BasBQ
Beef en Steak

Buiten keuken voor Bastard Large

@funkyfish klop dat dat de staanders zijn. De overige balken zijn 7,5 x 4,5.
Het eerste idee was om deze in lijn van de staanders te maken en ook 10 x 10 maar dit zou te grof worden. Dit is me dus afgeraden bij de hout handel en achteraf ben ik er ook erg blij mee dat ik het zo gedaan heb.
 
@V-iwaarden zo te zien heb je iets van rubber plaatjes onder de staanders zitten.
Mag ik vragen wat dit precies is en waar je het gehaald hebt?
Ziet er super uit dit. Ik ben ook van plan om een buitenkeuken incl. overkapping aan mn bestaande schuur te maken.
Ik ben benieuwd of het er net zo goed uit gaat zien.
 
Klopt idd dat er rubber vierkantjes onder zitten. Ik heb bewust gekozen om geen poeren te zetten omdat ik er vanuit ging dat het wel mee zou vallen qua gewicht. Deze rubber plaatjes heb ik bij de bouwmarkt gehaald. Zijn soort anti vibratie matjes welke ze ook in 10x10 verkopen.
Dit heb ik gedaan zodat bij veel regen de poten wel nog een beetje kunnen “ademen”.
Als je nog meer vragen heb dan hoor ik t wel.
 
Klopt idd dat er rubber vierkantjes onder zitten. Ik heb bewust gekozen om geen poeren te zetten omdat ik er vanuit ging dat het wel mee zou vallen qua gewicht. Deze rubber plaatjes heb ik bij de bouwmarkt gehaald. Zijn soort anti vibratie matjes welke ze ook in 10x10 verkopen.
Dit heb ik gedaan zodat bij veel regen de poten wel nog een beetje kunnen “ademen”.
Als je nog meer vragen heb dan hoor ik t wel.
enig idee hoe dit heet en welke bouwmarkt het was? ben hier al een tijdje naar op zoek, maar nog nergens kunnen vinden.
 
Anti vibratie mat heet het. Hier bij de gamma hebben ze grote stukken maar m’n schoonvader had deze plaatjes van 10x10 ooit eens bij de hornbach gekocht
 
Klopt idd dat er rubber vierkantjes onder zitten. Ik heb bewust gekozen om geen poeren te zetten omdat ik er vanuit ging dat het wel mee zou vallen qua gewicht. Deze rubber plaatjes heb ik bij de bouwmarkt gehaald. Zijn soort anti vibratie matjes welke ze ook in 10x10 verkopen.
Dit heb ik gedaan zodat bij veel regen de poten wel nog een beetje kunnen “ademen”.
Als je nog meer vragen heb dan hoor ik t wel.
Ben je niet bang dat bij een beetje storm het hele geval de lucht in gaat?
 
Ben je niet bang dat bij een beetje storm het hele geval de lucht in gaat?
Nee zeker niet.

De achterste palen zitten extra vast gemaakt aan de oude planken van de schuur. (Zie foto)

Daarnaast is het bij elkaar een behoorlijk gewicht en is alles goed met elkaar verbonden.

image.jpg
 
Ziet er erg goed uit dat je er maar lang plezier van mag hebben
Inmiddels zijn we verhuisd en hebben we dus ook afscheid genomen van de buitenkeuken.
De BBQ is meegegaan maar heb er wel een onderstel voor moeten kopen.
Komend voorjaar/zomer is het idee om de haag weg te halen, beschoeiing te plaatsen waardoor we ruim een 1 meter extra tuin pakken en hier deels schutting en deels een kapschuur te plaatsen waar weer een buitenkeuken in gaat komen.

We houden jullie tegen die tijd op de hoogte!

59B9581A-B936-4C5B-B25B-CB285BD81841.jpeg
 
Ziet er zeer netjes uit man! Goed werk
 
De tuin is inmiddels leeg en beschoeiing geplaatst. Ook is het zandbad waar de overkapping komt aangebracht en aangetrilt. Advies is alleen wel om alles minimaal 6 maanden te laten inzakken, dus tot die tijd geduld hebben voordat we aan de slag kunnen met de overkapping en droog kunnen bbq. Voor die tijd komt er wel nog gras op de grond gelukkig :)

FE371952-41A0-445E-9496-CA917BA815C4.jpeg


98C3438C-AE67-49DA-9A60-D8B9AEA7B11C.jpeg


0F71ACB6-7977-46CC-9EE6-7BFBDED4DB39.jpeg


B44E7CDA-9AA7-4050-93CD-1A88FEB14BA1.jpeg
 
Waarom 6 maanden laten inzakken als het getrild is? Trillen dient er net voor dat je niet moet wachten.
 
Onder het zand ligt grond en de zijkanten zijn ook met grond bedekt. Het verschil was ruim 1 meter. Dus dat moet even goed inzakken
 
Onder het zand ligt grond en de zijkanten zijn ook met grond bedekt. Het verschil was ruim 1 meter. Dus dat moet even goed inzakken
Is die grond niet mechanisch verdicht met bijvoorbeeld een wacker stamper?
Anders ga je het echt niet redden met 6 maanden voordat grond zich heeff gezet, niet vervelend bedoeld maar dit uit ervaring met grond en straatwerk.
Waar de overkapping en straatwerk had vanaf het begin met zand moeten worden aangevuld. Dan had dat gelijk goed verdicht kunnen worden en had u gelijk kunnen beginnen.
 
Is die grond niet mechanisch verdicht met bijvoorbeeld een wacker stamper?
Anders ga je het echt niet redden met 6 maanden voordat grond zich heeff gezet, niet vervelend bedoeld maar dit uit ervaring met grond en straatwerk.
Waar de overkapping en straatwerk had vanaf het begin met zand moeten worden aangevuld. Dan had dat gelijk goed verdicht kunnen worden en had u gelijk kunnen beginnen.
Ze hebben de grond (0,5 meter) eerst aangedrukt met de kraan, dus verwacht dat dat wel goed moet komen rest is opgevuld met zand wat aangetrilt is.. Straatwerk komt er verder niet, alleen overkapping met een vlonder.
 
Waarom sla je onder je overkapping niet een aantal palen? Dan heb je een fundering en kan je meteen beginnen.

Verder mooie ruime tuin man, dat gaat vast iets moois worden 👍🏻
 
We zijn weer wat stapjes verder, vloer voor de overkapping ligt er samen met alle poeren en het kunstgras is afgelopen week aangelegd. Nog even gecheckt met de hovenier en zijn advies is echt nog even geduld hebben met het bouwen van de overkapping. We zijn al lang blij dat we de modderpoel af zijn en gaan gewoon even geduld hebben. In juni samen met m’n vrouw een weekje vrij genomen en dan moet de overkapping gebouwd gaan worden en kunnen we beginnen met de buitenkeuken.

9F522EB8-A81F-42F1-BE5E-E7049D615489.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan