BasBQ
Beef en Steak

De Spiff burger

C

Cona

Gast
In navolging van de bacon Gamba's heb ik vandaag de Spiff burger gemaakt zodat ook mijn vriendin eens haar mening kan geven want ze houd niet van gamba's.

We hebben alles gemengd

dsc00730v.jpg


Daarna de burgers gekneed en een uurtje in de koelkast gezet, ondertussen de Q klaar gemaakt en ze kunnen erop( ik heb ze in 2x gedaan)

dsc00735p.jpg



Even wachten... wat langer dan normaal omdat er geen deksel op zit maar het was goed te doen! bijna klaar dus de kaas kan er op.

dsc00742sb.jpg


En het eind resultaat, helaas hadden we geen sla/komkommer meer maar zo waren ze ook lekker.

dsc00744om.jpg


Nou wat is de conclusie voor mij en mijn vriendin? we vonden ze echt erg goed, ze was erg happy, dus als ze happy is ben ik het ook  ;)
Missie geslaagd en voor herhaling vatbaar, nu volgende week de kipfingers eens proberen denk ik.
En last but not least, dank aan Spiffs voor dit recept!


 
He Structor ja ik vind het wel leuk om te doen, wat houd dat precies in dat moink ball dag?
Edit: heb het al gevonden.
 
Spiffs burger is top, met garnituren als sla, tomaat augurk enz enz zijn ze hemels.
 
Lijkt mij ook inderdaad maar dat groenvoer was al op gegaan een dag van te voren en ik had geen zin vanochtend nog naar de winkel te gaan dus dan moest het even zo.  :)
Voor de volgende keer denk ik dat ik wat sla/tomaat in huis haal.
 
Het enthousiasme stijgt met elke post  ;D
 
Misschien wat grof gesneden ingredi?nten, maar verder zien ze er heerlijk uit!
 
Makkelijk, lekker en vet.....nu nog een kater  ;D
 
Ivo-tje zei:
Misschien wat grof gesneden ingredi?nten, maar verder zien ze er heerlijk uit!

Dit soort voedsel is ook niet direc haute cuisine in mijn ogen en dat hoeft het ook niet te zijn maar je hebt wel gelijk, sommige stukjes(ui) waren wat groter dan de anderen maar daar houden wij van. ;)
Sowieso is dit al totaal anders dan de standaard afhaal burgers bij een fast food keten, sterker nog het zou een belediging zijn als ik mijn burger(s) daar mee vergelijk.
Maar buiten dat vooral het belangrijkste de smaak was niet te vergelijken met een fastfood burger, was uiteindelijk top, :)


maussie1982 zei:
Makkelijk, lekker en vet.....nu nog een kater  ;D

hahaha, eigenlijk wel he, naja mijn vriendin had zeer lichte kater gisteren nacht( ik niet)  ;)


Rowin zei:
Cona,

Zien er erg goed uit je burgers :)

Tnx Rowin!

Boldeagle zei:
Het enthousiasme stijgt met elke post  ;D

Klopt zeker!
 
Och, een goede hamburger kan best een culinair hoogstandje zijn...
Als je ziet hoe ketens als McDonalds zo'n hoopje vlees weten toe te takelen.... ;)
Maar uiteindelijk telt: Als het maar lekker was!
 
Lekker hoor. Als je je vriendin tevreden houdt komen de nieuwe BBQ's vanzelf ;)
 
Kijk! Langzaam opbouwen zoals we al eerder hadden besproken.. Ben nu al benieuwd naar het volgende wat je je vriendin gaat voorschotelen! Dit ziet er iig goed uit en er is geen betere keurmeester dan je eigen vriendin!
 
Big-T zei:
Lekker hoor. Als je je vriendin tevreden houdt komen de nieuwe BBQ's vanzelf ;)

Jij snapt het,    ;) mijn tijdelijke Q is gewoon niet echt een handig ding maar goed genoeg voor deze gerechtjes en ik denk als ik zie wat mijn vriendin zegt dat er over paar maanden wel eens een nieuwe Weber kan komen te staan  :)

Mr_Nas zei:
Kijk! Langzaam opbouwen zoals we al eerder hadden besproken.. Ben nu al benieuwd naar het volgende wat je je vriendin gaat voorschotelen! Dit ziet er iig goed uit en er is geen betere keurmeester dan je eigen vriendin!

Yep dit opbouwen bevalt me echt goed en het gaat denk ik ook best wel goed, of ja beter dan ik had verwacht omdat ik altijd opgegroeid ben met alles kant en klaar supermarkt spul maar dat gaat nu toch langzaam aan wat veranderen, en ik ga denk ik gewoon elke week iets uit proberen, en morgen lekker naar Tony low and slow toe om onze profs@ work te zien, heb er zin in.
Moet ook zeggen dat jullie enthousiasme me echt goed doet.
 
Das een best burgertje!! ;)
 
die zien er lekker uit Ralf, kan goed begrijpen dat jullie hebben zitten smullen  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan