Thanks!Kokosmelk is niet iets dat in de Koreaanse of Japanse keuken wordt gebruikt.
De Koreaanse keuken en Japanse keuken gebruiken veel dezelfde ingrediënten, aangezien Korea ooit een kolonie van Japan is geweest is dat niet zo vreemd.
Kokosmelk wordt voornamelijk geassocieerd met Zuidoost-Aziatische keukens zoals de Thaise, Vietnamese en Indonesische. Hoewel er moderne Koreaanse recepten zijn die kokosmelk gebruiken om gerechten romiger en milder te maken, is het geen standaard of authentiek ingrediënt in de Koreaanse eetcultuur.
Ik zou het meer zoeken in minder heetmakers te gebruiken.
Persoonlijk hou ik wel van pittig maar hier thuis krijg ik het standaard recept er niet door, terwijl mijn wederhelft wel erg benieuwd is.
Dus heb ik de vraag bij @Timmeeh neergelegd wat hij precies heeft gedaan om het minder pittig te maken.
Gochujang gehalveerd van 60 ml. (4 EL.) naar 30 ml. (2 EL.)
Spaanse peper 1 stuks in plaats van 2 stuks
Zijn vrouw vond het nog vrij pittig. dus zou hij 1 EL Gochugaru minder (3 in plaats van 4) EL. doen en eventueel gewone peper weglaten.
Aangezien Gochujang de belangrijkste smaakmaker is ga ik voor de eerste keer dat ik het maak 3 EL. gebruiken.
Ook 1 spaanse peper, 2 a 3 EL. Gochugaru in plaats van 4 EL, en 1 tl. Zwarte peper in plaats van 1 EL. want die laatste hakt er ook wel in denk ik.
En het geheel, saus/marinade eerst proeven natuurlijk.
Ik ga beide versies maken zodra ik alle spulletjes hij elkaar geshopt heb.
Ik hou zelf erg van pittig eten, mijn wederhelft minder en de kinderen totaal niet.
Ik gebruik dan zelf altijd snel de kokosmelk omdat ze dat wel kunnen waarderen ( in currys ) maar ik wil de authenticiteit niet verpesten van de buldak dus bedankt weer voor deze wijze woorden