BasBQ
Beef en Steak

Danbras Sate ala Jeroen

 
 

Jeroen_S

Stoker
Berichten
411
Ik moest toch zelf ook even gaan proeven hoe deze smaken, dus dacht een lekker sateetje te maken op mijn B-day.

Ik vrijdag naar de Sligro toe om alles in te kopen, moest nog het 1 en ander kopen. Gelijk maar even 3 kilo varkenshaas meegenomen.





Een kilootje gebruikt voor de late, de rest hup de vriezer in.

Even lekker de marinade maken en het vlees maar 24 uur laten intrekken



24 uur later de sateh op een stokje geprikt, zien er nu al lekker uit


Hellemaal vergeten een foto te maken op de Q, ik heb ze eerst indirect gedaan en dan als laatst even direct voor de marks.
Ik had alleen sateh op de Q en 2 hamburgers voor de kleine jongen. Dacht minder kolen te gebruiken, maar naar mijn idee wat te weinig, de Q schommelde tussen de 100 en 150 graden in.
Het resultaat van de Danbras was verrukkelijk denk dat dit mijn standaard sate wordt :p



Ook even de knoflookboter van Ewald gemaakt, ook dank voor het recept die viel ook goed in de smaak.



Het resultaat, een lekker bordje voor naast de soep  :)



Bedankt voor het recept heren  =D>
 
ziet er zeer smakelijk uit
 
Dubbele felicitatie!
 
Ik krijg er honger van! Danbras sate is top, al doe ik er altijd nog een beetje pit door
 
Ziet er heerlijk uit.... Mjammie
 
Hier is Danbras ook favoriet, maar dan vooral met kippendijtjes, zo lekker!

Met varken maak ik ook wel eens, maar dan liever wat vetter vlees zoals schouder, ik vind haasjes zo mager, dat wordt gauw droog.

Wat zijn je stokjes mooi schoon... weet je zeker dat ze niet in de 0<3n zijn geweest? ;)
 
Jeroen_S zei:
Sander72 zei:
weet je zeker dat ze niet in de 0<3n zijn geweest?

? wat is 0<3n ?

Oke, ik typ het wel.... Maar het is alleen om Jeroen iets te leren mensen! Excuses voor mijn taalgebruik!
Jeroen, 0<3n is oven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan