De laatste tijd ff wat stiller geweest, want praatjes vullen geen gaatjes. Morgen gaat het dan eindelijk gebeuren, Pulled Pork. Ik ga het doen volgens de wedstrijd methode van noskos. Ik ga alleen niet injecteren, simpelweg omdat ik daar de spullen niet voor heb.
Procureur van 2,5 kg
In de rub, Eners super secret special bbq rub, en in het plastic tot morgen ochtend in de koelkast.
Morgenochtend om 08.00 gaat hij op de ProQ. De rest volgt daarna.
Om ff over acht op de Q, nadat ik hem nog een keer van een verse laag rub heb voorzien. Nu gaat het gebeuren!
Om 11.45 was hij 72 graden. De Q heeft strak op net ff voor de 250 fahrenheit gestaan.
In de glaze, en terug voor 2 uurtjes om daarna ingepakt te worden, tot straks!
Twee uur later. Ik vond er nog niet echt een bark op zitten. Ik laat hem nog ff liggen, kern temp 76 graden.
Op advies van noskos ingepakt. Ik kan bijna niet wachten......
Zo, gereed. 89,5 graden. Nog een uurtje in de folie. Het gouden sap in een pannetje voor de saus
En hij is heerlijk!!!!!!! Lekker zacht, gewoon zalig
Nog een foto met eindsaus.

Procureur van 2,5 kg

In de rub, Eners super secret special bbq rub, en in het plastic tot morgen ochtend in de koelkast.
Morgenochtend om 08.00 gaat hij op de ProQ. De rest volgt daarna.

Om ff over acht op de Q, nadat ik hem nog een keer van een verse laag rub heb voorzien. Nu gaat het gebeuren!

Om 11.45 was hij 72 graden. De Q heeft strak op net ff voor de 250 fahrenheit gestaan.

In de glaze, en terug voor 2 uurtjes om daarna ingepakt te worden, tot straks!

Twee uur later. Ik vond er nog niet echt een bark op zitten. Ik laat hem nog ff liggen, kern temp 76 graden.

Op advies van noskos ingepakt. Ik kan bijna niet wachten......

Zo, gereed. 89,5 graden. Nog een uurtje in de folie. Het gouden sap in een pannetje voor de saus

En hij is heerlijk!!!!!!! Lekker zacht, gewoon zalig

Nog een foto met eindsaus.