Beef en Steak

Een betrouwbare aansteker

sjors86

Tondelzoeker
Ik ben benieuwd of jullie de zelfde ervaring hebben. Ik heb verschillende aanstekers geprobeerd, bij voorkeur hervulbaar. Maar ze gaan zo snel op en wanneer ik de zogenaamde hervulbare aansteker wil vullen, dan vult die niet. Ik blijf dus steeds misgrijpen en eindig ik met het doorzoeken van mn huis naar een werkende.

Ik heb maandje geleden bij de Vomar een aansteker gekocht welke beetje lijkt op een creme brulee brander. Maar hoewel gas genoeg na een steekvlammetje is die alweer uit.

Ik heb de meeste bbq spullen buiten in een kist en in deze kist een afgesloten kist zodat water er niet inkomt. Maar blijft buiten, dus vochtige lucht komt altijd wel binnen, maar niet anders dan in een schuur bedenk ik me dan.

Hebben jullie nog goede ervaring met hervulbare of oplaadbare aanstekers.
Kijk nu bijvoorbeeld naar onderstaande, maar hoor graag jullie ervaringen.

Suprus
Petromax

Ik heb een hele fijne oranje. Vergis je niet in de kou. Aanstekergas is lastiger aan te steken als het koud is. Ook vergt het vullen een beetje oefening en handigheid. Kies voor het juiste verloopje. Als je te zacht drukt gebeurt er niks, druk je te hard dan ontlucht je de aansteker en stroomt het (net gevulde) gas er weer uit.

petromax_gasbrander_3.jpg

Heb zo een oplaadbare plasma aansteker via bol.
Met dat plasmaboogje steek ik de krullen aan van de aansteekwokkel. Gaat prima en bestendig tegen wind.

Zo opgeladen met usb ook in kwartiertje.

Heb zo een oplaadbare plasma aansteker via bol.
Met dat plasmaboogje steek ik de krullen aan van de aansteekwokkel. Gaat prima en bestendig tegen wind.

Zo opgeladen met usb ook in kwartiertje.
Waar bewaar jij dieen loopt die snel leeg (ook wanneer niet gebruikt) of valt dat mee?

Ik ben een beetje oldschool en gebruik gewoon een lucifer soms 2. 💪🏻😎

Eerder AliExpress spul gebruikt, deed het even, maar we zo leeg en hoewel hervulbaar, met geen mogelijkheid te vullen. Maar soms krijg je wel goed spul.
Bijzonder heb ze al 3 jaar minimaal en werken top! Naast fanatiek bbq'en kaarsen aansteker ook nog fanatiek met vuurwerk.

Zo een "bic" met lange steel, nog nooit problemen mee gehad ... tenzij hij leeg is uiteraard :)

En hier ligt nog ergens een gewone aansteker voor het geval van. Desnoods de creme brulee brander, werkt ook goed.

Zo een "bic" met lange steel, nog nooit problemen mee gehad ... tenzij hij leeg is uiteraard :)

En hier ligt nog ergens een gewone aansteker voor het geval van. Desnoods de creme brulee brander, werkt ook goed.

Gebruik die Bic aanstekers ook maar heb al peer keer voorgehad dat die de eerste tijd een veel te grote vlam geven en dus nodeloos vlugger leeg zijn

Tja, alle bovengenoemde doen het voor mij ook prima eigenlijk.
Mocht je echt serieus willen gaan en niet handmatig willen vullen dan zou ik voor de HENDI Crème brûlée brander gaan.

Zo een horeca brander. Een verwisselbare kop op zo een mini gasflessen (type spuitbus).

Bij vrieskou wel lastiger inderdaad. Dan blijft het gas vloeibaar ipv gas.

De aansteker gewoon standaard binnen houden? Is dat geen oplossing? Of echt een luchtdichte doos zoeken?

Waar bewaar jij dieen loopt die snel leeg (ook wanneer niet gebruikt) of valt dat mee?
In de keukenkast. Deze gebruiken we ook om kaarsen mee aan te steken. Hij loopt niet super snel leeg. Er staan 5 lampjes op. Als je hem aanzet en er zijn nog 2 lampjes doe ik hem na gebruik opladen. Is na kwartier weer vol.

Terug
Bovenaan Onderaan