BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer: Pulled Pork icm DigiQ DX2

Ik heb mijn eerste PP met de DigiQ een aantal weken eerder ook gemaakt, maar dan zonder inpakken...  :-S
Had bij de DigiQ de "ramp mode" aanstaan en had de indruk dat dit, net voor het bereiken van de kerntemperatuur wel erg lang duurde.  :-O Ben met een PP van 1200 gram aan het werk geweest en ben er bijna 12 uur mee bezig geweest. Het resultaat mocht er zijn, het was erg lekker!  :D

Ik blijf het volgen!  ;)

Succes!
 
Vanaf 09:30 aan het garen. Om 12:10 stond de food temperatuur op 61 ? Celsius; 12:35 op 64 ?C.  De Pit temperature staat mooi op 121 ?C, de blower doet zo af en toe een zuchtje lucht erbij. Even wat Hickory hout chips toegevoegd, de kolen zijn nog niet allemaal ontbrand. So far so good.

Tot nu toe presteert de DigiQ DX2 naar behoren, ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal ;-) Het bijgeleverde boekje is helder beschreven, na 2 x te hebben doorgelezen en wat navraag bij mensen die de DigiQ DX2 al operationeel hadden, is het duidelijk wat de instellingen moeten zijn waarmee ik van start kon gaan. Ik heb de Ramp = No (default waarde).

Ik besef me ook dat qua hoeveelheden kruiden ik de grootverpakkingen moet gaan aanschaffen, zeker als je van veel kruiden ? Cups moet gebruiken. Op naar de Toko wat dat betreft....
 
Food temperature is nu 66? C. Vraag: is dit niet het moment dat ik het stuk vlees moet insmeren in de glaze en moet gaan inpakken in Alu folie? Op een ander draadje las ik dat je dit pas moet doen bij de 74 ? C, maar dan ben je al voorbij de zone.

Ik heb besloten om het vlees nu in te smeren met de Glaze en in Alu in te pakken. Na het deksel er weer op geplaatst te hebben, stijgt de pit temperature naar 135 ?C. Ik heb de bovenste ventilatiegat wat dichter gezet waardoor de pit temperature weer zakt naar de 121 ?C. Daarna het bovenste ventilatiegat weer wat groter gezet. Alles onder controle. Dit is rete cool, mijn vrouw noemt het een heel project, LOL.
 
vrouwen vinden het al snel een project :D
totdat ze het eten op hun bord en in hun mond hebben.

Kan niet wachten op de foto's

en waar kopen jullie/jij je pork ?
wil er binnenkort ook is aan gaan beginnen :D
 
@Kloenie: ik heb mijn Pulled Pork gehaald bij de Makro. Was bij de Kerst in de aanbieding. Ik heb gewacht totdat ik alle spullen binnenhad om low and slow te gaan.

Wat betreft mijn dame, ze is een absolute lekkerbek sinds ze weet wat echt lekker eten is. Dat is de reden dat ik zeer weinig buiten de deur uit, omdat ik de smaak veelal tegen vind vallen. Wellicht komt dat ook, omdat ik van Indische afkomst ben en al op vroege leeftijd gekruid eten heb gegeten.

Ik laat me zo af en toe prettig verrassen, zoals de kippenboer in Pals (Spanje). Dat vind ik lekkere kip.

Ondertussen: kerntemperatuur is 74?C.
 
Laatste keer ook mijn procureur, beenhammen en buikspek bij de Makro gehaald.  Kan niet anders zeggen dan dat het prachtig mooie stukken vlees zijn voor een zeer nette prijs.  :D
Op dit moment heb ik een fatty op mijn ei liggen...... ligt heerlijk op een temperatuur van 110 graden te garen.... Even wachten dus!  :)
 
kippenboer in spanje (pals) is een goede ja...
aantal keer geweest...
wel vroeg/optijd gaan anders ben je lang aan het wachten hahaha.

Straks ook wat op de UDS gooien... wat weet ik nog niet hahaha.

Makro hebben we een pas van, dus zal daar is kijken, moet toch binnenkort spareribs halen.
 
Op de markt kan je ook goed terecht voor kruiden, maar de groothandel is ook ruim voorzien van bulk verpakkingen.
 
Krijg enorme zin in een wit bolletje met PP en een augurk... Ziet er allemaal goed uit!
 
Morgen post ik de foto's en het resultaat. Ik ben er optisch tevreden over. Mijn kids hebben de eerste flarden al geproefd.
 
Ok, ik kan niet wachten met het tonen.







Morgen wil ik nog wel een opvallend feitje met jullie delen, ongetwijfeld dat jullie daar een antwoord op hebben.........
 
Ziet er goed uit hoor. Maar heb je er wel glaze overheen gedaan? Bark ziet er wat 'zuinig' uit

Opvallend feitje... De zone, een stuk bot of dat stuk glazige vet wat er soms in zit? ;)
 
Tromgeroffel..........  ;)
 
Mooi resultaat! Waarom wachten tot morgen? Ik ben benieuwd.....

Iig gefeliciteerd met je stickertje!
 
Ziet er prima uit Stephen!  Ben benieuwd hoe het gesmaakt heeft.
 
Lekker! Je houdt de spanning er wel in hoor. Wat is nu dat opvallend feitje?? :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan