BasBQ
Beef en Steak

Caliber Pro Kamado

smokert

Stoker
Berichten
496
Al een tijdje geleden zag ik de Caliber Pro Kamado langskomen, dat is een Kamado welke volledig bestaat uit RVS. Zijn er forumleden die deze in bezit hebben?
Mijn barbecue collectie is wat aan het inslinken, de reden was omdat ik ze te weinig gebruikte maar ook om een plek te cre?ren voor deze want vandaag heb ik hem besteld. Aankomend week komt deze binnen en zal ik hem eens aan de tand voelen.

caliber-pro-kamado-ss-2.jpg

 
Wat glimt dat zeg, heb je een zonnebril bij nodig :D
 
Ik heb ze ook al eens voorbij zien komen, ze zien er gaaf uit.
Heb je hem blank besteld of heb je voor een kleurtje gekozen?
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
 
Ik heb hem in blank RVS besteld met hardhouten handvaten en zijtafels. De modellen met coating is mooi, maar net als alle coating en verf dat raakt beschadigd of gaat eraf. Dan heb ik liever kaal RVS en hier en daar een kleine beschadiging die minder opvalt in de jaren.
 
Ceriel zei:
Mooie aanwinst!
Mac heeft er ook een, zie hier zijn review

Deze had ik ook inderdaad gezien, maar het is meer een veredelde specsheet ipv praktijk ervaringen dat is wel jammer. Want op zijn insta te zijn wordt deze genoeg vies gemaakt.  :D
 
Wat een gaaf ding!
Is dat dubbelwandig met isolatie ertussen a la keg, of dubbelwandig als die dure weber, of nog anders?
 
Dat is idd correct Hari-Bo.

Op moment van het schrijven van het artikel had ik hem dan ook nog niet echt gebruikt.
Aan de andere kant ben ik inmiddels dicht betrokken bij de importeur en daarmee Caliber dat ik misschien bevooroordeeld ben (of bevooroordeeld over kom), en daarmee misschien niet geloofwaardig over mocht komen.

Tevens heb ik de Caliber dan ook niet gekregen om te testen (of om te vergelijken), maar heb ik deze gekocht omdat ik van de kwaliteit overtuigd ben.
En ik kan je met 100% overtuiging zeggen dat ik er nog altijd h??l erg blij mee ben.

Nee, nog niet alles is nog perfect, maar omdat ik zo close ben met de importeur (en hij met de fabriek), kan ik wel iets betekenen in verdere ontwikkelingen, en helpen de puntjes op de i te zetten. (en hoe gaaf is dat!)
Ik heb ook 2 Big Green Eggs, een Weber WSM en WGA, en daar schrijf ik ook geen review over. (deze zijn ook niet perfect, en kunnen ook nog wel verbeterd worden, alleen zal ik daar geen invloed op kunnen hebben)

Ik probeer te laten zien (op mijn blog en andere social media) dat de Caliber een mogelijkheid bied voor iemand die op zoek is naar een duurzame en alternatieve kamado t.o.v. het huidige aanbod van keramische Kamado's.

Mac
 
Mac zei:
Dat is idd correct Hari-Bo.

Op moment van het schrijven van het artikel had ik hem dan ook nog niet echt gebruikt.
Aan de andere kant ben ik inmiddels dicht betrokken bij de importeur en daarmee Caliber dat ik misschien bevooroordeeld ben (of bevooroordeeld over kom), en daarmee misschien niet geloofwaardig over mocht komen.

Tevens heb ik de Caliber dan ook niet gekregen om te testen (of om te vergelijken), maar heb ik deze gekocht omdat ik van de kwaliteit overtuigd ben.
En ik kan je met 100% overtuiging zeggen dat ik er nog altijd h??l erg blij mee ben.

Nee, nog niet alles is nog perfect, maar omdat ik zo close ben met de importeur (en hij met de fabriek), kan ik wel iets betekenen in verdere ontwikkelingen, en helpen de puntjes op de i te zetten. (en hoe gaaf is dat!)
Ik heb ook 2 Big Green Eggs, een Weber WSM en WGA, en daar schrijf ik ook geen review over. (deze zijn ook niet perfect, en kunnen ook nog wel verbeterd worden, alleen zal ik daar geen invloed op kunnen hebben)

Ik probeer te laten zien (op mijn blog en andere social media) dat de Caliber een mogelijkheid bied voor iemand die op zoek is naar een duurzame en alternatieve kamado t.o.v. het huidige aanbod van keramische Kamado's.

