BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer bacon

Dat is een mooi stuk bacon geworden!

Snap niet waarom mensen denken dat een Cobb hier niet genoemd zou mogen worden of niet als barbecue gezien wordt.
Een Cobb is een leuke barbecue zeker als ik zie wat Dick er allemaal op maakt!
 
Even terugkomend op de Bacon zag ik bij jou dat je de kerntemparatuur tot 72 graden had laten komen maar soms lees ik dat de temparatuur 65 graden moet zijn misschien dat hier iemand op reageerd wat de juiste temparatuur moet wezen???
 
Hendrik Willem zei:
Even terugkomend op de Bacon zag ik bij jou dat je de kerntemparatuur tot 72 graden had laten komen maar soms lees ik dat de temparatuur 65 graden moet zijn misschien dat hier iemand op reageerd wat de juiste temparatuur moet wezen???
Na de afgelopen dagen op internet te hebben gezocht heb ik bewust voor 72 gr. gekozen omdat het dan gaar is. Bij 65 gr. heb je een half fabrikaat. daar kan je dan overigens mooie plakken van snijden om te bakken. Als dat niet zo is, shoot  ;)
 
Dat klopt gebakken Bacon is erg lekker maar mijn vraag is dat jij het misschien als broodbelegsel gebruikt??
 
Boven de 63 graden heb je de meeste bacterien te pakken. Dus dit moet je minimaal aanhouden.
Boven de 70 graden is het gaar.
Dit betekent niet dat je het bij 63 niet kunt eten maar dan moet je meer denken aan de bite van ontbijtspek e.d.
Ook als je het tot boven de 70 gegaard hebt kun je het nog prima in plakjes snijden en bakken.
 
Bert zei:
Boven de 63 graden heb je de meeste bacterien te pakken. Dus dit moet je minimaal aanhouden.
Boven de 70 graden is het gaar.
Dit betekent niet dat je het bij 63 niet kunt eten maar dan moet je meer denken aan de bite van ontbijtspek e.d.
Ook als je het tot boven de 70 gegaard hebt kun je het nog prima in plakjes snijden en bakken.
. Bert bedankt voor je uitleg ik heb toevallig ook bacon in de pekel liggen vandaar mijn vraag hiernaar
 
Hendrik Willem zei:
Dat klopt gebakken Bacon is erg lekker maar mijn vraag is dat jij het misschien als broodbelegsel gebruikt??
nee, dat is niet de bedoeling, ik gebruik de Bacon in salades, bij een eitje en misschien binnenkort bij pannenkoeken en ik heb nog rundergehakt in de vriezer liggen dus.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan