BasBQ
Beef en Steak

CD Pizza

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Vandaag heerlijke CD pizza's gemaakt. Voor het deeg het recept van Ceriel genomen en saus van Dominique.
Vanochtend vroeg (07.30 uur) deeg gemaakt waarbij ik de suiker heb vervangen door honing. Dat gemend met lauw water en vervolgens droge gist erbij. Het goetje 15 min laten prutelen en ondertussen bloem, semola en zout goed gemend. NA 15 min het goetje beetje voor beetje bij bloem gedaan en 10 min gekneed (mbv KitchenAid). 2 uur laten rijzen, ondertussen pizza saus van Dominique gemaakt. Om de tomaten te " ontzuren" daar ook een klein beetje honing bij gedaan. Na 30 min uit gezet en laten afkoelen. Na 2 uur het pizza deeg in 6 porties verdeeld en die met een beetje olie bestreken en weer in de koelkast gezet.
Afgelopen week de enorme kieren van mijn Summit "afgedicht" met kacheltouw. Om 17.00 uur de Summit aangestoken en al snel bleek dat het kacheltouw super werkt. Met 2 branders op half en 2 op 3/4 werd de Q al snel warmer dan 300C. Pizza uitgerold, saus en mozzarella erop en paar plakjes peperworst. Aan tafel nog wat rucola erop en aanvallen maar......
Wat zijn zelf gemaakte pizza's toch heerlijk, deze waren lekker dun en super krokant.

Pizzadeeg uitgerold en voorzien van pizzasaus en buffel mozzarella

met 2 branders op half en 2 op 3/4 al meer dan 300C. Afdichten met kacheltouw werkt super

Bijna klaar

Heerlijk die eigen gemaakte pizza's

Aanvallen maar....
Ceriel en Dominique dankzij jullie recepten weer heerlijk gegeten.
 
Lekkere pizza hoor! Ziet er erg lekker uit!
 
Zo, dat ziet er ff lekker uit!
 
Het ziet er heerlijk uit! Buffemozarella meebakken is zonde van je geld, heb ik me in Itali? laten vertellen. De bijzondere smaak verdwijnt door verhitting. Gewone mozarella, in stukjes/plakjes snijden en op keukenpapier laten uitdruipen, dat scheelt een hoop vocht op je pizza. In Itali? gebruiken ze ook vaak geraspte mozzarella, die kun je hier ook vinden ( oa Sligro en Makro). Misschien ook bij de supermarkt, dat weet ik niet.
 
wouw hee, mooie pizza hoor
 
Lekker!  :)
 
Dominique zei:
Het ziet er heerlijk uit! Buffemozarella meebakken is zonde van je geld, heb ik me in Itali? laten vertellen. De bijzondere smaak verdwijnt door verhitting. Gewone mozarella, in stukjes/plakjes snijden en op keukenpapier laten uitdruipen, dat scheelt een hoop vocht op je pizza. In Itali? gebruiken ze ook vaak geraspte mozzarella, die kun je hier ook vinden ( oa Sligro en Makro). Misschien ook bij de supermarkt, dat weet ik niet.
Was inderdaad wel erg nat, heeft me een hoop keukenpapier gekost. Volgende keer neem ik de kauwgom variant B-)
 
Lekker hoor, heb je toevallig ook een fotootje van hoe je dat met dat touw heby gedaan? Ben wel benieuwd (misschien toepasbaar voor m'n genesis :D )
 
SilverFox zei:
Lekker hoor, heb je toevallig ook een fotootje van hoe je dat met dat touw heby gedaan? Ben wel benieuwd (misschien toepasbaar voor m'n genesis :D )
Aan 1 zijkant (daar waar de smokerbox zit) en de bovenzijde kacheltouw vast gezet met openhaardenkit (zwart). Daar waar je wil plakkwen wel goed vetvrij maken en dan 24 laten droge. Kacheltouw is in diverse diameters te koop. Ik heb 10 mm dik genomen. Werkt super, en met het roken gaat het ook veel beter

 
Thanx voor de uitleg en de foto!
 
Terug
Bovenaan Onderaan