BasBQ
Beef en Steak

Butcher paper en kern temperatuur

Ik denk wel dat het opbranden van de alufolie voor heel wat extra hitte in de oven geeft.
Dus in de pmd zak gooien is beter dan in de restafval.
Zelf aluminium blikjes krijg je minder voor bij de oud ijzer boer .
Die blikjes is niet zozeer het dunne materiaal maar voornamelijk de plastic coating die er in zit
 
Opzoek naar de perfecte Pulled Pork kom ik steeds dat (te) dure Butcher Paper tegen. Het zou meer luchtdoorlatend zijn waardoor je een mooiere bark zou moeten krijgen. Zelf hou ik er niet zo van om voor elk wissewasje steeds weer nieuwe spullen te kopen, ik hou het liever simpel en overzichtelijk qua spullen.
In plaats van de gebruikelijke recepten en bereidingsmethoden te volgen heeft een soort 3 2 1 methode, zoals toegepast bij de bereiding van Spareribs, me geïnspireerd waarbij de 3e stap (zonder Butcher Paper of Alu folie) de bark mooi stevig en weer wat droger maakt. Tevens heb ik gebruik gemaakt van een hogere bereidingstemperatuur, 150°C in plaats van de gebruikelijke 110°C. Ook het vooraf injecteren van de procureur heb ik overgeslagen. Achteraf op smaak brengen vind ik nog steeds de betere methode en het geeft minder geknoei en het vlees gaat droger de BBQ op. Het uiteindelijke resultaat was een mooiere en stevigere bark. De bereidingstijd was vanwege de hogere bereidingstemperatuur korter zonder dat dit ten koste ging van de sappigheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan