BasBQ
Beef en Steak

Drie gangen diner.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.063
Gisteren kwam mijn broer met z'n vrouw bij ons eten. Hij is niet van het kluiven dus geen spareribs of kipkluiven :(.
Dan maar een drie gangen diner. Vooraf een meatloaf met sweet patato icing op een BBQ plankje.

Hiervoor eerst sweet patato puree gemaakt.

gymybypu.jpg


u4apu4en.jpg


u3ujybuv.jpg


9ahazaje.jpg


Meatloaf, eigenlijk gewoon een fatty ;)

y4y5u3er.jpg


Na een half uur inpakken in sweet patato puree.

9ybudase.jpg


Wachten tot een kern van 170 F 75 C

are7uvet.jpg


Met wat tomaten relish, heerlijk

bedy7u7a.jpg


Hoofdgerecht upside down patato pie met Amerikaanse sukade.

hesanetu.jpg


hune2enu.jpg


unusu9ez.jpg


gezy3ype.jpg


En als toetje upside down peach pie.

sejehyzy.jpg


a6y7y5un.jpg


sy9uha4e.jpg


ebyrede5.jpg


De perziken waren niet goed meer zichtbaar, maar dat maakt voor de smaak niks uit :).

3udavyhu.jpg


Lekker met een bolletje Zuppa Inglese.

6yja5ary.jpg


Bedankt voor het kijken.
 
Dat was dus weer afzien, heerlijk!
Wat een grappig idee, die zoete puree over de meatloaf.
 
Het idee komt uit het boek van Ted Reader, alleen was de uitvoering minder.

Als het goed is had de zoete puree er als een soort van brood omheen moeten zitten, maar bij mij liep het er naar verloop van tijd vanaf.

Zit nu te denken hoe het anders kan, andere zoete aardappel, mengen met nederlandse pieper, dunnere worst of misschien nog wel wat anders.
 
Had hij de puree misschien gebonden met bloem ofzo?
 
Nee, maar dat zou wel goed kunnen helpen. Bij hem was het ook veel geler, dus misschien had hij een andere aardappel.
 
Zo he, ik buig diep. Ik had hier graag bij aan willen schuiven. Ik ben gelijk het recepten deel ingedoken. De potatoe pie kon ik vinden, je meatloaf zal er niet staan omdat het een probeersel is. Maar je toetje ben ik erg nieuwsgierig naar, dat ziet er zomaar uit dat makkelijk te maken is en dat ik die hier thuis goed kan slijten. Dus kun je wellicht misschien alstublieft hier een lijstje van maken  ::) ::)
 
Nou ik denk dat je broer erg blij met je is. Ziet er goed uit.
heb je alles met 1 serie kolen op dezelfde temperatuur gedaan?
 
Emiel, ik zal het recept voor het toetje vanmiddag posten. Ik maak daar gelijk aanpassingen in, want in het oorspronkelijke recept wordt met bruine suiker gewerkt maar dat geeft een te donker resultaat.

Martin, je kan de aardappels bij de meatloaf gewoon weglaten. Gewoon na een half uur wat bacon erover heen leggen en als het bijna klaar is wat glaze ;)
 
Klinkt weer heerlijk Frits!!
 
Wow mooie maaltijd, je hebt ze goed verwend  ???
 
Frits dit ziet er allemaal geweldig uit. Ik zag dat je de meatloaf op een plankje hebt liggen wat is dit voor een plankje en heeft dit nog een bepaald effect op het vlees. Ziet er allemaal erg smakelijk uit.
 
Hendrik, dit is een barbecue plankje van cederhout. Plankje heeft de hele middag in water gelegen, als je hier dan je vlees op doet kan het direct boven het vuur garen. Het plankje vliegt doordat het nat is niet, gelijk, in de fik maar gat smeulen en geeft hierbij rook af dat een lekkere smaak aan het vlees geeft.

Het wordt meestal voor zalm op een plankje gebruikt.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3601.0
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=75.0

Maar vlees kan ook.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1393.msg17910#msg17910
 
Dat ziet er allemaal heerlijk uit Frits. Vooral het meatloaf vind ik erg bijzonder. Mocht je aanpassingen doen en die werken, dan lees ik daar graag over ;)
 
Weer een volledige maaltijd van de Q. Ziet er allemaal top uit!
Ben zelf niet zo van de pies, maar ben bang dat als ik dit aan de misses laat ziet dat ik er ook aan moet geloven :)
 
Frits, ik zeg: compliment! Ziet er heerlijk uit allemaal en je familie zal snel terug komen  ;)
 
BTW, dit alles is gemaakt met 1 volle Weber starter met Flamy!
 
Geweldig! Dit zijn wat mij betreft de uitdagingen voor de toekomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan