BasBQ
Beef en Steak

Crispy BBQ Chicken Fingers

Leo zei:
Boel0037 zei:
Heerlijk fingerfood.... nooit aan gedacht om dit op de q te maken, meestal gewoon in de frituurpan.....
Prima, dank je wel Leo voor het delen...

Zou je ipv karnemelk ook iets anders kunnen gebruiken of is het nodig voor de smaak?

waarom zou je iets anders willen gebruiken?

Omdat we eigenlijk alles vanuit je recept standaard wel in huis hebben behalve de karnemelk. Ik ben de enige die het af en toe drinkt ;)
 
In zo'n recept kun je de karnemelk ook vervangen door twee eetlepels azijn en de rest melk (1 eetlepel azijn per cup of 250ml), even roeren en je hebt nagenoeg hetzelfde effect als karnemelk in een recept. Truukje dat ik gebruik voor mijn American Buttermilk Pancakes. Ik heb namelijk ook nooit karnemelk in huis.
 
noskos zei:
In zo'n recept kun je de karnemelk ook vervangen door twee eetlepels azijn en de rest melk (1 eetlepel azijn per cup of 250ml), even roeren en je hebt nagenoeg hetzelfde effect als karnemelk in een recept. Truukje dat ik gebruik voor mijn American Buttermilk Pancakes. Ik heb namelijk ook nooit karnemelk in huis.
Bedankt voor de tip Dennis
 
om je "fingers" bij af te likken  :)
 
noskos zei:
In zo'n recept kun je de karnemelk ook vervangen door twee eetlepels azijn en de rest melk (1 eetlepel azijn per cup of 250ml), even roeren en je hebt nagenoeg hetzelfde effect als karnemelk in een recept. Truukje dat ik gebruik voor mijn American Buttermilk Pancakes. Ik heb namelijk ook nooit karnemelk in huis.

Thanks voor de tip!

Ga ze zeker proberen, is echt een leuk gerecht, ook iets wat de kids wel zullen lusten.....
 
Deze komt zeker op de todolist, ziet er lekker uit!
Waarom eigenlijk omdraaien als je het toch indirect doet?
 
Ga deze van het weekend denk ik eens maken...
Kan je de fingers ook makkelijk invriezen eventueel? En zo ja.. doe je dat dan na het marineren, of nadat ze op de Q zijn geweest? Het laatste zou wel handig zijn.. lekker een voorraadje in de vriezer om er af en toe wat uit te halen als je wat minder tijd heb...
 
je moet het denk ik een beetje zien als een kroket, daar zit ook panko omheen, die kan je ook invriezen
 
Ik heb een soortgelijk recept voor de kids. Ongebakken invriezen gaat het best op een blad/plank of iets dergelijks. Wanneer de kippetjes zijn bevroren kun je ze in een zakje doen.
Je kunt ze bevroren bakken of frituren. Grillen heb ik nog niet gedaan.
 
Ga ik ook eens proberen voor de kinderen. Dan kunnen papa en mama aan de picanha  :p
 
haha, als de kinderen het lekker vinden zit je goed, ik vond het gewoon een heel leuk recept om eens te proberen en deze viel gewoon goed bij de borrel  :)
 
Leo zei:
haha, als de kinderen het lekker vinden zit je goed, ik vond het gewoon een heel leuk recept om eens te proberen en deze viel gewoon goed bij de borrel  :)

Wij hadden ze gewoon bij het avond eten, patatjes erbij, Coleslaw van Dominique en maiskolfjes met roomboter en honing voor de kids, top maaltijd!
 
geloof ik graag  :)
 
Ziet er erg goed uit. Eens kijken of ik mijn vrouw overtuigd krijg om dit morgen te maken :)
 
paul zei:
Ziet er erg goed uit. Eens kijken of ik mijn vrouw overtuigd krijg om dit morgen te maken :)

Neem ze een keer mee naar de Meating, je krijgt er een begripvollere vrouw voor terug  ;)
 
Boldeagle zei:
Neem ze een keer mee naar de Meating, je krijgt er een begripvollere vrouw voor terug  ;)
Ook als je je wilt orienteren inzake bijvoorbeeld een Primo  ;)
 
Sst ze leest mee  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan