BasBQ
Beef en Steak

Coleslaw/Koolsla van Dominique

1920B606-98C3-4E1A-A1FB-A3B30E5BE6AF.jpeg


Hier de koolsla zoals wij die erg graag eten. Als bijgerecht voor 4/5 personen. Of voor 10 broodjes PP.

350 gram geraspte witte kool, groen mag ook, of spits ( die gebruik ik nu steeds)
1 grote winterpeen, geraspt
4 lente-ui in ringetjes gesneden
1/4 cup gehakte peterselie
1 cup mayonaise ( ik heb altijd zelfgemaakte)
1 eelepel suiker ( of minder, naar smaak)
1/4 cup witte azijn, of appelciderazijn
Pezo (peper en zout)
Kool, peen, lente-ui en peterselie in een kom, lekker doorelkaar husselen.
Sauce maken van de mayo, suiker, azijn en pezo. Doorelkaar mengen, en proeven.
Lekker een nachtje in de koelkast zetten, soms nog een beetje doorroeren, om de sauce door de salade te mengen, door het zuur word de kool iets zachter.
Volgende dag eten. Is de sla wat te nat, doordat de kool ook vocht loslaat? Gewoon de boel in een vergiet even laten uitlekken.
Jammie.

Edit, ik heb mijn afkorting aangepast, zal er in vervolg aan proberen te denken ;-)
 
Laatst bewerkt:
En pezo staat voor peper en zout, anders krijgen we die vraag weer 100x ;)

Bedankt voor het delen Dominique!
 
lekkere salade, gaan we ook uit proberen
 
Mooi, weer een smakelijke variatie om uit te proberen
 
we kunnen het ook met z'n allen eerst een keer bij Dominique uittesten  :)
 
Ja, houden we een koolslaproeverij.....
 
Wanneer is de ticketvoorverkoop  ;D
 
Nou als jullie met lekker vlees komen, en het klaarmaken. Gooi ik er wel 3 kilo koolsla tegenaan hoor, en ng wat te drinken ook. No problem.
 
Dominique zei:
Nou als jullie met lekker vlees komen, en het klaarmaken. Gooi ik er wel 3 kilo koolsla tegenaan hoor, en ng wat te drinken ook. No problem.

Klinkt als een faire deal  :p
 
kan ik me ook wel in vinden
 
Ik heb het met Verkering opgenomen, en het lijkt ons leuk.
 
datum?  ;)
 
Ik heb een polletje in Agenda gemaakt.
 
Hoi Dominique,

Ondanks dat het een oud draadje is kwam dit recept in dit weekend zeer goed van pas.

We hebben er bij de PP van genoten en deze salade wordt absoluut een blijvertje en niet alleen voor de PP!

Thanks,

Geert
 
Fijn dat hij zo goed bevallen is Geert!
 
We hebben nog over voor morgen (uuhhh, inmiddels vandaag), zal de salade nog wat zachter zijn geworden.
Hier een foto van vanmiddag, ca 3 uurtjes na aanmaak, in de koelkast bewaard en af en toe omroeren....

coleslawsome-1.jpg
 
Ziet er heerlijk uit, ik gebruik Domi haar coleslaw recept ook altijd =P~
 
Leuk om te horen! Ik bedoel, je kunt het zelf wel lekker vinden, maar het is een compliment als anderen het ook een fijn recept vinden, jatochnietdan  :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan