BasBQ
Beef en Steak

Eerste Picanha

 
 

Mjdeffie

Kooltjesharker
Berichten
193
Gisteren de eerste keer Picanha gemaakt. Na een dag intensief mountainbiken hadden mijn vrouw en ik wel wat lekkere brandstof verdiend. Er lag een staartstuk in de koeling die uitermate geschikt was in combinatie met wat Roseval aardappeltjes en een zomerse salade uit eigen tuin. De Picanha en de aardappeltjes zijn beide klaargemaakt op het eitje.

Picanha via de indirecte methode op 180 gr gegaard en bij 52 gr de platesetter ertussen uit gehaald en vlees terug op het rooster.
aqysy9u6.jpg

De vlammen waren indrukwekkend
Tijdens het rusten in alufolie steeg de kerntemp naar 56 gr en was het tijd om het vlees aan te snijden.
qyty9a5y.jpg


Het smaakte erg lekker! Volgende keer haal ik het vlees bij 49 gr af nu gaarde het nog teveel door tijdens het rusten.

Van de aardappeltjes heb ik helaas geen foto's gemaakt, dus niet gebeurd ;)
 
Wat een vuurwerk!! Mooi hoor.

 
Fijn stukkie koe!
 
Lekker hoor, mooie vlammen. Maar zie ik nu nog je probe draden de bbq op lopen, ik zou ze de volgende keer even verwijderen voor het vuurwerk, je kunt je probe er mee slopen!
 
dat is het betere vlammenwerk, en zoals al gezegd is, haal je probe er uit
 
structor zei:
Lekker hoor, mooie vlammen. Maar zie ik nu nog je probe draden de bbq op lopen, ik zou ze de volgende keer even verwijderen voor het vuurwerk, je kunt je probe er mee slopen!
ja, dat was weer niet zo handig. Zal het de volgende keer op tijd weghalen
 
En lekker en spectaculair stukje vlees, Doet het altijd goed
 
structor zei:
Lekker hoor, mooie vlammen. Maar zie ik nu nog je probe draden de bbq op lopen, ik zou ze de volgende keer even verwijderen voor het vuurwerk, je kunt je probe er mee slopen!

ik weet er alles van!! hahahahahahahah......mooi vuurwerk trouwens!
 
Heerlijk!
 
Lekker hoor en wat een vlam, heb je je haar nog?!?!
 
Lekker stukje fietsen en daarna een nog lekkerder stukje vlees, wat wil een mens nog meer  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan