BasBQ
Beef en Steak

Chris stelt zich even voor

 

ChrisMaes

Gemarineerd
Berichten
1.398
Hallo,

Ik ben Chris, 26 jaar jong en gebeten door het BBQ virus. Pas sinds vorige zomer ben ik mij beginnen verdiepen in het indirect grillen en low & slow dus ik heb nog heel wat te leren. De vonk sloeg bij me over als ik door mijn reis in de USA een BBQ restaurant binnenstapte. Wat ik daar kreeg voorgeschoteld had ik hier nog nooit gezien. Toen ben ik me beginnen verdiepen en heb ik ontdekt dat die "fall of the bone" ribben toch eigenlijk wel best mee vallen om te maken als je het juiste materiaal hebt en weet hoe je het moet doen. Dus ben ik aan de slag gegaan en ondertussen kan ik stellen dat het me al aardig lukt.

Omdat ik zo veel heb geleerd van boeken, fora, websites en blogs vond ik het nodig om ook op mijn beurt de opgedane kennis te delen. Hoe meer informatie er is te vinden op het internet hoe meer het "echte barbecue?n" bekend geraakt bij het grote publiek. In de USA is die manier van grillen al de normaalste zaak ter wereld maar hier in de lage landen hebben we er nog wat werk aan.

Daarom heb ik beslist om de site Rook zonder Vuur op te starten. Deze site is nog volledig in opbouw, bedoeling is dat er nog heel wat info en gerechten bij komt maar daar heb ik dus nog even werk aan :) Bedoeling is om de website tegen het voorjaar operationeel te hebben.

In mijn blog zal ik (zeker in het begin) geen culinaire toppers brengen maar me richten op beginnende barbecue?rs met dus ook aandacht voor kleine details waar je in het begin soms aan twijfelt (welke temperatuur, direct of indirect, met of zonder deksel, ...)

Ik hoop op dit forum dus heel wat te kunnen bijleren en deze opgedane kennis op mijn beurt te kunnen delen met anderen! (uiteraard altijd met een keurige bronvermelding!)
 
Ha Chis, welkom hier! We zitten er klaar voor om jouw site/blog te gaan bewonderen, maar ook om ondertussen te genieten van wat jij allemaal klaar maakt.
Wat voor BBQ gebruik je?
 
Goed bezig Chris
 
Dag Chris,

Welkom in deze schatkamer van BBQ-info !
Veel plezier !
 
hoi Chris,
Welkom bij dit edele genootschap, je bent hier helemaal aan het goede adres.
Ik ga eens op mijn gemak naar je blog kijken.
Veel plezier hier
 
Hoi Chris,

Van harte welkom bij het Genootschap! Veel succes met je blog! Altijd leuk om er weer ??n bij te hebben.
 
Hoi Chris,
welkom hier, ik ga zeker je blog eens bekijken, ben net begonnen met op deze manier te bbq-en en lees alle tips die ik te pakken kan krijgen  ;)
 
Chris welkom op het forum van het BBQ Genootschap.
 
Welkom Chris! En veel plezier met het schrijven van je blog. Ik ben benieuwd!
 
Chris van harte welkom op het forum.
 
Hoi Chris.
Gezelllig, dat je hier ook komt buurten.
Nog bedankt voor je warme reactie over mijn blog op de site van Dennis.
Ondanks dat je blog nog niet gereed is, ziet de basis er al erg fraai uit.

Grtn
Marcel (Mac)
 
Hoi, leuke intro. Welkom. Ik ga je blog zeker volgen, ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan