BasBQ
Beef en Steak

Coleslaw/Koolsla van Dominique

Vandaag ook deze salade gemaakt, en smaakt idd erg lekker fris.
Vond het allen vrij nat. natter als ik hiern op de foto's zie.
Smaak was er niet minder om gelukkig.
 
Zou dat te maken kunnen hebben met de mayo die je hebt gebruikt? Mijn mayonaise is altijd erg dik, dus de dressing is niet erg nat. Maar dat is maar een idee hoor, ik kan het niet zo beoordelen natuurlijk. Wel leuk dat je hem lekker vond.
 
Dat zou het best wel eens kunnen zijn.
Wij hebben gewoon calve licht en romig gebruikt.
Ik zal volgende keer iets minder gebruiken.
 
Heb deze ook gemaakt..., maar door het PEZO..., een beetje teveel met de peper uitgeschoten..., dus maar wat extra mayo voor neutralisatie..., deze salade is een blijvert..... :p
 
Dank voor het compliment, altijd fijn om te horen dat iets in de smaak valt.
 
Komt en gaat hier in huize MarBQ !! heerlijk!! :D
 
:blush:
 
Ik heb um zondag gehad....heerlijk en zo eenvoudig :-c
 
Dominique zei:
Zou dat te maken kunnen hebben met de mayo die je hebt gebruikt? Mijn mayonaise is altijd erg dik, dus de dressing is niet erg nat. Maar dat is maar een idee hoor, ik kan het niet zo beoordelen natuurlijk. Wel leuk dat je hem lekker vond.
Vandaag weeg gemaakt, iets minder mayonaise en de kool en peen na het raspen even in een theedoek.
Hierdoor was het minder nat als de vorige keer en smaakt het nogsteeds lekker.  :D
 
nix13 zei:
Dominique zei:
Zou dat te maken kunnen hebben met de mayo die je hebt gebruikt? Mijn mayonaise is altijd erg dik, dus de dressing is niet erg nat. Maar dat is maar een idee hoor, ik kan het niet zo beoordelen natuurlijk. Wel leuk dat je hem lekker vond.
Vandaag weeg gemaakt, iets minder mayonaise en de kool en peen na het raspen even in een theedoek.
Hierdoor was het minder nat als de vorige keer en smaakt het nogsteeds lekker.  :D

Dat heb je goed opgelost dan!
 
gisteren deze gemaakt met een paar eigensmaak aanpassingen en het was een toppertje onder de gasten (althans dat versta ik onder het feit dat er niets over was B-)).
Ik had agave siroop gebruikt ipv suiker en ook zoete puntpaprika toegevoegd.
gr
 
Al zoveel gelezen over de coleslaw maar nog nooit gehad. Volgende week zondag ben ik jaar en heb daarom zaterdag en zondag 2 verjaardagsfeesten waarbij ik verschillende hapjes ga klaar maken. PP, Moinks zaterdag met een groep van ongeveer 10 vrienden en zondag met de familie ongeveer 15 volwassenen en ongeveer 8 kinderen die vast en zeker ook mee gaan eten.

Wie kan me vertellen hoeveel Coleslaw ik ongeveer moet gaan maken? Ofwel met hoeveel personen eten jullie bovenstaand recept? 

Daarnaast vroeg ik me af of het handig is om de coleslaw vrijdags klaar te maken zodat deze zaterdagavond gegeten kan worden of is de coleslaw dan zondags niet meer lekker?
 
Ik maak het vaak de dag ervoor, maar er blijft dan altijd over en eet het dan ook de dag erna, het is dan nog steeds lekker.

De laatste keer dat ik het maakte had ik met 1 kleine kool voor 12 man ruim voldoende (3 gezinnen, waarvan 2 kinderen als turfgravers aten). Ik hoor a.s. maandag op mijn werk vast wel hoe het uitgepakt is ;)
 
Van 350 gram eet je met 6 man, als het een bijgerecht is. Als ik het op een broodje PP serveer, is het zeker genoeg voor 10 broodjes. Ik heb het nu nog staan, en dit is zondag gemaakt, dus 4 dagen oud. Geen probleem, ik denk dat ik het zo eens ga opeten... Maar dat terzijde.
Hopelijk bevalt het je.
Tip van Flip =)) , mocht je hem te vochtig vinden, de dag na het maken ( er komt natuurlijk vocht uit de groenten door het zuur van de sauce) gewoon even in een vergiet uit laten lekken.
 
Top bedankt voor de tips! Heb een heel menu in m'n hoofd en heb altijd het gevoel veel te weinig te hebben dus hier kan ik wat mee. Ik ben heel benieuwd naar dit recept vooral omdat volgens mij iedere forumbezoeker die pp heeft klaar gemaakt dit in ieder geval 1x met dit recept heeft klaar gemaakt.
@Structor niet a.s. maandag maar de maandag er op. Als het goed is geweest komt hij dan gewoon maandag op het werk en anders waren de kippenpoten toch nog niet gaar genoeg en dan zie je hem pas dinsdag... :D
 
Gisteravond (of was het al nacht) de coleslaw klaar gemaakt, ben erg blij met de foodprocessor... In 2 vacuvin bakken gedaan om ze vacu?m te bewaren tot vanavond... Kon het niet laten net al even te proeven... Ik snap nu waarom deze zo vaak word besproken, LEKKER!
 
Fijn dat het recept je zo bevalt. Als je hem nu morgen wat nat vindt ( de kool laat vocht los door zuur en zout) gewoon de boel even in een vergiet gooien om uit te laten lekken.
 
Deze gemaakt, niet gegeten maar gevreten oef erg lekker, suiker vervangen voor een drupje zoetstof.
 
juutje zei:
Deze gemaakt, niet gegeten maar gevreten oef erg lekker, suiker vervangen voor een drupje zoetstof.

Dank je wel! Ik gebruik bijna geen suiker ( meer) in dit recept, is een kwestie van smaak.
 
Dominique zei:
juutje zei:
Deze gemaakt, niet gegeten maar gevreten oef erg lekker, suiker vervangen voor een drupje zoetstof.

Dank je wel! Ik gebruik bijna geen suiker ( meer) in dit recept, is een kwestie van smaak.

Ik doe ook wel honing of agavesiroop. Maar dan wel glutenvrije.
 
Terug
Bovenaan Onderaan