Mac

Helder verhaal! Als ge?nteresseerde is het wel moeilijk om deze investering te rechtvaardigen omdat er (helaas) nog zo weinig praktijk reviews zijn, op Youtube bijvoorbeeld enkel van de leverancier of distributeur van dit model.

Zelf heb ik ook contact met de importeur (gok dezelfde persoon) en deze heeft me overgehaald, mede omdat ik RVS Kamado prachtig vind en het liefde op eerste gezicht is. Als het meezit komt de Kamado aankomende week binnen en dan eens flink vies maken en reviews delen. :)

Deze Kamado gaat mijn Broil King Keg 5000 vervangen, het principe is hetzelfde alleen materiaal en design keuze van de Caliber prefereer ik boven de Broil King Keg en beide kunnen gelukkig wel tegen een stootje en zijn daardoor prima mee te nemen overal naartoe zonder kans op breuk.

Maak jij trouwens gebruik van een plate setter van een alternatief merk, ik had begrepen dat er binnenkort van Caliber zelf 1 komt maar nog niet beschikbaar is.
 
Ja, we praten beide over Erwin.

Geen platesetter, dat was mijn grootste gemis aan de Caliber, en dat heb ik vanaf mijn eerste kennismaking aangegeven, en inmiddels wordt daaraan gewerkt. (Dus er wordt zeker geluisterd, en das mooi)

Je kan er niet zomaar iets inhangen wat als platesetter kan fungeren, dus vandaag heb ik heel toevallig het binnenwerk van ??n van mijn keramische kamado?s in de caliber geplaatst, en dus daarmee een groter indirect oppervlakte mee gemaakt. (Vandaag had ik dat dus wel nodig)

Een platesetter  is niet altijd nodig, want neem bijvoorbeeld een hele kip/, deze kan prima indirect door alleen het kolenmandje te gebruiken. (De kip ligt er dan ver genoeg vanaf om mooi egaal rondom te garen, zonder te hoeven draaien of wat dan ook)
Zo ook met grote stukken vlees als een cote de boeuf, of tomahawk e.d

In het begin is het ff wennen, maar met gebruik van het kolenmandje is niet altijd een platesetter nodig, iets wat je bij een keramisch ei wel prefereerd, omdat je daar niet een vaste warme en koude zone hebt.

Mac

 
Klopt inderdaad.

Wat betreft over de plate setter, deze gebruik ik bijna niet meer maar ik vroeg me wel even af hoe gaat dat in zijn werk met de Caliber. En de kolenmand heb ik ook erbij besteld (met het spit en extra verdieping rooster), daar zijn wel wat mogelijkheden mee icm indirect. Al met al kan ik niet wachten op dit metalen beest.

Mocht ik echt iets met een platesetter willen bereiden dan pak ik de BGE L of Minimax wel. Maar ik vraag me af hoe vaak ik deze nog ga gebruiken.  :D
 
De Caliber Pro Kamado werd gisteren afgeleverd, wat een metalen beest is dit compleet RVS. Vandaag even vies maken.  :D

nRqzktO.jpg


IZTjANy.jpg
 
Ziet er bijzonder fraai uit, mooi apparaat. Veel bbq-plezier gewenst en ik ben benieuwd naar de verslagen
 
Bekende foto (al gezien op tweakers) mooi ding man. Zal vast een hoop lekkers vanaf komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Hij is prachtig gozert  B-)
Gefeliciteerd, en heel veel plezier ermee, en dat er maar heerlijke gerechten vanaf mogen komen  <:p

Mac
 
Wat een stoer ding! Veel plezier ervan!

Het zal wel door de foto komen, maar de binnenkant van de deksel lijkt op jou foto helemaal dicht te zijn, terwijl er op de buitenkant wel een mechanisme zichtbaar is. hoe zit dat?
 
Juulvh zei:
Wat een stoer ding! Veel plezier ervan!

Het zal wel door de foto komen, maar de binnenkant van de deksel lijkt op jou foto helemaal dicht te zijn, terwijl er op de buitenkant wel een mechanisme zichtbaar is. hoe zit dat?

Dat klopt geen fout op de foto, de margrietschijf heeft een indirecte opening dit soort systemen zie je ook terug in ovens ipv een directe opening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan