BasBQ
Beef en Steak

Country Style Ribs

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Vandaag een uitprobeersessie gehad voor zowel een komend nieuw recept als de Weber SmokeFire.

Country style ribs zijn helemaal geen ribs. De versie die ik vandaag had komen uit de schouder. Dus ik heb procureur gebruikt.

Ik heb ze eerst een uurtje rook gegeven met de SmokeBoost stand op de SmokeFire. Je rookt dan voornamelijk, de temperatuur blijft laag, rond de 80°C.

69A0D75E-5F4B-4B41-8D45-22AB444B3219.jpeg


Na de rook de temperatuur opgeschroefd om ze te garen. 2,5 uur later zagen ze er zo uit.

74768254-A13E-4C13-A38E-CEFF3ACEA6FD.jpeg


Tijd om in te pakken en om een pannetje Keri C’s Hog Apple Baked Beans erbij te zetten.

6718798A-CCEB-4472-96A3-6C00CB96E924.jpeg


Na het inpakken.

77C9736A-74A5-4528-B94E-0ABD9D577C5F.jpeg


En op een boterige aardappelpuree op mijn bordje 😁

955F145A-F0BE-4451-9A73-1DC45DCA67BF.jpeg


De SmokeFire heeft zich netjes gedragen en precies gedaan wat hij moest doen. De Country Style Ribs kunnen hier en daar nog wat beter. Maar ik ben dicht bij een definitieve versie. Coming soon to a YouTube Channel near you 😁
 
Vandaag een uitprobeersessie gehad voor zowel een komend nieuw recept als de Weber SmokeFire.

Country style ribs zijn helemaal geen ribs. De versie die ik vandaag had komen uit de schouder. Dus ik heb procureur gebruikt.

Ik heb ze eerst een uurtje rook gegeven met de SmokeBoost stand op de SmokeFire. Je rookt dan voornamelijk, de temperatuur blijft laag, rond de 80°C.

Bekijk bijlage 29160

Na de rook de temperatuur opgeschroefd om ze te garen. 2,5 uur later zagen ze er zo uit.

Bekijk bijlage 29161

Tijd om in te pakken en om een pannetje Keri C’s Hog Apple Baked Beans erbij te zetten.

Bekijk bijlage 29162

Na het inpakken.

Bekijk bijlage 29164

En op een boterige aardappelpuree op mijn bordje

Bekijk bijlage 29165

De SmokeFire heeft zich netjes gedragen en precies gedaan wat hij moest doen. De Country Style Ribs kunnen hier en daar nog wat beter. Maar ik ben dicht bij een definitieve versie. Coming soon to a YouTube Channel near you
Ziet er goed uit. We wachten het recept rustig af....

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Zullen zekers gesmaakt hebben
Na het inpakken glimmen ze je tegoed
 
Zo.... Ze zien er al perfect uit 😋. Lekker bordje, krijg eigenlijk gelijk trek om dit te maken.

Ps. Zijn die Bush beans zoveel anders van smaak? Ofwel, is het het kwartiertje omrijden vanuit werk waard 😉.
 
Laatst bewerkt:
Zo.... Ze zien er al perfect uit 😋. Lekker bordje, krijg eigenlijk gelijk trek om dit te maken.

Ps. Zijn die Bush beans zoveel anders van smaak? Ofwel, is het het kwartiertje omrijden vanuit werk waard 😉.
Dit was een mix van witte bonen in tomatensaus en kidney beans. Bush is lastig te krijgen op het moment. Ik speel meestal een beetje met wat erin gaat. Maar de appelcompote is standaard, rub en BBQ saus ook.
 
Geen flauw idee en ook niet relevant voor mij. Ik kook de eerste fase op kleur. Als mijn bark vastzit en de kleur goed is pak ik in, dat is het moment dat ik eens ga meten.
 
Ziet er smakelijk uit. Mooi werk
 
Ziet er lekker uit!
Hoe bevalt de SmokeFire? Ik krijg hem binnenkort 2 weken te testen van Weber! 💪🏻
nog suggesties wat ik er op zal gaan maken? Ga natuurlijk voor de Pulled Pork om de temperatuur op lange sessie te testen, spareribs komen er ook op.
Afwachtend op je YouTube filmpje van jou bevindingen. Tot die tijd, succes nog even met de SmokeFire! 🙏🏼
 
Tot nu toe doet hij wat hij moet doen. En is hij stiller dan de Traeger. Niet geheel onbelangrijk voor mij.
Ik heb wel een ander gevoel bij de Weber dan bij de Traeger. Kan er lastig mijn vinger opleggen.
de Traeger is stoerder, app zit beter in elkaar maar is verder niet superieur of zo. Misschien dat ik er na nog een paar sessies achterkom wat nou dat verschil maakt.
 
hmmm. kweetniet wat ik lekkerder gaat vinden. De country style ribs of de bbq beans.
De beans zijn hier al een grote favoriet, maar die ribs nog bekend. Daar kom je natuurlijk maar op 1 manier achter
Het ziet er allebei fantastisch uit
 
Mooi gerecht, ben ik heel benieuwd naar👌🏻
 
Dit lijkt wel de ribvingers XXL editie. In een soort van burnt ends jasje. Je maakt me wel nieuwsgierig Dennis. Kom maar op met het filmpje en recept
 
Laatst bewerkt:
Je maakt me nieuwsgierig!
Procureur is echt een heel veelzijdig stukje vlees. Dit ziet er veel belovend uit.
 
Ziet er echt heel lekker uit! En benieuwd naar de definitieve versie😁🤤
 
Ziet er erg goed uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan