BasBQ
Beef en Steak

eerste keer brisket

 
 
 

HHR

Pitmaster
Berichten
613
Ik ga er voor, een brisket.
Ik heb nu vakantie en blijf in tuinesie, met een dochter van 2 weken oud ga je niet echt op vakantie.
Ja julie lezen het goed, ik ben sinds 2 weken pappa. ;D

Ik heb dus wat tijd over om te bbq-en.

Dit werd gister bezorgt, met dank aan de snelle service van beef en steak.
20130704_100745.jpg


Het mooie stukje vlees.
20130705_163233.jpg


Hier in de Simply Marvelous Peppered Cow rub
20130705_163551.jpg


Morgen gaat het gebeuren.
Heeft iemand nog een tip voor welk rookhout?
 
ziet er goed uit! Ik vind mesquite op brisket erg goed, evenals pecan!
 
Succes! Goed gepland die vakantie. De eerste 2 weken mooi weer in Zeewolde,
 
Het weer zit momenteel zeker mee, niks te klagen.  :D

Hier een mooie foto van mijn dochter die er op dit moment heerlijk bij ligt.  ;D
20130701_203723.jpg
 
Mooie foto's....en wat wil je nog meer...zittend in het zonnige tuinesie met zo'n wolk op je arm.....daar kan geen rookhout tegen op.
 
Gefeliciteerd met je dochter is een leuk meisje om te zien en vakantie's die komen er nog genoeg als het goed is.Veel plezier met je vakantie en je gezin.
 
Ik ben verkocht, laat die brisket maar zitten  ;D
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D

Wat rookhout betreft, brisket kan een hoop hebben. Dus eiken, hickory, pecan etc. Mesquite met mate. Ik heb gisteren een mix van hickory, pecan en kersen gebruikt.
 
noskos zei:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D

Wat rookhout betreft, brisket kan een hoop hebben. Dus eiken, hickory, pecan etc. Mesquite met mate. Ik heb gisteren een mix van hickory, pecan en kersen gebruikt.

Ik vraag me even af wat zo'n mix doet. Hoeveel van elk soort hout gebruik je dan? Ik neem aan dat je ze allemaal al eens als enigste soort hebt gebruikt? En wat zijn dan je ervaringen? Waarom geen elzen, beuken of appel bij brisket. Ik heb nog geen brisket gedaan en ben daarom nieuwsgierig naar dit soort zaken.
 
Gefeliciteerd met je dochter,succes met je brisket.
 
Succes en gefeliciteerd met je dochter.
 
Rund kan veel meer rook hebben dan bijvoorbeeld kip voordat het raar (lees bitter) gaat smaken. Vandaar dat ik meer zware soorten gebruik, de hickory en de pecan. De kersen doe ik erbij voor een zoetere noot.


Ik gebruik van die axtslag blokjes voor kersen en hickory, 2 blokken kers en 3 blokken hickory. De pecan was van weber, dat was een groot blok. Bij elkaar twee goede handen vol.
 
Vandaag is het zover, eerst nog ff de ochtendrituelen met de kleine en dan beginnen.


structor zei:
Schitterende foto, geniet er van het duurt maar even dan hou je ze niet zo meer op je arm. Enne geen genootschap rompertje ;)

Ik ben nog geen genootschap rompers tegen gekomen.
 
Hij ligt erop. ;D

20130706_084840.jpg


Rooksignalen. ;D

20130706_085133.jpg


Nu maar wachten.
Dome temp. Is 109 graden.
Brisket is 11 graden.
 
Ik weet niet of dit klopt, maar de brisket is nu al 48 graden.  :-\
Vind ik wel snel, of hoort dit zo?
Bbq is even 130 geweest, daarna tussen de 110 en 120.
 
allereerst gefeliciteerd met je dochter.
Brisket is een mooi stuk vlees om klaar te maken succes er mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan