BasBQ
Beef en Steak

Candy bacon

Dit moet ik onthouden. Lijkt me een leuke verrassing voor tijdens de borrel. Bacon maakt altijd mensen blij
 
richard0501 zei:
Gewoon grillmatjes , verkrijgbaar boj ondergetekende webshop...

Voordeel is dat je alles in 1 keer op en af de grill kan halen. In dit geval gebruik ik er ook eentje op de spek. Om 2 redenen:
* je kan met een beetje techniek alles in 1 keer omdraaien ( oefen wel boven de tafel zodat je de spek niet van de grond moet rapen...)
* de spek blijft mooier plat

Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk

Uit welk materiaal bestaan die grillmatjes?
 
richard0501 zei:
anti aanbak gecoat vezet

Ik heb in het verleden ook een dergelijk matje gebruikt maar ben er mee gestopt omdat bij het grillen van een procureur b.v. L&S 105 a 110 gr.C het druipvet niet gemakkelijk door het gaas weg kon waardoor het vlees aan de onderkant op het rooster te zacht bleef en moeilijk te plukken was.
Jammer want voor de rest wel een handig matje.
 
Hans zei:
richard0501 zei:
anti aanbak gecoat vezet

Ik heb in het verleden ook een dergelijk matje gebruikt maar ben er mee gestopt omdat bij het grillen van een procureur b.v. L&S 105 a 110 gr.C het druipvet niet gemakkelijk door het gaas weg kon waardoor het vlees aan de onderkant op het rooster te zacht bleef en moeilijk te plukken was.
Jammer want voor de rest wel een handig matje.

Ik grebruik ze voornamelijk voor klein spul , aardappelpatjes, garnalen etc.
 
richard0501 zei:
Hans zei:
richard0501 zei:
anti aanbak gecoat vezet

Ik heb in het verleden ook een dergelijk matje gebruikt maar ben er mee gestopt omdat bij het grillen van een procureur b.v. L&S 105 a 110 gr.C het druipvet niet gemakkelijk door het gaas weg kon waardoor het vlees aan de onderkant op het rooster te zacht bleef en moeilijk te plukken was.
Jammer want voor de rest wel een handig matje.

Ik grebruik ze voornamelijk voor klein spul , aardappelpatjes, garnalen etc.

Zijn ze ook prima geschikt voor en ik denk ook voor bedoeld.
Maar ik dacht da's wel gemakkelijk om je toch wat grote stukken vlees uit je Q te tillen (ik had nog niet van die mooie grote tangen en spatels :blush:) maar daar zijn ze dus duidelijk minder geschikt voor. ;)
 
Hans zei:
richard0501 zei:
anti aanbak gecoat vezet

Ik heb in het verleden ook een dergelijk matje gebruikt maar ben er mee gestopt omdat bij het grillen van een procureur b.v. L&S 105 a 110 gr.C het druipvet niet gemakkelijk door het gaas weg kon waardoor het vlees aan de onderkant op het rooster te zacht bleef en moeilijk te plukken was.
Jammer want voor de rest wel een handig matje.
Toch krijg je eveneens prima te plukken PP wanneer je de procureur bijvoorbeeld in schaal legt. Denk niet dat dit te maken heeft hiermee....

Het 'verstopt' raken van de gaatjes en daardoor zacht blijven van de onderkant,  kan kloppen inderdaad ;)
 
ziet er lekker uit! En ik heb nog een paar van die grill matjes liggen, gelijk een reden om die ook eens te gebruiken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan