BasBQ
Beef en Steak

Controller bouw animo check

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Ik merk dat er meerdere mensen ge?nteresseerd raken om een controller zelf in elkaar te zetten. Er is toch ook vaak veel koud water vrees om zo'n project te starten. Ook is er meerdere malen geopperd om gemeenschappelijk wat te doen, dus vandaar even dit topic.
De bedoeling is om hierin te reageren met alleen een korte animo melding, geen discussies over andere aanvullingen (ivm het overzicht). Vanuit deze lijst kunnen we dan gaan bepalen of er gemeenschappelijk wat te ondernemen is.

Code:
1) zelf bouwen / zelfbouw meeting
2) geen soldeer ervaring / wel soldeer ervaring
3) heatermeter / structor controller
4) gezamenlijk bestellen / zelf bestellen

Het verschil tussen de heatermeter en mijn controller is eenvoudig, mijn controller is de heatermeter in stukjes gehakt. Mijn controller heeft twee of drie delen, een deel voor in de meterkast, een deel voor bij de bbq en optioneel nog een los bedieningsdeel.
De heatermeter is daarentegen een alles in 1. De heatermeter is op dit moment beschikbaar als kant en klare print, terwijl bij mijn controller nog een deeltje zelf opbouwen zit (dit kan natuurlijk aangepast worden, want een printje ontwerpen behoort tot de opties).

(Voor de volledigheid ik heb mijn controller bewust gesplitst in delen, maar ik heb geen persoonlijk belang of je de een of de andere kiest.)

Beide controllers bieden de mogelijkheid om te uploaden naar de forum uitbreiding, zodat je tijdens een sessie je voortgang in de vorm van grafieken met het forum kunt delen.

Qua kosten (zonder probes):
Heatermeter:  +- 100 - 150 euro's (noskos gaat dit getal preciezer maken)
Structor controller:  ? 100,-- (? 150 voor 3 delen) (voeding in de vorm van oude telefoonladertjes)
 
Dan reageer ik maar als eerste B-)

1) Zelfbouw meeting
2) Wel soldeer ervaring
3) Nog geen idee (wat zijn precies de voor en nadelen t.o.v. de systemen, voorkeur is draadloos)
4) Gezamenlijk bestellen (kan ook interessanter zijn qua prijs)
 
Ik heb bij Uipko alle onderdelen voor een HM besteld, ga ik zaterdag bij hem ophalen. Ik ga het zelf in elkaar proberen te zetten met behulp van een ras techie bij mij in de familie. Mocht ik er niet uit komen dan sluit ik me bij jullie aan. En anders doe ik dat gewoon voor de gezelligheid.
 
En hier ik dan ook:

1) Zelfbouw meeting
2) Geen soldeerervaring
3) Op dit moment lichte voorkeur voor de heatermeter (nl. 1 apparaat) maar ben ook benieuwd naar de verschillen in specs.
4) Gezamenlijk bestellen kan idd prijsvoordeel opleveren
 
Meeting, lijkt me onwijs gezellig.
Meer dan genoeg soldeer ervaring, en ook de diverse bouten, desoldeerbout, tinzuigers, tin en litze liggen hier genoeg.
Ben dus bereid om, mits ik die dag kan, te komen helpen voor de minder ervaren soldeerders ;)

Of ik er zelf een wil bouwen, opzich lijkt een "Structor 2013" me wel een aardig model, maar moet ik even kijken of er nog wat geld in de knutselpot zit...
 
1) Zelfbouw m-eating
2) 20 jaar geleden als de beste....
3) Heatermeter
4) Gezamelijk bestellen

Note: op welke termijn wordt verwacht dit te organiseren? BBQ-budget voor 2013 is helemaal op,
sta onder curatele van mijn wederhelft...  :)
 
Mooi initiatief!

1) Zelfbouw meeting
2) Klein beetje soldeer ervaring
3) Nog geen idee (wat zijn precies de voor en nadelen t.o.v. de systemen, voorkeur is draadloos)
4) Gezamenlijk bestellen
5) Ter afsluiting een BBq om het ??n en ander te testen  ;)

Grt,

Robert
 
Ceriel zei:
Note: op welke termijn wordt verwacht dit te organiseren? BBQ-budget voor 2013 is helemaal op,
sta onder curatele van mijn wederhelft...  :)

En dan moet de open dag van Vuur en Rook nog komen......
 
ropeti zei:
5) Ter afsluiting een BBq om het ??n en ander te testen  ;)

Of ondertussen......gewoon "om in te nemen"
 
Ik ben de spullen al aan het verzamelen, bestel alles dubbel. E?n zet ik zo wel in elkaar, die ander is voor Frits, daar heb ik nog een RPi, wifi dongle e.d. voor nodig.

Dus ik zou er ??n zelf en ??n op een meating in elkaar kunnen zetten.
Ervaren soldeerder.
Heatermeter
Bestellen maakt mij niet zoveel uit omdat ik bezig ben :D.
 
1) zelf bouwen.  (Al zou ik best onervaren soldeerders willen assisteren op een meating.)
2) veel soldeer ervaring
3) heatermeter
4) gezamenlijk bestellen alles reeds besteld
 
Ik heb het meeste al binnen en ben al druk bezig.
Heb zelf geen programmeer ervaring en zou hier wel iets meer over willen weten.

Dus,

1) zelfbouw meeting
2) ik kan me redden soldeer ervaring
3) structor controller
4) zelf bestellen
 
ik ben ook al een tijdje aan het rondsnuffelen en ik zou liever zelf iets simpels en low budget bouwen dat alleen de bbq aanstuurt (instelbare temp probe + fan) en waarbij ik de actuator kan uitwisselen (voor een hitte-element zodat ik m ook voor sous vide kan gebruiken).

als er dus een soldeer meeting komt, zou ik graag party crashen om een stukje van de controller (controller-light) mee te solderen... misschien zijn er meer mensen die interesse hebben, of maken we het dan nodeloos complex met nog meer opties?

1) meeting
2) wat soldeer ervaring
3) 'controller light' (deel van de controller)
4) zelf bestellen
 
Hier mijn reactie op dit leuke initiatief:

1. zelf bouwen + aanvullende tips via forum
2. redelijk veel ervaring i.v.m. zelfbouw hoogfrequent stuff > 15 jaar geleden
3. heatermeter
4. zelf bestellen, inmiddels de helft van het lijstje van uipko gisterenavond afgewerkt en besteld.

Zo komen wij als groep toch ook mooi de winter door naast de BBQ aktiviteiten  :)
 
1) zelfbouw meeting
2) beperkt soldeer ervaring
3) structor controller
4) gezamenlijk bestellen


Waar ik kan helpen zal ik dat ook doen...
 
Hier ook interesse

1) Zelfbouw meeting (al is het maar voor de gezelligheid)
2) Wel redelijk soldeer ervaring. (welliswaar een tijdje geleden, Nintendo ombouwen e.d.)
3) Nog geen idee (wat zijn precies de voor en nadelen t.o.v. de systemen, voorkeur is draadloos) idem als Ropeti
4) Gezamenlijk bestellen
5) Ter afsluiting een BBq om het ??n en ander te testen  ;) (goed plan)

Ik hoor wel wat er mogelijk is.

Mac
 
1) zelfbouw meeting
2) beperkt soldeer ervaring (middelbare school)
3) HM
4) gezamenlijk bestellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan