BasBQ
Beef en Steak

Cola BBQ saus

Hmmm lang houdbaar lukt hier meestal niet. ;). Maar volgens mij kan je deze saus wel een week of twee bewaren in de koelkast.
 
Camiel zei:
Zou je dit in grotere hoeveelheden kunnen maken en bewaren in de koelkast? Hoe lang zou het dan houdbaar zijn?
Ik heb potten uitgekookt en daarin de hete saus gedaan. Dan op kop gezet en af laten koelen. Doe dit altijd bij zelfgemaakte sauzen. Bij het openen hoor je weer de klik van de deksel.

Vandaag gaat de saus op de ribbels....
 
Misschien domme vraag, maar eet je hem warm of koud? Ik heb hem net gemaakt in vind hem warm al lekker, kom dus aan het twijfelen.
 
Kan allebei!
 
Ceriel zei:
Camiel zei:
Zou je dit in grotere hoeveelheden kunnen maken en bewaren in de koelkast? Hoe lang zou het dan houdbaar zijn?
Ik heb potten uitgekookt en daarin de hete saus gedaan. Dan op kop gezet en af laten koelen. Doe dit altijd bij zelfgemaakte sauzen. Bij het openen hoor je weer de klik van de deksel.

Vandaag gaat de saus op de ribbels....

doe je geen deksel erop voor je hem op de kop zet? ;)
 
Big-T zei:
Ceriel zei:
Camiel zei:
Zou je dit in grotere hoeveelheden kunnen maken en bewaren in de koelkast? Hoe lang zou het dan houdbaar zijn?
Ik heb potten uitgekookt en daarin de hete saus gedaan. Dan op kop gezet en af laten koelen. Doe dit altijd bij zelfgemaakte sauzen. Bij het openen hoor je weer de klik van de deksel.

Vandaag gaat de saus op de ribbels....

doe je geen deksel erop voor je hem op de kop zet? ;)
=)) =)) =))
 
Ik zou marco niet zijn als ik toch niet iets anders zou doen ;)

Het recept omrekenen naar 5 dl ketchup
En ik heb extra toegevoegd 1 theelepel 5 kruidenpoeder en 2 eetlepels appelstroop.
Owja ook nog twee theelepels liquid smoke (ja ja, met pek en veren de stad uit die man  :p )
 
Gebruik je hem als saus na het BBQen?

Of als een soort inrub saus?
 
maroc zei:
Owja ook nog twee theelepels liquid smoke (ja ja, met pek en veren de stad uit die man  :p )
Welnee, als jij het lekker vind moet je dat gewoon gebruiken. Dat is mijn mening, en die is ook niet belangrijk, maar ik geef hem. Gratis. Zo ben ik. Dhussss. =))
 
ThrowonD zei:
Gebruik je hem als saus na het BBQen?

Of als een soort inrub saus?

Kan ook weer allebei!! Heerlijk zo'n multifunctionele saus!!!
 
ThrowonD zei:
Gebruik je hem als saus na het BBQen?

Of als een soort inrub saus?

Ik gebruik hem tijdens het Q-en om de ribbels mee af te lakken bv
 
Met betrekking tot de houdbaarheid, azijn zit er al in, dus brengt de PH waarde naar beneden.
Vanuit mijn andere hobby, het telen van pepers en het maken van hete sausen, is dit een prima middel om sausen langer houdbaar te maken:

http://www.brouwmarkt.nl/sorben-conserveringsvloeistof-100-ml-p-5004900.html

wordt ook door o.a. bierbrouwers toegepast.
IMG_0889_640x478_zps612bb3d9.jpg
 
Vandaag het resterende beetje Cola BBQ saus aangevuld met een scheut schenkstroop en daarmee de ribbels gemopt, heerlijk!
 
Gemaakt en goedgekeurd!!
 
To do lijst -1; toplijst +1. Hij is heerlijk  :D dank voor het delen
 
Leuk! Gaan we maken....tooooodooooo
 
Terug
Bovenaan Onderaan