BasBQ
Beef en Steak

Cedar Planked Salmon

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Het is alweer enige tijd geleden dat ik gepost heb. Dit heeft ermee te maken dat vrouwlief aan de lijn is en vleesch tijdelijk niet in huize Big-T welkom is. Genoeg reden om andere dingen te gaan proberen. Ik hou van zalm, vrouwlief niet, dus het was voor haar geen straf als ik dit zou eten. En zo gedaan:

Bij de visboer vanmiddag lekker stukje zalm gekocht. Deze met grove moster en bruine suiker bewerkt:
Photo09-02-13173010_zps91741e53.jpg


Het bekende plankje (2 uur geweekt):
Photo09-02-13173017_zps0faefcea.jpg


Here we go, vol op het vuur:
Photo09-02-13173613_zps72bbcb2f.jpg


Resultaat:
Photo09-02-13175914_zpsb09fe59f.jpg


Photo09-02-13180226_zps25de626e.jpg


Wat vonden we er van? Persoonlijk vond ik hem iets te zoet voor bij de rest van het eten. Rooksmaak was heerlijk. Suiker was lekker gecarameliseerd! Doen we nog eens, maar dan een beetje extra bite erbij!
 
Mooi als je lekker voor jezelf kan koken :)
 
Hier is het net andersom, Vrouw houd van vis en ik van een goed stuk vlees (vrouw inbegrepen)  :p
 
Ik doe altijd een laagje Dizzy Pig Raging River onder de mosterd.
 
Zie er lekker uit. Heb vorig weekend min of meer hetzelfde gedaan. Alleen mijn meissie lust geen warme zalm. Maar wat een genot deze gerechtjes.
 
iBobnl zei:
Alleen mijn meissie lust geen warme zalm.
Ik moet zeggen, dit is koud ook heel goed naar binnen te hengelen hoor!

Mooie foto's Tom!
 
Tja, mijn vrouw heeft dit draadje gezien en is een zalm liefhebster, ik niet maar ben de klos ;) Waar zijn de plankjes te krijgen?
 
ziet er goed uit, heb je je plankje wel een paar uur in het water te weken gelegd? hij ziet er nl droog uit. Maar kan me vergissen

@Johan, ik denk dat de plankjes in het voorjaar wel weer via het genootschap te krijgen zullen zijn
 
Dat ziet er weer prima uit Big-T, bijna hetzelfde als volgens USA Chef Bobby Flay, die past fijne (Dijon) mosterd toe.
Ik heb gisteren bij Sligro ook weer paar mooie stukken zalm gehaald, morgen is mijn vrouw jarig en staat DE plank zalm weer op het menu hier!
Heb je de hele plank gebruikt voor jouw moot?
Ik zie dat je nogal wat ruimte over had, ik zaag altijd passende stukken omdat mijn plankjes zo hebben "gesmoked" dat ik ze maar eenmalig kan en wil gebruiken...
 
RedFox zei:
Dat ziet er weer prima uit Big-T, bijna hetzelfde als volgens USA Chef Bobby Flay, die past fijne (Dijon) mosterd toe.
Ik heb gisteren bij Sligro ook weer paar mooie stukken zalm gehaald, morgen is mijn vrouw jarig en staat DE plank zalm weer op het menu hier!
Heb je de hele plank gebruikt voor jouw moot?
Ik zie dat je nogal wat ruimte over had, ik zaag altijd passende stukken omdat mijn plankjes zo hebben "gesmoked" dat ik ze maar eenmalig kan en wil gebruiken...
Ja dat viel mij ook op. Noem het Hollandse zuinigheid, maar de planken kunnen zeker een keer door de helft als je geen supergrote moot hebt.
 
Mooi gemaakt! Ik bestrooi ze ook altijd goed met peper en zout.
 
RedFox zei:
Dat ziet er weer prima uit Big-T, bijna hetzelfde als volgens USA Chef Bobby Flay, die past fijne (Dijon) mosterd toe.
Ik heb gisteren bij Sligro ook weer paar mooie stukken zalm gehaald, morgen is mijn vrouw jarig en staat DE plank zalm weer op het menu hier!
Heb je de hele plank gebruikt voor jouw moot?
Ik zie dat je nogal wat ruimte over had, ik zaag altijd passende stukken omdat mijn plankjes zo hebben "gesmoked" dat ik ze maar eenmalig kan en wil gebruiken...

Ik gebruik ze ook eenmalig, had idd wat plek over. Zagen vind ik te veel moeite :p veel plezier vandaag en gefeliciteerd met je vrouw!
 
Big-T zei:
Wat vonden we er van? Persoonlijk vond ik hem iets te zoet voor bij de rest van het eten. Rooksmaak was heerlijk. Suiker was lekker gecarameliseerd! Doen we nog eens, maar dan een beetje extra bite erbij!
Mijn voorkeur gaat ook uit naar wat minder zoet. Favoriet hier in combi met zalm van de rokende cedar plank is de "Thai Marinade" van Sligro.
Bevat o.a. knoflook, paprika, glucosetroop, peterselie, koriander, bieslook en specerij extract.....
Een aanrader!

thai1_zps94563d85.jpg
 
Wow cool, die wil ik ook  :p
Ik wacht tot voorjaar.

Hoeveel keer kan je de plank gemid. gebruiken?
 
noskos zei:
We hebben een actie gehad vorig jaar waarbij we plankjes hebben laten maken. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=2237.0

Die actie komt er ook weer van het voorjaar. We gaan proberen een andere formaat te krijgen dat iets handiger is voor ons.
Ik kijk er al naar uit :)

@TheFoodSnobFrog: die plankjes kan je ook online kopen bij vuurenrook.nl, bbqguru.be, true2bbq.nl, ...

Dit zijn stuk voor stuk betrouwbare winkels met een goede service!
 
Terug
Bovenaan Onderaan