BasBQ
Beef en Steak

Coppa

Nog geen schimmel te zien..... :rolleyes:

IMG_20200619_091728.jpg
 
Wat een gaaf project zeg! Deze blijf ik even volgen...
 
Er begint iets te groeien.. vraag me alleen af of het edelschimmel is, dus maar even goed in de gaten houden.

Verder al 15% gewicht verlies in 1,5week dus gaat snel. Geloof dat dat vorige x ook zo was.
IMG_20200623_103955.jpg
 
Als je een schimmel wil gebruiken, kan je er ook 1 online bestellen. Oplossen in een beetje water en klaar.

15% op 1,5week gaat inderdaad wel snel!

Dringend mijn droogkast nog eens gaan gebruiken als ik dit zo zie :).

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Gaaf project zeg, ik lees enthousiast mee!


Verzonden met rooksignalen vanaf mijn Primo Oval XL (nouja, zodra ik ‘m gekocht heb dan )
 
Al iets meer schimmel zichtbaar, maar betwijfel sterk of het edelschimmel is.. heb van de week al een plekje verwijderd omdat het verkleurde. Als dat meer gebeurt ga ik hem eens onder handen nemen met water/azijn
IMG_20200626_103330.jpg
 
witte schimmel kan in principe geen kwaad, alle andere kleuren wel
 
Zo heb hem van het weekend compleet schoongemaakt, de schimmel begon inderdaad te verkleuren dus mijn schimmel experiment is mislukt.
volgende keer dan toch maar uit een potje, heb geen idee wat er mis is gegaan heb de aanwijzingen netjes opgevolgd.

gelukkig ruikt hij nog steeds heerlijk.
 
Als de schimmel groen is kan het nog geen kwaad. Afnemen met water/azijn en luchtvochtigheid ietsje naar beneden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Als de schimmel groen is kan het nog geen kwaad. Afnemen met water/azijn en luchtvochtigheid ietsje naar beneden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

dat is een goede, zal hem eens naar beneden bijstellen
 
We zijn weer 1,5 week verder en ze zien er goed uit al zeg ik het zelf. Na de schoonmaak is er weinig verkeerde schimmel terug gekomen, heb zojuist nog een paar plekjes aangestipt.

We zitten voor beide stukken op 30% gewicht verlies en ze voelen goed aan. Ga het nog eens een weekje afkijken of het gewicht verlies nog doorzet.

Wat foto's:

IMG_20200710_203429.jpg


IMG_20200710_203344.jpg
 
Zien er mooi uit.

Met mijn huidige ben ik iets te vroeg beginnen aansnijden en de smaak was eigenlijk nog niet goed.
Nog een week langer gewacht en de smaak was helemaal anders.

Ik denk dat jij ondertussen in de zone zit waar je kan beginnen aansnijden.
 
PFFFFFF is die coppa nou nog niet klaar;) we wachten rustig met je mee, dit moet echt fantastisch gaan worden.
 
PFFFFFF is die coppa nou nog niet klaar;) we wachten rustig met je mee, dit moet echt fantastisch gaan worden.

Hij zakt nog steeds, wil rond de 40% stoppen en hem daarna een aantal weken in een vacuüm zak wegleggen zodat het vocht kan herverdelen.

Dus nog even wachten
 
Deze week niet veel gewicht meer verloren, dus bij een verlies van 36% gaan ze nu voor een aantal weken het vacuüm in om het vocht te herverdelen.

IMG_20200716_205158.jpg


IMG_20200716_205239.jpg
 
Wauw, dat wordt echt super!
Ik zet het alvast in de agenda: over een maandje ongeveer... 19 augustus, coppa proeverij Vogels..... Komt helemaal goed!
 
Ben benieuwd, ze zien er in ieder geval goed uit.
 
Zo het lange wachten is voorbij en de proeverij kan beginnen :D..

Van de week 1 van de twee stukken vlees naar de slager gebracht om te laten snijden, en vanmorgen opgehaald. De slager had geproefd en hij wilde graag het recept hebben om het ook te maken, dat noem ik nog eens een compliment.

Maar hij smaakt ook wel erg lekker, wat is dit toch een leuk en lekker stuk charcuterie om te maken..

Wat foto's als bewijs:

IMG_20200822_101045_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Damn, that is looking good.
Leuk om zo zelf te maken. Misschien dat ik eens voor de winter en droogkast voor buiten maak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan