Na zoveel inspirerende picanha topics was voor mij de maat vol deze moest en zou ik maken. Het leek me een mooie afsluiting van een TT-weekend.
Even een peper en zoutje op beide kanten gedaan.
Daarna volgens receptuur van Leo indirect tot 50 graden, ik had er een hand vol met mesquite rookhout bij gegooid, dat is niet gebeurd
Het vlees was iets sneller op temperatuur dan ik verwacht had, dus even er afgehaald. En in de zilverfolie gedaan. De twice baked pototoes hadden iets meer tijd nodig. Toen die klaar waren was de picanha 5 graadjes verloren, die heb ik er eerst maar weer indirect bij laten komen en daarna op naar de grandfinale.
Daarna de picanha even tien minutjes laten rusten en als een speer de tafel gedekt.
Er bij hadden we twice baked potatoes
Ondertussen heb ik een concurrent in huize Structor, mijn oudste dochter is niet zo van 'dit vlees'. Ze had voor zich zelf en haar zusje kipfingers gemaakt ook naar recept van Leo. Aangezien dit haar eerste keer helemaal zelf bbq-en is, spat de concentratie van haar gezicht af.
Maar het resultaat mocht er wezen.
Onze jongste dochter heeft de maaltijd afgesloten en heeft met haar 4 jaar en heerlijk toetje gemaakt, sneeuwmannetjes ala Eline:
Ik kan niet anders zeggen dat we echt heerlijk gegeten heb.
Even een peper en zoutje op beide kanten gedaan.

Daarna volgens receptuur van Leo indirect tot 50 graden, ik had er een hand vol met mesquite rookhout bij gegooid, dat is niet gebeurd

Daarna de picanha even tien minutjes laten rusten en als een speer de tafel gedekt.

Er bij hadden we twice baked potatoes

Ondertussen heb ik een concurrent in huize Structor, mijn oudste dochter is niet zo van 'dit vlees'. Ze had voor zich zelf en haar zusje kipfingers gemaakt ook naar recept van Leo. Aangezien dit haar eerste keer helemaal zelf bbq-en is, spat de concentratie van haar gezicht af.

Maar het resultaat mocht er wezen.

Onze jongste dochter heeft de maaltijd afgesloten en heeft met haar 4 jaar en heerlijk toetje gemaakt, sneeuwmannetjes ala Eline:

Ik kan niet anders zeggen dat we echt heerlijk gegeten heb.