BasBQ
Beef en Steak

Candy bacon

richard0501

Gemarineerd
Vandaag weer eens candy bacon gemaakt op de GMG Davy Crockett

Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk

gitanoiwan

Sprokkelaar
hoe maak je die, en wat voor bacon neem je daarvoor.......lijkt me erg lekker !!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

richard0501

Gemarineerd
gitanoiwan zei:
hoe maak je die, en wat voor bacon neem je daarvoor.......lijkt me erg lekker !!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Vrij simpel hoor , gewoon ontbijtspek in de bbq op 160 graden, na een minuut of tien begin je ze in te smeren met appelazijn, bruine basterdsuiker, kaneel en eventueel een beetje chilipoeder.  ik heb 1 zijde ingesmeerd, na 5 minuten gedraaid en weer ingesmeerd , vijf minuten later nogmaals en weer 5 minuten later weer gekeerd en voor de laatste maal ingesmeerd. zo hebben beide zijden 2 lagen gehad. dan laten garen tot je de kleur mooi vind. oppassen de suiker is gewoon dik over de 120 graden, dus je verbrandt snel je vingers. aflaten koelen en dan zijn ze min of meer niet meer plakkerig..

Marcel

Pitmaster

Lekker,.!! de twee toevoeging op mijn bucket list vandaag op het forum.

Dat "matje" waar ze opliggen lijkt me erg handig voor meerdere toepassingen als het glaseren van kip. Wat is het voor matriaal...? Of is dit een zwaar bewaakt geheim?

richard0501

Gemarineerd
Gewoon grillmatjes , verkrijgbaar boj ondergetekende webshop...

Voordeel is dat je alles in 1 keer op en af de grill kan halen. In dit geval gebruik ik er ook eentje op de spek. Om 2 redenen:
* je kan met een beetje techniek alles in 1 keer omdraaien ( oefen wel boven de tafel zodat je de spek niet van de grond moet rapen...)
* de spek blijft mooier plat

Kcir

Tondelzoeker

richard0501 zei:
Vrij simpel hoor , gewoon ontbijtspek in de bbq op 160 graden, na een minuut of tien begin je ze in te smeren met appelazijn, bruine basterdsuiker, kaneel en eventueel een beetje chilipoeder.  ik heb 1 zijde ingesmeerd, na 5 minuten gedraaid en weer ingesmeerd , vijf minuten later nogmaals en weer 5 minuten later weer gekeerd en voor de laatste maal ingesmeerd. zo hebben beide zijden 2 lagen gehad. dan laten garen tot je de kleur mooi vind. oppassen de suiker is gewoon dik over de 120 graden, dus je verbrandt snel je vingers. aflaten koelen en dan zijn ze min of meer niet meer plakkerig..

Kan je vertellen wat ongeveer de hoeveelheden zijn van de appelazijn en de suiker? Thanks!

richard0501

Gemarineerd
Maakt niet zoveel uit  ongeveer 80ml azijn op 100 gram suiker, voor 200 gram spek..kaneel en chilipoeder naar eigen smaak toevoegen

Bovenaan Onderaan