BasBQ
Beef en Steak

Een tevreden roker...

 
 
 

Brinkmeister

Kooltjesharker
Berichten
144
Daar sta je dan, met een pekelrecept van Noskos, een idee in je hoofd en een ?-UDS in de tuin. Het moest er toch maar meteen van komen:
Smoke01_zps0p1rltbd.jpg


De kip een uurtje in de pekel, de worst "au naturel" op het rooster. appelhout in het kolenmandje, briketten erbij en gaan:
Smoke02_zpsi5nyk7fm.jpg


Wegens voldoende wind, geen direct zonlicht, een redelijk frisse buitentemperatuur en 2 volle roosters bleef de temperatuur 3,5 uur lang rond de 100 graden:
Smoke03_zps2vj00187.jpg


En het resultaat mag er zijn:
Smoke04_zpssanzjxze.jpg

Smoke05_zpskv1227tj.jpg


De braadworst smaakt naar heerlijk vette rookworst, de gerookte kip zoals het hoort.
 
Bedankt! Het is allemaal volkomen nieuw voor me, maar wel enorm leuk om te doen. Zodra ik zeker weet dat ik de smoker 12 of meer uur op dezelfde temperatuur kan houden, moet de PP eraan geloven.
 
Ik krijg er spontaan weer trek van...  ;)
 
denk dat ik dat wel lust  ;)

WSM op temperatuur houden moet nu toch wel lukken?
 
Begin er vertrouwen in te krijgen, maar zo'n mini-UDS is wel een beetje uitvinden hoe veel en hoe groot de gaten moeten.
 
Heerlijk! En gewoon maken die Pulled Pork, als een uur lukt dan lukt 8 uur ook. En veel langer dan een uur of 9 zal het niet duren hoor met het wedstrijdrecept.
 
Ziet er heerlijk uit!
Zelf nog niet aan gedacht eigen rookworst te maken, maar waarom ook eigenlijk niet?
Kan de Hema zo te zien niet aan tippen!
 
Hier komt er ook geen rookworst van de winkel meer in, die maken we zelf :) Ziet er top uit!
 
Inderdaad, GEWELDIG.... :D
 
Mooi gedaan hoor!
 
Wat ziet dat er zalig uit.
Ik ga het weer druk krijgen.....wil nu ook rookworst maken.
 
Mooi gedaan Ronald, ben trots op je B-)
 
Brinkmeister zei:
Mag ook wel Ren?, het is allemaal jouw schuld dat ik dit doe  :-*
=)) =)) =)) =)) =))
Heb ik toch nog iets goeds gedaan
=)) =)) =)) =)) =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan