BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Beer Can Chicken gemaakt

 

Dolletinus

Tondelzoeker
Berichten
6
Zaterdag 5 september voor het eerst Beer Can Chicken gemaakt. Afgelopen week heel wat filmpjes op YouTube bekeken. Heb een rub gemaakt die ik terug vond op https://www.bbq-nl.com/beer-can-chicken/
Waarvoor dank Noskos😜

De bierblikjes heb ik leeggemaakt, en voordat de kip op bbq ging heb ik ze half gevuld met gekookt water. Volgens sommige schijnt het vlees dan malser te worden.
Heb wat hickory snippers gebruikt en je proefde echt die rooksmaak terug in de kip, heerlijk!

Het eind resultaat was dus prima, erg malse kippetjes. Vrouwlief en kind vonden de korst wel wat pittig van smaak. De kippetjes zelf waren echt sappig en mals.
Deze ga ik zeker vaker maken en dan ook eens een andere rub gebruiken.

Hieronder de fotos van het BCC avontuur😂👍

20200905_161531-jpg.8756
20200905_164130.jpg
20200905_173017.jpg
20200905_174150.jpg
 
Mooie kippetjes
Volgende keer weer 2 kippies erop en dan voor de vrouw en de kleine één kippetje met andere rub
 
Lekkere chicky’s. Hebben mooi wat kleur op gedaan. Dat moet gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Die zien er lekker uit :love: over het nut van de inhoud van het blikje gaan verschillende verhalen inderdaad...... de eerst volgende keer ga ik er een vol blik bier in doen (voorverwarmt voor ik 'm de kip inschuif) maar ik denk zelf dat ik daar weinig van terug ga proeven eigenlijk.
 
lekker hoor. kippetjes zien er goed uit
gefeliciteerd met je tokkie
 
Die zien er lekker uit :love: over het nut van de inhoud van het blikje gaan verschillende verhalen inderdaad...... de eerst volgende keer ga ik er een vol blik bier in doen (voorverwarmt voor ik 'm de kip inschuif) maar ik denk zelf dat ik daar weinig van terug ga proeven eigenlijk.
Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen dan!!
 
Gefeliciteerd met je Tok,
 
Ook binnenkort maar weer een dametje halen. Ziet er lekker uit!
 
Je ziet de dames genieten.
Had graag ff aangeschoven om eea mee af te kluiven.

Proficiat met de toktoktokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan