk (procureur) en werden de ribels ingepakt







Twee uurtjes verder waren de ribbetjes ook klaar, mens moet toch ook wat voor de lunch



74 gr goed ingesmeerd met  de PP glaze, na anderhalf uur toch eens gaan spieken, de bark was er nog niet, heb dan toch nog maar 45 min laten verder gaan.

Ingepakt en rustig laten verder gaan tot 88 gr, naar binnen met de hap het vocht uit de folie opgevangen voor de eindsaus en weer netjes ingepakt voor een uurtje rusten







En pullen maar.



Eindsaus er over



Vraagje, de PP is nu klaar (super gelukt) maar het liefst zou ik die vrijdag willen serveren restaurant dag, kinderen komen dan langs.
moet die nu een paar dagjes de vriezer in of........ ?

Conclusie, WDSM samen met de HM super apparaat, recepten super gelukt druk druk maar wel een leuke dag gehad met veel afwas  :|



 
Ziet er top uit!
Ik portioneer de PP en gooi ze gevacumeerd in de vriezer. Opwarmen doe ik dan in net niet kokend water. (Dichte zak ofc)
Gaat prima, maanden houdbaar op die manier
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er super uit! Zoals hierboven al aangegeven, pp kan je prima bewaren in de vriezer (wel weer op tijd er uit halen)
 
Geslaagde sessie zou ik zo zeggen. En het Knorretje is in de pocket.
 
Ziet er goed uit!
 
Ok, vandaag dan maar in de vriezer en donderdag weer verhuizen naar de kloekast voor de zekerheid, zou toch zonde zijn
 
SilverFox zei:
Ziet er top uit!
Ik portioneer de PP en gooi ze gevacumeerd in de vriezer. Opwarmen doe ik dan in net niet kokend water. (Dichte zak ofc)
Gaat prima, maanden houdbaar op die manier

Zou doe ik het ook, ideaal en de verfijnde smaken blijven hierdoor behouden.
 
ik zie een vrij nieuwe bordenrek, kan iemand mij vertellen waar die weg komt?
PP ziet er goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan