BasBQ
Beef en Steak

Chickenwings met White sauce

 
 
 
 

Mac

Gerijpt
Berichten
3.494
Het is al weer een tijdje geleden, dat ik aan de fotowedstrijd heb meegedaan, maar als ik iets lekker vind om te kluiven, dan is het wel kip.
Hoe mooiere inspiratie kan ik hebben. (en daar is de fotowedstrijd dan ook voor bedoeld, elkaar inspireren)  :)

Ik heb het eenvoudig gehouden, maar vergis je niet, want dit (vind ik) is echt een heerlijk combinatie  :)

Ik heb een pakje kippe(n)vleugels genomen, en deze gerubd met een geheime rub.
Zo geheim, dat ik het zelf ook niet meer weet  :-/

17462574634_985fe8633b_z.jpg


17898946569_f2a06e4173_z.jpg


Ik heb een tijdje geleden een potje basis kruidenrub gemaakt van ongeveer onderstaande ingredi?nten:

  • 1 el paprikapoeder
  • 2 el knoflookpoeder
  • 2 el uienpoeder
  • 1 el knoflook poeder
  • 1/2 el zout
  • 1 el versgemalen en gerookte zw peper

Toen de bodem in zicht was heb ik het potje weer aangevuld, met een aantal van de bovenstaande producten (in een andere verhouding), en met de toevoeging van weer een ander ingredi?nt (b.v. chili poeder ipv peper, en of venkelpoeder, of komein

Telkens wanneer het bijna op is (1 ? 2 cm over)vul ik deze weer aan, met een aantal basis kruiden, en met aanvulling van wat kleine andere.
Hierdoor veranderd de kruidenmix regelmatig van smaak, en is het telkens weer een verassing.
En als het niet lekker is, dan begin ik gewoon opnieuw.  ;)

Maar goed, na de rub, de wings gegaard op zo'n 180?C indirect, en aansluiten nog ff afgegrilld.

18085184205_388a194992_z.jpg


In de tussentijd een sausje gemaakt, wat ik een paar keer op facebook voorbij heb zien komen.

BBQ White sauce

Men neme onderstaande ingredi?nten, en mengen deze tot een mooie saus is ontstaan.

  ? 1 kop Mayonaise
  ? 1/3 kop appel azijn
  ? 1 tl Worschestershiresaus
  ? 1/2 tl zout
  ? 1/2 tl Zwarte peper (vers gemalen)
  ? 1/2 tl knoflookpoeder
  ? 1/2 tl uienpoeder
  ? 1/4 tl hot sauce

17898941229_2bcb83e8a4_z.jpg


17458427824_8258b57584_z.jpg


17898931389_8cf120c23d_z.jpg


Als de wings gereed zijn, op een bordje, met wat van die heerlijke saus erover. (fingerlicking delicious  =P~ )

18085182385_897507167d_z.jpg


En meteen de rub weer aangevuld  ;)

17897472370_010e56bd86_z.jpg


Bedankt voor de inspiratie  >:D<

Mac
 
Ziet er, ondanks de FB commentaren  :D , echt heerlijk uit! Ga ik ook eens proberen! 
 
moet die witte saus toch ook maar eens een keer gaan proberen
 
WAAR DE LOOS.............heb nu gelijk trek in chickenwings in white sauce....................
 
Ha die Marcel, wat heerlijk veelzijdig ben jij toch... waar je chickie met witte saus als plat werd ervaren door sommige cynisten, til je hier je culinaire kunsten weer naar vertrouwd hoog niveau... die inzending voor de fotowedstrijd is een artistiek hoogstandje! Prachtig werk!
 
Plat of niet, het was wel een heerlijk fotootje van een ongetwijfeld heerlijk kippetje ;)
Die white sauce moet ik toch ECHT ook nog een keer gaan proberen! Ik heb alles er potverdriedubbeltjes gewoon voor in huis zeg!
 
Thx Sander  :blush:
En Jeroen, gewoon maken (hij is heerlijk........en ik vind 'm eigenlijk stiekem lekkerder als die van Big Bob Gibson)
Het was echt een heerlijk kippetje, mede door de saus  :)

Voor de niet facebookers, hier ff het plaatje (zonder tekst  ;) )

18124807875_711fea2f1f_z.jpg


En wat het mooie is...........ik heb nog een klein beetje  <:p

Mac
 
Maar die tekst (en de reacties daarop) maakte het juist zo heerlijk ordinair... gelukkig heb ik vleesboek! ;)
 
Hhhmmm, ziet er uit als een serieus lekker ding B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan