Zaterdag 5 september voor het eerst Beer Can Chicken gemaakt. Afgelopen week heel wat filmpjes op YouTube bekeken. Heb een rub gemaakt die ik terug vond op https://www.bbq-nl.com/beer-can-chicken/
Waarvoor dank Noskos
De bierblikjes heb ik leeggemaakt, en voordat de kip op bbq ging heb ik ze half gevuld met gekookt water. Volgens sommige schijnt het vlees dan malser te worden.
Heb wat hickory snippers gebruikt en je proefde echt die rooksmaak terug in de kip, heerlijk!
Het eind resultaat was dus prima, erg malse kippetjes. Vrouwlief en kind vonden de korst wel wat pittig van smaak. De kippetjes zelf waren echt sappig en mals.
Deze ga ik zeker vaker maken en dan ook eens een andere rub gebruiken.
Hieronder de fotos van het BCC avontuur

Waarvoor dank Noskos

De bierblikjes heb ik leeggemaakt, en voordat de kip op bbq ging heb ik ze half gevuld met gekookt water. Volgens sommige schijnt het vlees dan malser te worden.
Heb wat hickory snippers gebruikt en je proefde echt die rooksmaak terug in de kip, heerlijk!
Het eind resultaat was dus prima, erg malse kippetjes. Vrouwlief en kind vonden de korst wel wat pittig van smaak. De kippetjes zelf waren echt sappig en mals.
Deze ga ik zeker vaker maken en dan ook eens een andere rub gebruiken.
Hieronder de fotos van het BCC avontuur